Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي گفت: معيشت بسياري از مردم بانه به درآمدهاي مرزي وابسته است و در صورتي که در مرزها مشکلي ايجاد شود مردم بيشترين آسيب را به لحاظ اقتصادي مي بينند.

محسن بيگلري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: همزمان با بسته شدن معابر موقت مرزي، بازار تجاري شهر بانه با رکود اقتصادي مواجه و مشکلاتي براي مردم ايجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: فعاليت مرزي در بسياري از شهرها انجام مي شود اما هيچکدام از اين شهرها با رکود اقتصادي مواجه نشدند البته وابستگي زياد مردم بانه به مرزها آسيب زاست که بايد براي تامين معيشت مردم منطقه راهکار بهتري پيدا کرد.
بيگلري در خصوص اجراي طرح پيله وري در مرزهاي شهرستان بانه تاکيد کرد: بايد مصوبه طرح پيله وري با توجه به محروميت منطقه بازنگري و شرايط اجراي اين طرح در مرزهاي بانه تغيير کند.
نماينده مردم شهرهاي سقز و بانه يادآور شد: بايد طرح پيله وري از 40 درصد تخفيفات گمرکي برخوردار شود تا با واردات در ديگر مرزها تفاوت داشته باشد که در اين زمينه با معاون اول رئيس جمهوري و وزير صنعت، معدن و تجارت مکاتباتي انجام شده است.
وي با بيان اينکه با حذف کولبري موافق هستم اما مشروط بر اينکه زيرساخت هاي لازم براي اجراي طرح پيله وري در بانه فراهم شود، اضافه کرد: اجرا طرح پيله وري زماني موفق خواهد شد که زيرساخت فراهم باشد البته اين طرح با توجه به شرايط ويژه در کردستان نياز به بازنگري دارد.
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: با پيگيرهاي انجام شده مرز سيرانبند بانه به مدت يک هفته بازگشايي شد و بازاريان مي توانند در اين فاصله زماني کالاهاي خود را از طريق اين بازارچه وارد کنند.
به گزارش ايرنا، با اجراي طرح پيله وري و ساماندهي مبادلات مرزي براي افرادي که اسامي آنها از طريق سامانه وزارت کشور ثبت، تاييد و به گمرک اعلام شد به ازاي کالاهايي که از بازارچه سيرانبند به شيوه پيله وري و با استفاده از کارت الکترونيک مرزنشيني ترخيص مي کنند ماهانه پنج ميليون ريال تخفيف تعلق مي گيرد.
کارت هاي پيله وري براي روستاهاي تا شعاع 20 کيلومتري مرز صادر مي شود و تاکنون در شهرستان بانه بيش هشت هزار کارت الکترونيکي پيله وري صادر شده و سه هزار نفر نيز در نوبت صدور کارت هاي پيله وري هستند.
در مرز سيرانبند بانه تاکنون فقط صادرات انجام مي شد و روزانه بيش از 150 کاميون حامل کالا از اين مرز به اقليم کردستان عراق صادر مي شود که شيشه، آهن، مصنوعات پلاستيکي، ميوه و سبزيجات، مصالح ساختماني و پوکه از جمله کالاهاي صادراتي از اين مرز هستند.
مرز سيرانبند بانه در 25 کيلومتري شهر بانه واقع شده است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 کيلومتري غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار

مهدی عسگری درباره ضرورت تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار، گفت: ریشه‌ بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است، روندی که در صورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد، ادامه داد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است.

وی اضافه کرد: مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مساحت سکونتگاهی کشور، تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟