Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ این درخت چنار در کنار جاده پیشوا به پاکدشت در مرکز روستای سعید آباد قرار دارد و اخیرا برای جلوگیری از پوسیدگی آن دور تا دور آن را مواد خاصی پوشانده اند.

یکی از وقایع جالب مهم این روستا و درخت آن تاج گذاری آغا محمد خان قاجار زیر این درخت است که سبب مشهوریت دوچندان آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقا محمد خان بعد از اطلاع از قریب الوقوع بودن مرگ کریم خان و فرار از شیراز، ورود به تهران را به دور از احتیاط دید و این امکان را محتمل دانست که شاید خبر فوت کریم خان قبل از ورود او به تهران رسیده باشد، بنابراین بعد از زیارت حضرت عبدالعظیم به سوی این منطقه حرکت کرد.

آقا محمد خان در آن زمان در منطقه طرفدارانی از سران و طوایف قاجار داشت که امیدوار بود به مدد آنها بتواند بر اریکه قدرت قرار گیرد. اکثر مورخین معتقدند که اولین ملاقات آقا محمد خان با سران طایفه قاجار در روستاهای جمال آباد و سعید آباد و یا در اراضی اطراف آنها انجام گرفته است.

اوژن اوبن در این زمینه می نویسد: «  در ناحیه ای موسوم به جمال آباد اردویی از دولوها به سرپرستی جان محمد و میرزا محمد خان از پیش اطراق کرده بودند. آقا محمد خان خود را به آنان معرفی و پیشنهاد می کند کینه قبیله ای قدیمی را فراموش کنند و با هم دست اتفاق و دوستی دهند تا به کمک همدیگر سرتاسر ایران را زیر فرمان خود درآورند. دولوهای دشت جمال آباد اولین بیعت کنندگان با خواجه تاجدار آینده اند. به دنبال این اتحاد ایل قاجار به جنبش و حرکت عظیمی دست میزند.»

یحیی ذکاء نیز می نویسد اولین بار در زیر چنار کهنسال روستای سعید آباد تاجی که از مس ساخته شده بود بوسیله یکی از سران طایفه قاجار بر سر آقا محمدخان نهاده شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر قصد خرید خانه در محله جنت‌آباد تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جنت‌آباد محله‌ای دنج در شمال غرب پایتخت است که در منطقه ۵ شهرداری قرار دارد. این محله از شمال به حصارک، از جنوب به بلوار آیت الله کاشانی، از غرب به محله‌ی شهران و از شرق به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.

جنت‌آباد محله‌ای آرام با امکانات رفاهی بی‌نظیری است که باعث شده تا خریداران مسکن آن را در لیست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهند؛ بنابراین در ادامه به بررسی قیمت خانه‌ها در این محله تهران می‌پردازیم.

خرید یک واحد ۵۵ متری در جنت‌آباد شمالی در حالی که ۱۹ سال از ساخت آن می‌گذرد و یک اتاق خواب دارد، به چهار میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان احتیاج دارد.

برای خرید یک واحد ۵۵ متری ۷ ساله در جنت‌آباد شمالی به بودجه‌ای حدود ۶ میلیارد تومان نیاز دارید.

واحد دیگری با زیربنای ۸۰ متر، دو خوابه و سنی حدود ۱۷ سال، در روز‌های گذشته، هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

با بودجه ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک آپارتمان ۹۹ متری ۱۹ ساله در جنت‌آباد جنوبی شوید. همچنین با بودجه ۱۱ میلیارد تومان می‌توانید واحد آپارتمان ۱۰۳ متری دو خوابه با سنی حدود ۱۶ سال را نیز خریداری کنید.

آپارتمان دیگری با زیربنای ۱۰۰ متر و دو خوابه، در حالی که ۱۲ سال از ساخت آن می‌گذرد، با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان معامله می‌شود.

با سرمایه‌ای بیش از ۱۱ میلیارد تومان، می‌توانید واحد آپارتمانی ۴ ساله با زیربنای ۱۱۷ متر را در جنت‌آباد مرکزی بخرید.

واحد دیگری با متراژ ۱۵۰ متر، ۱۱ ساله و دارای سه اتاق خواب به قیمت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر در این محله غربی تهران جدول زیر را بخوانید:

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • نشت گاز در شهرک «نقش جهان» پیشوا/مرد ۳۰ساله جان باخت