Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@08:05:32 GMT

فرصتي براي استان بوشهر دربرنامه ششم توسعه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۷۲۹۷

فرصتي براي استان بوشهر دربرنامه ششم توسعه

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- پايگاه خبري - تحليلي خليج فارس يادداشتي از عباس علوي نژاد معاون سابق استانداري بوشهر با عنوان نگاهي به يک قانون؛ `فرصتي براي استان بوشهر در برنامه ششم توسعه` را منتشر کرده است.

در ادامه اين مطلب آمده است:درماده 112 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به منظور جبران عقب ماندگي هاي استان هايي که مناطق عملياتي دفاع مقدس بوده اند، تکاليفي تعيين شده که استفاده از آن براي استان بوشهر هم مفيد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بند الف ماده مذکور، ستادکل نيروهاي مسلح را موظف کرده محدوده مناطق عملياتي دفاع مقدس را تا پايان سال اول اجراي برنامه به سازمان برنامه و بودجه اعلام نمايد.
درهمين راستا ستاد کل نيروهاي مسلح در آذرماه سال گذشته مناطقي را که مشمول مناطق جنگي در دوران دفاع مقدس مي شدند به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که از استان بوشهر, شهرستان هاي بوشهر، گناوه، ديلم و جزيره خارک جزء آن مناطق هستند.
در ماده 112 قانون مذکور، تکاليفي را براي دولت تعيين کرده که عبارتند از:
1- دربند ب ماده مذکور سازمان برنامه و بودجه موظف شده ارزيابي جامعي از وضعيت توسعه يافتگي زيرساخت هاي اين مناطق را تا سطح شهرستان تهيه نمايد.
اگرچه زمان مشخصي براي انجام اين کار تعيين نشده (سايربندها زمان بندي دارد اما اين کار پايه اي، زماني براي آن تعيين نشده که به قانونگذار ايراد وارد است) ولي با توجه به زمان پنج ساله قانون برنامه که يک سال آن هم گذشت، علي القاعده اين کار بايد پس از گذشت يک سال انجام شده باشد و اگرانجام شده خوب است نتايج آن براي اطلاع مردم و کارشناسان اعلام گردد.
2- دربندهاي `ث، و، ج` ماده مذکور هم تکاليفي براي سازمان امور اداري و استخدامي تعيين شده تا نسبت به افزايش فوق العاده موضوع بند يک ماده 68 قانون مديريت خدمات کشوري (تحت عنوان فوق العاده مناطق کمتر توسعه يافته و بدي آب و هوا) براي شاغلين داراي مدارک تحصيلي کارشناسي ارشد و بالاتر تا سقف 25 درصد امتياز حقوق ثابت و براي سايرين تا 20 درصد پرداخت نمايند.
اما ابهامي در همين رابطه براي برخي دستگاهها پيش آمده که اين امتياز فقط مربوط به دوران دفاع مقدس است يا شامل کارکنان فعلي هم مي شود که به نظر مي رسد باتوجه به هدفي که درماده مذکور ذکرشده براي زمان فعلي مي باشد.
3- بند ج ماده مذکور هم سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداري و استخدامي مکلف شدند نسبت به صدور احکام پرداخت مزاياي شاغلان مناطق عملياتي دفاع مقدس از سال دوم (سال97) اجراي قانون برنامه اقدام نمايند. دستگاههايي که مشمول قانون مديريت خدمات کشوري نيستند هم مکلفند از محل منابع مربوطه اقدام مشابه انجام دهند.
4- علاوه براين موارد، در بندپ ماده مذکور دولت موظف شده رديف متمرکزي را در قانون بودجه سنواتي براي جبران عقب ماندگي ها و ارتقاي شاخص هاي برخورداري مناطق مذکور اختصاص دهد به گونه اي که اين شاخص ها سالانه 10 درصد افزايش يابد و به سطح متوسط شهرستان هاي برخوردار کشور برسند.
5- بند اخير فرصت خوبي است براي استان تا از اين محل براي توسعه شهرستان هاي مشمل اين قانون يعني ديلم، گناوه، خارگ و بوشهر استفاده کند و از ساير منابع هم براي توسعه همزمان بقيه شهرستان هاي استان بهره گيري نمايد.
6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند

معاون امور بین‌الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی افراد که دلال و واسطه‌گر هستند، تلاش می‌کنند ماده ۲۷ قانون کار (حق سنوات کارگران) را حذف کرده و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیندازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد حمزه‌ای عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: نظام سرمایه‌داری رحم و مروت ندارد و در همین کشورهای غربی مانند شهر لوس‌آنجلس بیش از ۶ هزار بی‌خانمان داریم و کسی آن را مطرح نمی‌کند.

وی اضافه کرد: انقلاب ما ارزشی است و اگر از کارگران و اقشار کم درآمد فاصله بگیریم دچار مشکل می شویم. به نظر می رسد کسانی که به افزایش دستمزد کارگران اشکال می‌گیرند، نگاه تخصصی ندارند و اینکه حداقل دستمزد باید با حفظ کرامت انسانی بتواند یک خانواده چهار نفره را اداره کند، کمترین خواسته است.

معاون خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته که به موضوع کارگری توجه کردند، امروز هم اقتصاد و هم اشتغال پایداری دارند، گفت: ما هم باید در این مسئله جدی باشیم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند کارگران باید امنیت شغلی و معیشت مناسب داشته باشند، این وضعیت را بهبود بخشیم.

حمزه‌ای ادامه داد: برخی افرادی که دلال و واسطه‌گر هستند، تلاش می‌کنند ماده ۲۷ قانون کار (حق سنوات کارگران) را حذف کنند و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیندازند که باید اذعان کرد بی‌توجهی به دستمزدها امنیت شغلی کارگران را زیر سؤال می‌برد.

وی گفت: حذف ارز ترجیهی با تصویب مجلس منجر به فقر بیشتر کارگران شده است و امروز شاهد گرانی بی‌رویه اجناس و اقلام اساسی هستیم که این وضعیت را ما پیش‌بینی کرده بودیم و به مجلس هم گفتیم، اما نمایندگان بدون نگاه کارشناسی موضوع را تصویب کردند و سن بازنشستگان را بالا بردند و به کارگران آسیب زدند.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: در همه دنیا یک مجلس سه‌جانبه کارگری، کارفرمایی و دولتی برای حل مسائل کارگری مذاکره می‌کند، اما در ایران فقط بخش دولتی تصمیم‌گیرنده و تعیین‌کننده است.

حمزه‌ای با یادآوری اینکه کارگران عاشق ولایت و کشورند اما مشکلات جدی دارند، تصریح کرد: با این حال درخواست می‌کنیم همین قانون کار حفظ شده و ماده ۲۷ آن اجرای شود و اگر زمزمه حذف این ماده صحت داشته باشد، باید منتظر تازیانه‌ای دیگر بر پیکر کارگران مظلوم باشیم.

کد خبر 749501

دیگر خبرها

  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند