Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: همزمان با روز طبیعت، هفت هزار عدد پلاستیک زباله بین خانواده ها و گردشگران این استان که به دامن طبیعت می روند، توزیع می شود.

سیداصغر مطهری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کیسه های پلاستیکی میان طبیعت گردان در تفرج گاه ها، بوستان ها، مناطق پر تردد ورودی شهرها، مناطق نمونه گردشگری و مناطق تحت مدیریت محیط زیست توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از مردم خواست که در در روز طبیعت کیسه های مخصوص جمع آوری زباله را همراه داشته و در پایان روز همه زباله های تولیدی را جمع آوری و از رهاسازی آن در جنگل، کنار چشمه های آب، مناطق کوهستانی و دره ها خودداری کنند.
وی افزود: این کیسه ها، قابل تجزیه است.
مطهری با تاکید بر حفظ عرصه های طبیعی و محیط زیست توسط افراد گفت: به مردم توصیه می شود از شکستن سرشاخه درختان به جد خودداری کنند همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان اجتناب کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تاکید کرد: از مردم انتظار می رود در صورت درست کردن آتش در طبیعت، پیش از ترک محل، آتش را خاموش کرده و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند و با رعایت توصیه های زیست محیطی، طبیعت را دچار آسیب نکنند.

* تشدید نظارت ها در روز طبیعت
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی نیز از تشدید نظارت ها در روز طبیعت خبر داد.
سرهنگ موسی الرضا حیاتی گفت: طبیعت زیبای خراسان شمالی که در جذب گردشگران نقش مهمی دارد باید صیانت شود و به همین لحاظ از مردم درخواست می شود هنگام روشن کردن آتش در تفرجگاه ها، دقت و ملاحظه داشته و پیش از ترک محل حتما نسبت به خاموش کردن آن اقدام و از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تاکید کرد: مردم نکات زیست محیطی را به منظور پیشگیری و جلوگیری از سرایت آتش و عرصه های مرتعی و جنگلی مد نظر قرار دهند.
استان خراسان شمالی دارای سه پارک ملی به نام های سالوک، ساریگل و ضامن آهو، چهار منطقه حفاظت‌شده به نام های سالوک، قرخود، گلول و سرانی و ساریگل، یک پناهگاه حیات وحش بنام میاندشت و سه اثر طبیعی ملی به نام های ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ است.
7185 /6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست روز طبيعت خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ