Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:14:23 GMT

ضرورت تنظیم قطعات بلند در تلاوت برای پرهیز از تکرار

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۰۵۶۴

ضرورت تنظیم قطعات بلند در تلاوت برای پرهیز از تکرار

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ دومین کلاس آموزشی صوت و لحن تخصصی در قالب کارگاهی با حضور غلامرضا شاه‌میوه، قاری، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان روز گذشته، 25 اسفندماه در عتبه عباسیه برگزار شد.
در این جلسه که با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرتضی خدمتکار، مدیر آموزش این معاونت برپا شد، به نکات آموزشی و معیارهای اصلی ارائه تلاوتی ناب و گو‌ش‌نواز و همچنین چالش‌های صوتی قاریان در هر مقطع سنی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخته شد.

شاه‌میوه گفت: قاریان در هر مقطع سنی با چالشی روبه‌رو هستند که متناسب با همان چالش باید به تلاوت بپردازند، به‌طوری که باید توجه کنیم در سنین بلوغ نیز با این چالش روبه‌رو خواهیم بود.
وی ادامه داد: همچنین چالش قطعات بلند که در تلاوت باید آن‌ها را تنظیم کنیم تا حالت تکرار در تلاوت دیده نشود.
در ادامه این جلسه، فقهی‌زاده نیز ضمن اشاره به تدریس از سر اخلاص استاد غلامرضا شا‌ه‌میوه، عنوان کرد: شما نوجوانان قاری نیز به عنوان سردمداران فرهنگ قرآنی باید عمل به فرامین و آموزه‌های قرآنی در برخوردها و منش و رفتار‌تان توجه کنید.

وی ادامه داد: شما باید قدرشناس این گونه معلمان که خالصانه در راه آموزش قرآن تلاش می‌کنند، باشید و شاید نمونه این گونه معلمان را در کشور زیاد نداشته باشیم و شکر این نعمت را بجا بیاورید تا خداوند بر برکت کارها و اقدامات شما بی‌افزاید.
فقهی‌زاده اضافه کرد: همچنین شما توفیق حضور در این مکان نورانی را پیدا کردید که نعمت مضاعفی است که با اخلاص از روح مقدس حضرت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) طلب کنید که تا پایان عمر خدمتگزار صدیق قرآن و اهل بیت مکرم پیامبر اکرم(ص) باشید.

در ادامه این کلاس آموزشی تعدادی از قاریان نوجوان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند که از سوی استاد شاه‌میوه تلاوت آنها ارزیابی شد و موارد بیان شده در کارگاه به صورت عملی بیان شد.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی در حال برپایی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی