Web Analytics Made Easy - Statcounter


یاسوج- باهدف توسعه و جاده‌سازی در منطقه سیب مداب شهرستان بویراحمد ده‌ها درخت بلوط توسط متولیان امر تخریب شد.

به گزارش امتداد نیوز، منطقه سیب مداب شهرستان بویراحمد در فاصله کمتر از ۱۰کیلومتری از مرکز شهر یاسوج واقع شده است.

سیب مداب مسیر ارتباطی به منطقه شکارممنوع دشت نیز محسوب می‌شود. طبیعت بکر و زیبای این منطقه همه‌ساله پذیرای گردشگران و بومیان مناطق نزدیک به سیب مداب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر منطقه سیب مداب موردتوجه سود جویان قرارگرفته و در اوایل بهار شاهد تاراج گونه‌های مختلف گیاهی این منطقه هستیم.

در ایام بهار گشت‌های کنترلی منابع طبیعی در این منطقه افزایش‌یافته و با متخلفین برداشت از گیاهان کوهی برخورد قانونی می‌شود.

اما موضوعی که در ابتدای بهار ۹۷ دل هر بیننده‌ای را آزار می‌دهد، تخریب درختان بلوط در قالب پروژه جاده‌سازی در منطقه سیب مداب است.

بی‌شک برخورداری از زیرساخت‌های ارتباطی و جاده‌ای حق بجای ساکنین هر منطقه‌ای محسوب می‌شود و این در حالی است که تعداد خانوارهای ساکن سیب مداب به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

تعدادی باغ  نیز در مسیر سیب مداب دیده می‌شود که توسط مالکین مورد مراقبت قرار می‌گیرد.

توسعه ارتباطی در منطقه سیب مداب راه سودجویان برای دستیابی به جنگل‌های شرقی یاسوج را هموارتر می‌کند و این امر توجه بیش‌ازپیش دستگاه‌های متولی پس از ایجاد و توسعه جاده ارتباطی را طلب می‌کند.

true برچسب ها : درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد یاسوج true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در حاشیه کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ خوابگاه متاهلی تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می رسد، همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز امسال کلنگ زنی و فرایند احداث آن آغاز شده است.
زلفی گل با بیان اینکه طی دو سال و نیم اخیر تعداد واحدهای متاهلی وزارت علوم ۳۰ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: تا پایان دور اول دولت مردمی آیت الله رئیسی ۵ هزار واحد خوابگاه متاهلی با بهره برداری می رسد.
زلفی گل درخصوص مصوبه سفر هیئت دولت درخصوص احداث دانشگاه صنعت بیان کرد: درخصوص این موضوع سیاست وزارت علوم توسعه کمی نیست، بلکه توسعه‌ کیفی، نیازمحوری و مهارت محوری مدنظر قراردارد، در این راستا تلاش می‌‍کنیم بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و امکانات بیشتری را در این دانشگاه فراهم کنیم.
وزیر علوم درخصوص کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: با استفاده از مصوبه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی به تعداد ۷۰ واحد در دستور کار قرار گرفت، اعتبار ساخت این تعداد واحد از طریق وزرات نفت تأمین می‌شود که بخشی از اعتبارات پرداخت شده است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228582 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر