Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:40:47 GMT

بزرگزاد: شب گذشته ۴ حادثه در باغ فدک رفع خطر شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۹۸۴۹

بزرگزاد: شب گذشته ۴ حادثه در باغ فدک رفع خطر شد

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شب گذشته دختر چهارساله ای که در چادر مسافرتی دچار گازگرفتگی شده بود، با حضور به موقع ماموران آتش نشانی از مرگ حتمی نجات یافت.

آتشپاد بهزاد بزرگزاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شامگاه پنجشنبه دو هزار و ۵۳۰ تخته چادر در کمپ گردشگری باغ فدک برپا و شب شلوغی در این تفرجگاه سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه شب گذشته چهار حادثه در باغ فدک توسط ماموران آتش نشانی رفع خطر شد، افزود: شب گذشته دختر چهارساله ای که بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن دچار مسمومیت و گازگرفتگی شده بود، از مرگ حتمی نجات یافت، همچنین سوئیچ خودرویی که داخل خودرو جامانده بود، خارج، ریزش بنزین از باک یک‌دستگاه خودروسواری رفع خطر و یک کپسول گاز از داخل خودرو دیگر خارج شد.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: شامگاه پنجشنبه تعداد ۴۲۱ کپسول گاز از چادر مسافرانی که باغ فدک را برای اسکان انتخاب کرده بودند، خارج شد.

وی با بیان اینکه شب گذشته در سطح شهر اصفهان ۱۶ حریق اطفا و ۱۰ حادثه رفع خطر شد، تاکید کرد: شهرداری اصفهان همه ساله در قالب ستاد تسهیلات سفر تمهیداتی را با تشکیل کمیته‌های تخصصی برای میزبانی هر چه بهتر از مسافران نوروزی در نظر می‌گیرد.

بزگزاد با بیان اینکه کمیته ایمنی و حوادث یکی از کمیته های تخصصی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به شمار می‌رود، افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی فعالیت خود را در قالب کمیته ایمنی برای ایجاد بستری امن و ایمن در شهر برای مسافران نوروزی از روز ۲۷ اسفندماه سال گذشته با برپا شدن ۶۵ تخته چادر در باغ فدک آغاز کرد.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: تمام هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، خوابگاه‌ها، مدارس و منازل استیجاری مورد بازدید قرار گرفته و آموزش نکات ایمنی به مسئولان مدارس ارایه شده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال حداقل ۱۰ خودرو در میادین مرکزی شهر مستقر و هر شب بیش از ۶۵ نفر نیرو در ستاد نوروزی آماده باش هستند.

بزرگزاد از استقرار اکیپ‌های امداد و نجات در قالب سه ایستگاه در منطقه صفه و دیگر مراکز گردشگری از جمله ناژوان خبر داد و اظهارکرد: در سایر مکان‌های گردشگری اصفهان نیز با توجه به حجم حضور مسافران استقرار خودروهای آتش‌نشانی صورت گرفته تا نوروزی بدون حادثه برای شهروندان و مسافران رقم بخورد.

وی تاکید کرد: مسافران تا حد امکان باید مکان های مسقف را برای اسکان انتخاب کنند تا در زمان سردی هوا مجبور به استفاده از وسایل گرمازایی همچون کپسول گاز و خطراتی همچون گازگرفتگی نشوند.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: البته در هر شب تعداد ۱۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی در باغ فدک حضور دارند و با استفاده از دستگاه‌های مدرن حرارت‌سنج، میزان گرمای تک تک چادرهای مسافران را سنجش می‌کنند و چنانچه وسایل گرمایشی داخل چادر باشد برای جلوگیری از خطرات آن از چادر خارج می‌کنند تا شرایط ایمن برای مسافران فراهم شود.

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه اگر پیک نیک دو ساعت در چادر روشن بماند، خطر گازگرفتگی و مرگ را برای آن خانواده رقم خواهد زد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باغ فدک اصفهان ستاد نوروزی گاز گرفتگي اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس

هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی های پارالمپیک 2024 پاریس صبح امروز به ریاست سیدمحمد پولادگر سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک پاریس در محل این کمیته برگزار شد.

این نشست به ریاست سید محمدپولادگر سرپرست کاروان و با حضور مریم کاظمی پور نایب رئیس بانوان، علی اصغر حسن زاده سرپرست دبیر اجرایی و مسئول ستاد دائمی بازی ها، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، محمدعلی حسین پور سرپرست دبیری فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، میثم رجبی ذیحساب، امیر ماندگار فرد بازرس، مجید نیری جانشین رئیس آکادمی ملی پارالمپیک، حامد میرزاحسینی خزانه دار، کمال هوشیار سرپرست فرهنگی، حسن سلگی سرپرست بین الملل، مجتبی محمودی سرپرست پشتیبانی و حسن شکریان سرپرست روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

در این نشست مصوبات جلسه قبل ستاد بازی ها مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از انجام تست های سنجش ورزشکاران اعزامی ارائه شد و نقد و بررسی عملکرد روانشناسان در اردوهای تیم های ملی، اختصاص مکمل ها و نیز ارائه برنامه استفاده به فدراسیون ها از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

همچنین گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به بازی های پارالمپیک پاریس ارائه و بر ایجاد شیوه های نوین جهت بهره برداری حداکثری از این فرصت آموزشی تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن