Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@03:18:46 GMT

چالدران، چاه غیر مجاز ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۳۲۲۳

چالدران، چاه غیر مجاز ندارد

فرماندار چالدران گفت: در این شهرستان چاه غیر مجاز وجود ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسین زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و مدیریت بحران که با حضور اعضای این دو کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد افزود:در این شهرستان چاه غیر مجاز وجود ندارد و در جهت حفاظت و مدیریت صحیح از منابع آبی با توجه به کاهش بارش برف و باران اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده با تأکید بر برنامه ریزی دراز مدت در حوزه حفاظت از منابع آبی اظهار کرد: دستگاههای متولی باید هر ماهه آمار مربوط به میزان و نوع کشت محصولات کشاورزی،صرفه جوئی های صورت گرفته از مکانیزه کردن سیستم های آبیاری در بخش کشاورزی،میزان بارش در مقاسه با سالهای گذشته ،اراضی دیم و آبی شهرستان و...را در اختیار فرمانداری قرار دهند تا سیاست گذاری های لازم در این حوزه صورت گیرد.

وی بر مشخص کردن حریم بستر رودخانه واقع در منطقه قرمزلیخ تأکید کرد و از دستگاههای متولی خواست تا در ایام عید از تردد ماشین های سنگین که مبادرت به حمل شن و ماسه می کنند خودداری نمایند.

حسین زاده همچنین با انتقاد از برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها که باعث فرو نشست سریعتر آبهای زیر زمینی می شود بر مدیریت صحیح در خصوص صدور مجوز در این حوزه تأکید کرد.

فرماندار چالدران با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی و استفاده از روشهای نوین آبیاری گفت: با توجه به خشک سالی های اخیر و کم شدن منابع آب زیرزمینی باید در مصرف آب با رعایت الگوی کشت محصولات کشاورزی مدیریت صورت گیرد.

حسین زاده همچنین با بیان اینکه مسئولان ادارات در ایام نوروز در دسترس کامل باشند و با استفاده از تمام توان و ظرفیت های مجموعه تحت امر خود خدمات لازم جهت رفاه حال شهروندان و مسافران را ارائه دهند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ایام عید بارش برف و باران بخش کشاورزی محصولات کشاورزی مدیریت بحران موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، احمد گودرزی در این رابطه گفت: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و باحضور به موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف شد و به پارکینگ شرکت آب منطقه ای منتقل گردیدند.

وی افزود: اکثر حفاریهای غیر مجاز بصورت شبانه و در محیط های سربسته صورت می گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد : از هم استانی های عزیز درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب رابه شرکت آب منطقه ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900190

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی