Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@00:06:44 GMT

بیمارستان مجهز نیاز مبرم شهروندان خاتم است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۱۸۸۳

بیمارستان مجهز نیاز مبرم شهروندان خاتم است

دکتر روح الله حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فضای بیمارستان فعلی با توجه به تعداد زیاد بیماران، بسیار کوچک و بسیاری از بخش های آن غیر استاندارد است که مهمترین مشکل ، فضای فیزیکی نامناسب و محدودیت فضاست.
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات همچون دستگاه لاپاراسکوپی و سی تی اسکن و دیگر دستگاه ها نیاز است که از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد قول های مساعدی در جهت تامین تعدادی از این تجهیزات داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص داخلی اظهار کرد: با وجود کمبودها در سالیان اخیر پیشرفت های خوبی هم در بخش درمان شهرستان خاتم صورت گرفت و در حال حاضر امکاناتی همچون بخش های سی سی یو ، آندوسکوپی، دیالیز، داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، post purtoum زایمان بدون درد ، اتاق عمل، اورژانس، رادیولوژی و سونوگرافی ، آزمایشگاه ، اکوکاردیوگرافی و تست ورزش فعال است و بخش فیزیوتراپی هم در حال راه اندازی است.
وی بر خدمت رسانی به مردم روستاهای خاتم تاکید کرد و گفت: در مدت 15سال حضورش در مناطق محروم با وجود،مشکل فراوان ،کمبود امکانات رفاهی و پزشکی، لذت خدمت به مردم ساده و بی آلایش این منطقه باعث شد تا هر روز نیرو و نشاطی افزونتر از روز قبل برای خدمت داشته باشد.
حیدری یادآور شد: دائما برکت دعای خیر مردم را در زندگی خود حس می کند و هر روز بیشتر به این مطلب که « عبادت به جز خدمت خلق نیست» اعتقاد پیدا می کند.
به گفته وی هم اکنون 11 پزشک متخصص در بیمارستان حضور دارند که شامل 2متخصص داخلی و همین تعداد متخصص اطفال هستند.
رئیس بیمارستان آیت الله خاتمی هرات یادآور شد: همچنین در هریک از رشته های بیهوشی، جراحی ، زنان و زایمان، قلب و عروق ، بیماری های عفونی ، اعصاب و روان، رادیولوژی یک متخص فعالیت دارد.
وی حضور متخصص چشم پزشکی، ارتوپدی و نیز راه اندازی بخش آی سی یو را از دیگر نیازهای فعلی این مرکز بهداشتی و درمانی ذکر کرد.
وی یکی از مشکلات پزشکان متخصص و کارکنان بیمارستان را تاخیر در پرداخت مزایای شغلی و طرح کارانه در یک سال اخیر عنوان کرد.
این متخصص داخلی بیمارستان آیت الله خاتمی هرات گفت: در حال حاضر بیشتر مراجعان در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند و بیماران نیازمند به آی سی یو و اقدامات تشخیصی همچون سی تی اسکن و ام ار آی به یزد مرکز استان اعزام می شوند.
این مسئول در بیان بهترین و تلخ ترین خاطره 96 تصریح کرد: زندگی پزشکی آمیخته ای از خاطره تلخ و شیرین است و یکی از خاطره های شیرین خارج کردن جسمی از گلوی پسر نوجوانی بود که از درد به خود می پیچید و قادر به بلع هیچ چیز حتی بزاق دهان نبود و هر لحظه احتمال خفگی و یا پارگی مجرای گوارشی وی وجود داشت که از طریق آندوسکوپی جسم خارجی ، خارج شد و بیمار از خطر نجات یافت .
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
تعدادی از مراجعه کنندگان به بیمارستان هرات مردم از شهرستان بوانات استان فارس و شهرستان شهر بابک کرمان و روستیاهای مجاور هستند.
7534/ 2047
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال بهداشتی و درمانی جراحی دانشگاه علوم پزشکی زایمان قلب موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ رضا عطایی در دیدار با فرماندار شیروان با ارائه گزارشی از وضعیت آب شرب در شهر‌ها و روستا‌ها و طرح‌های در حال اجرای شهرستان شیروان گفت: در شهرستان شیروان سالانه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی این شهرستان استحصال و در مخازنی با حجم ۳۲ هزار مترمکعب ذخیره سازی می‌شود و پس از گندزدایی از طریق ۱۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع در دسترس مشترکان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به طرح‌های در حال اجرای این شهرستان افزود: برای اتمام طرح‌های ناتمام این شهرستان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه به طرح‌های امسال نیز اشاره کرد و بیان داشت: اولین گام شرکت در سال ۱۴۰۳ اتمام طرح‌های نیمه تمام است و در تعریف پروژه‌های جدید نیز اولویت با شهر‌ها و روستا‌هایی است که مشکلات بیشتری دارند.
دولت اسماعیل زاده فرماندار شهرستان شیروان نیز در این دیدار افزود: در این شهرستان طرح‌های آبرسانی در حال اجرا را به وضوح مشاهده می‌شود و این نشان دهنده‌ی عزم راسخ شرکت آبفا برای رفع مشکلات مردم و خدمات رسانی مطلوب به آن‌ها است.
اسماعیل زاده افزود: در سال ۱۴۰۲ ما بیشترین اعتبار را به آبرسانی اختصاص دادیم و در سال جدید نیز با توجه به نیاز آبی که در شهر‌ها و روستا‌ها مشاهده می‌شود سعی خواهیم کرد همچون گذشته اعتبارات بیشتری به موضوع آبرسانی اختصاص دهیم.
شهرستان شیروان دارای ۵ شهر و ۱۳۴ روستا در مجموع، ۶۶ هزار مشترک آب دارد.

دیگر خبرها

  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴