Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرمانداردشتی در این آیین گفت: فرهنگ و هنر شناسنامه دشتی و شعر نماد ادب دوستی این مردم است.

عبدالله نادری افزود: ادبیات تجلی آرمان‌های بشری در قالب نظم الفاظ است و هنر شعر و نویسندگی موهبتی الهی است که افراد معدودی از آن برخوردارند.

وی اضافه کرد: پیشرفت و پس مانی یک جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد و با یاری فرهنگ و بررسی عناصر آن مسیر آینده جامعه را می‌توان پیش بینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری ادامه داد: دشتی از دیر باز جایگاه علما و شعرای تاثیرگذاری بوده و فرهنگ و هنر شناسنامه دشتی و شعر نماد ادب دوستی این مردم است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: شبانه ادبی فایز دشتی در سال ۱۳۵۲ در خورموج تشکیل و مثل یک آیبن توسط ادیبان شهرستان حفظ شده است.

حمید زارعی اضافه کرد: شبانه ادبی به شکل هفتگی در منزل یکی از ادیبان شهر برگزار می‌شود.

پژوهشگر خورموجی نیز با بررسی کتاب جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی گفت: خلیج فارس از نظر راهبردی در منطقه خاورمیانه بزرگترین و مهم‌ترین مرکز ارتباطی بین قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقاست.

اصغر منصوری نسب ادامه داد: بحرین مهم‌ترین جزیره خلیج فارس از دیر باز مورد توجه قدرت‌های جهانی و هم چنین بازرگانان و تجار دنیا بوده است.

کارشناس ارشد تاریخ گفت: پیشینه دریانوردی در خلیج فارس به گذشته‌های بسیار دور و حداقل ۲ هزار سال پیش از میلاد باز می‌گردد.

غلامرضا عوض نژاد افزود: نویسندگان و جهانگردان، بحرین را در شمار سرزمین‌ها و نواحی فعال در بازرگانی به شمار آورده اند.

انتهای پیام/م

رونمایی از کتاب ' جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی'

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشر کتاب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محسن‌زاده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته و پس از شروع به فعالیت دفتر انتشارات در زمینه‌های مأموریتی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، در مجموع به ۷۸ پیشنهاد و سوژه اولیه رسیدیم که پس از بررسی، تحقیق و مطالعات اولیه ۴۶ عنوان پروژه مورد تأیید قرار گرفت و کارهای مقدماتی مربوط به تولید آن آغاز شد و در مدار تولید قرار گرفت.

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: از مجموع این پروژه‌ها، تا کنون ۲۱ کتاب آماده مراحل تولید را پشت سر گذاشته و آماده چاپ است که بر اساس برنامه زمان‌بندی، از اول شهریورماه سال جاری و به تدریج، رونمایی شده و روانه بازار نشر می‌شود و مسائل اجرایی مابقی پروژه‌ها نیز همچنان جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه کتاب‌ها در حوزه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی زنان و مادران اسوه، تاریخ شفاهی اجتماعی، تاریخ شفاهی پیشرفت، ادبیات داستانی و ادبیات امنیتی و در قالب پژوهش، نگارش و ترجمه آماده شده و از ابتدای شهریور و با آغاز هفته دفاع مقدس، پس از رونمایی روانه بازار نشر می‌شود.

محسن زاده افزود: از جمله این کتاب‌ها می‌توان به خاطرات شفاهی مهندس مسعود سادات شکوهی، رمان بی‌چهرگان، زمانه و زندگی شهید مدافع حرم رضا سنجرانی، خاطرات شفاهی حاج امیر امام‌دادی، خاطرات شفاهی مرحومه مرضیه نظرنژاد همسر شهید بابانظر، خاطرات شفاهی سردار شهید ناصر ظریف، رمان جلوات برق فشار قوی، خاطرات شفاهی سردار علی صلاحی، رمان پارابان، خاطرات شفاهی مادر شهید قائمی، خاطرات مرحوم حاج محمود خراسانی از مؤسسان جهاد سازندگی خراسان رضوی و … اشاره کرد.

آغاز رسمی فعالیت‌های حوزه نشر در حوزه هنری خراسان رضوی

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پیگیری برای اخذ مجوز انتشارات در این معاونت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی، قرار بر آن شد تا این نهاد انقلابی جهت فعال کردن ظرفیت بومی استان‌ها و تقویت تولید کتاب، در این مسیر حساس قدم بردارد و نسبت به انتشار کتاب در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اقدام کند.

وی افزود: این مجوز در نهایت صادر شده و در حال حاضر در مرحله تهیه هویت بصری و گرافیک انتشارات قرار دارد و پس از نهایی‌شدن، عنوان مصوب انتشارات رونمایی می‌شود و فعالیت‌های آن در سه حوزه تولید، توزیع و ترویج به صورت رسمی آغاز می‌شود.

کد خبر 6099762

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد در یزد
  • آیین رونمایی از کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب»
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟