Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جيرفت - ايرنا - فرماندار فارياب با اشاره به توزيع بذر گندم نامرغوب بين کشاورزان اين شهرستان گفت: براي رفع مشکل پيش آمده کارگروهي با حضور امام جمعه، دادستان، رئيس اداره جهاد کشاورزي و نماينده کشاورزان خسارت ديده تشکيل شده است.

علي نيک نفس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به اعتراض جمعي از کشاورزان شهرستان فارياب نسبت به توزيع بذر گندم نامرغوب اشاره کرد و افزود: صبح امروز حدود 100 نفر از کشاورزان گندم کار فارياب به دليل خسارت ديدن ناشي از کاشت بذر نامرغوب گندم، مقابل فرمانداري تجمع کردند که بلافاصله در جمع کشاورزان حاضر شدم و مشکلات آنها را پيگيري کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: با توجه به صحبت هاي کشاورزان، اين مساله به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفت و در نخستين گام، نشستي با رئيس سازمان جهاد کشاورزي و مسئولان مربوطه برنامه ريزي شد.
وي ادامه داد: بلافاصله با دادستان فارياب در زمينه رسيدگي به شکايت کشاورزان اين شهرستان نشستي برگزار و مقرر شد کشاورزان معترض شکايات خود را به دادستاني ارائه کنند تا اين مساله هر چه سريعتر پيگيري شود.
وي تصريح کرد: عده اي از گندم کاران فارياب 530 تن بذر نامرغوب گندم را به صورت آزاد خريداري کردند که اين ميزان بذر در يک هزار و 500 هکتار از زمين هاي اين شهرستان کشت شده است.
وي با بيان اينکه سه عامل فروش لوازم کشاورزي در اين شهرستان فعال است، اظهار کرد: اين سه عامل، بذر نامرغوب را از 2 فروشنده دريافت کرده اند که شکايت عليه اين 2 نفر توسط عاملين فروش انجام شده است.
وي با بيان اينکه سطح زيرکشت محصول گندم در فارياب 9 هزار هکتار است، گفت: مديريت جهاد کشاورزي فارياب در سال زراعي جاري يکهزار تن بذر دولتي بين کشاورزان اين شهرستان توزيع کرده است که اين بذرها هيچ مشکلي نداشته اند و امروز شکايت کشاورزان از توزيع بذرهاي فروش آزاد مي باشد.
مرکز شهرستان فارياب در 330 کيلومتري جنوب مرکز استان است.
7450/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان  بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان اظهار کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد