Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@02:55:45 GMT

علت اصلی مشکلات کشور قبیله بازی حزبی است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۰۴۲۸

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه‌های عبادی‌ سیاسی نماز جمعه مشهد که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که «ما باید خود را از جهت خصلت‌ها و اخلاقیات بشناسیم»، اظهار کرد: از جمله موقعیت‌هایی که می‌توانیم خود را به راحتی بشناسیم و فضائل و رذائل اخلاقی خود را کشف کنیم، در حوادث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ملت ایران در این حوادثی که در طی 40 سال اخیر بر آن گذشته است، از خود 14 خصلت و فضیلت اخلاقی زیبا مانند ایمان عمیق، غیرت دینی، شجاعت، درک درست از حوادث، پیش‌رو بودن، صف‌شکنی، کار مناسب با هویت انجام دادن، هدف والا داشتن، نوآوری در رسیدن به هدف، اتحاد و انسجام، استقامت و مقاومت، شناخت دشمن و خط مبارزه با دشمن نشان داده‌ است.

فرزانه تصریح کرد: این حوادث و این کار و خصلت‌هایی که مردم ایران از خود نشان دادند یک معجزه، شبیه به معجزات پیامبران بود، چراکه این حوادث را مردم ایران در شرایطی به وجود آوردند که کاملاً تحت سلطه آمریکا بودند، فرهنگ غرب بر آن‌ها حاکم بود، دارای اقتصادی به کلی در مشت دشمن بودند، از لحاظ نظامی ضعیف بودند و از لحاظ بین‌المللی هم منزوی بودند؛ همین ملت موفق شد و توانست در برخورد با حوادث این خصوصیات اخلاقی را از خود نشان دهد.

وی ابراز کرد: این ملت در طول این چهل سال از دو رهبری برخوردار بوده است که بعد از معصوم در تاریخ اسلام مثل و مانند نداشتند در کنار این مسائل ملت قانون اساسی و نظام حکومتی دارد که در آن ولایت مطلقه فقیه وجود دارد با آن قدرت، در کنار آن مردم سالاری وجود دارد با این قدرت و همچنین آن ظرفیت قانون اساسی وجود دارد.

خصومت آمریکا با ما تمام نشدنی است

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه «در طول چند دهه گذشته رهبری روی چند اصل ثابت تأکید داشتند»، بیان کرد: اولاً خصومت آمریکا با ما تمام نشدنی است. دشمنی آمریکا با ما در شکل‌های گوناگون است. اشتباه است که ما فکر کنیم با مذاکره و گفت‌وگو می‌توانیم مشکلات خود را با آمریکا حل‌وفصل کنیم.

وی افزود: اصل دومی که رهبری بر آن تأکید فراوان داشتند، به‌روز نگه‌داشتن توان نظامی و رزمی کشور است و ایشان اصرار داشتند که باید ما بهترین شمشیر را داشته باشیم و با دشمن قلاده به دست نمی‌توان با نفرین و یا التماس و منطق مبارزه کرد .

فرزانه با بیان اینکه «اولویت داشتن مسئله اقتصاد، حل مشکلات اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی و مبارزه با فساد و تلاش برای قسط و عدل اسلامی از دیگر اصولی است که مقام معظم رهبری در این چند دهه همیشه بر روی آن تاکید داشتند»، تصریح کرد: همه دولت‌ها کار کردند، اما در مسئله تبعیض، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و گسترش عدالت تا چه حد موفق بودند؛ چقدر رشد داشتیم و اگر نداشتیم چرا نداشتیم؟

وی با اشاره به اینکه «علت عقب‌ماندگی ما در این مسائل چیست؟»، اظهار کرد: علت اصلی در عقب بودن از عدالت و حل نشدن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و موفق نشدن در مبارزه با فساد و از بین بردن تبعیض نبودن یک مجموعه قاطع معتقد به مردم و کارآمد نظام اسلامی و مرتبط به مردم، نبود مجموعه ای که فساد اقتصادی، اجتماعی و اداری را ریشه کن کند، و نبود مجموعه ای که تبعیض را از بین ببرد، نبود مجموعه ای که از مستضعفین حمایت و پشتیبانی کند و مجموعه ای که خود ساخته و ساده زیست بوده و برای گره گشایی از مشکلات مردم آستین همت را بالا بزند.

امام جمعه موقت مشهد با طرح این سئوال که «چرا تاکنون این مجموعه شکل نگرفته است»، گفت: این‌چنین نیست در این کشور مردانی نباشند که این مجموعه را تشکیل دهند؛ چنین نیست، اما داستان چیز دیگری است. داستان این است که در طول این دولت‌ها همیشه ملت ایران با یک سم مهلک مواجه بودند و آن سم قبیله‌بازی حزبی و باندگرایی است.

وی اضافه کرد: با این وجود آمریکا و انگلیس خبیث بدانند این انقلاب به یک کشوری پیشرفته با 150 میلیون جمعیت تبدیل خواهد شد و کمافی‌السابق آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد