Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > روسیه‌ و قفقاز - همشهری آنلاین:
روسیه چهارشنبه تمرینات نظامی خود را در دریای بالتیک آن هم با مهمات واقعی آغاز کرد؛ آزمایش موشک‌های این کشور نیز بخشی از این تمرینات سه روزۀ نظامی است.

وزیر دفاع روسیه پیش از این در روز دوشنبه اعلام کرده بود که ناوگان بالتیک این کشور، مستقر در کالینینگراد در حال آماده شدن برای آغاز آموزش‌های روتین نظامی در دریای بالتیک از جمله انجام تمرینات نظامی با تجهیزات واقعی برای نشانه‌گیری اهداف در دریا و هوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام مسکو اعتراض لتونی، عضو ناتو را به همراه داشت که می‌گفت این تمرینات، لتونی را مجبور کرده است تا بخشی از قلمرو تجاری هوایی خود را برای دست‌کم سه روز ببندد. ریگا همچنین می‌گوید که پیش از این هرگز تمرینات نظامی روسیه تا این اندازه نزدیک به قلمرو لتونی انجام نشده بود.

به گفتۀ ماریس کوچینسکیس نخست وزیر لتونی، تصمیم به انجام آزمایش‌های نظامی در منطقه‌ای تا این اندازه نزدیک به خاک لتونی پس از آن اتخاذ شده که کشورهای غربی اقدام به اخراج گستردۀ دیپلمات‌های روس کرده‌اند. او این اقدام روسیه را «نمایش زور» توصیف و اعلام کرد: «درک اینکه چرا این مانور تا این اندازه نزدیک به کشور ما انجام می‌شود، سخت است.»

وزیر دفاع لتونی نیز وابستۀ نظامی روسیه در این کشور را فراخواند تا نگرانی خود را از انجام این تمرینات اعلام کند.

علاوه بر لتونی، سوئد نیز نسبت به امنیت ترافیک غیرنظامی دریایی‌اش هشدار داد و اعلام کرد که این رزمایش احتمالا در ترافیک غیرنظامی هوایی این کشور نیز اختلالاطی ایجاد خواهد کرد.

آزمایش‌های موشکی و تمرینات نظامی روسیه یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با روسای جمهور استونی و لیتوانی قدرت نظامی کشورش را شکست ناپذیر خواند و اعلام کرد: «ما در مقابل هر کسی به لحاظ نظامی موفق خواهیم بود.»

رزمایش روسیه در دریای بالکان ادامۀ مجموعه تمرینات نظامی این کشور در سپتامبر گذشته است که از بالتیک آغاز و تا دریای سیاه گسترش یافت و به دلیل بزرگی و همچنین آنگونه که ناتو توصیف کرده بود «عدم شفافیت»، حساسیت کشورهای غربی را بیش از هر زمانی برانگیخت.

با آغاز رزمایش جدید آنهم در زمانی که تنش میان شرق و غرب بطور قابل توجهی افزایش یافته، ناتو هشدار داد که هر حادثه‌ای در جریان این تمرینات برای کشتی‌ها و هواپیماهای غیرنظامی، می‌تواند به پیچیده‌تر شدن وضعیت کنونی و عمیق‌تر شدن منازعات منجر شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با وجود تاکید بر حق هر ملتی برای انجام تمرینات نظامی، اعلام کرد که اعضای ناتو رزمایش روسیه را از نزدیک زیر نظر دارند. او که در اوتاوا به سر می‌برد، به خبرنگاران گفت: «ما هوشیار هستیم و آمادگی نیروهای خود را بویژه در منطقۀ بالتیک افزایش می‌دهیم.»

مسکو ناتو را متهم کرده که تبلیغات ضد روسیه را تشدید کرده است.

در همین زمینه: روسیه خواستار عذرخواهی انگلیس شد پوتین و اردوغان آغاز ساخت نیروگاه اتمی در ترکیه را اعلام کردند دیدار اردوغان و پوتین اخراج ۴ دیپلمات آلمانی از روسیه تشدید واکنش روسیه به اقدام انگلیس؛ اخراج ۵۰ دیپلمات

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه