Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی در قاره آفریقا سال ۲۰۱۰ برگزار شد. برای نخستین بار جام جهانی از سال ۱۹۳۰ در کشور آفریقایی برگزار و همین موضوع سبب شد تا تعداد تماشاگران مسابقات جام جهانی بیشتر از گذشته باشد.

در مسابقات مقدماتی تعداد تیم‌های شرکت کننده به بیشتر از ۲۰۰ تیم می‌رسید، اما در پایان مرحله مقدماتی، آفریقای جنوبی، اروگوئه، فرانسه، مکزیک، آرژانتین، کره جنوبی، یونان، نیجریه، آمریکا، انگلیس، اسلوونی، الجزایر، آلمان، غنا، استرالیا، صربستان، هلند، ژاپن، دانمارک، کامرون، پاراگوئه، نیوزیلند، اسلواکی، ایتالیا، برزیل، پرتغال، ساحل عاج، کره شمالی، شیلی، اسپانیا، هندوراس و سوئیس ۳۲ تیمی بودند که در مرحله گروهی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"زاکومی " نماد رسمی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بود. این پلنگ به دست طراحان و سازندگان آفریقایی و در داخل آفریقای جنوبی ساخته شد و نام زاکومی ترکیبی از 2 حرف «زا» (ZA) که نشانه نام آفریقای جنوبی است و «کومی» (Kumi) است که در بیشتر زبان‌های محلی آفریقایی به معنی عدد ۱۰ است.

همچنین در جام جهانی از شیپور ووووزلا یا لپاتاتا رونمایی شد که در بیشتر استادیوم‌های فوتبال استفاده می‌شود. ووووزلا حدود یک متر طول دارد و توسط لب و ارتعاشات ریه صدا تولید می‌کند. ووووزلا صدای بلند و یکنواختی را ایجاد می‌کند که شبیه صدای فیل است. ووووزلا جنجال برانگیز است و می‌تواند به بازیکنان و مربیان آسیب شنوایی برساند.

با خوبی و بدی‌هایی که داشت، مرحله گروهی و حذفی به پایان رسید و تیم‌های تیم‌های هلند، اروگوئه، اسپانیا و آلمان به نیمه نهایی رسیدند.

اسپانیا در نخستین بازی این مرحله با تک گل کارلوس پویول از سد آلمان گذشت و در دیگر بازی هم شاگردان برت فن مارویک در تیم هلند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد اروگوئه عبور کردند. جووانی فن برونکهورست، وسلی اشنایدر و آرین روبن زننده سه گل لاله‌های نارنجی بودند و در سوی مقابل هم دیه گو فورلان و آلوارو پریرا گل‌های تیم اسکار تابارز را به ثمر رساندند.

۱۱ جولای ۲۰۱۰ هلند و اسپانیا در حضور ۸۴۴۹۰ تماشاگر ورزشگاه ساکرسیتی ژوهانسبورگ با قضاوت هاوارد وب انگلیسی، فینال جام جهانی را برگزار کردند که در پایان ماتادور‌ها با تک گل آندرس اینیستا در دقیقه ۱۱۶، حریف خود را شکست دادند تا هلند در ناکامی در رقابت‌های فینال جام جهانی هت تریک کرده باشد. این درحالی است که گل اینیستا نخستین گل فینال جام جهانی در وقت‌های اضافه بود.

در دیدار رده بندی هم آلمان با نتیجه سه بر دو اروگوئه را از پیش رو برداشت و در جایگاه سوم ایستاد.

۱۴۵ گل در ۶۴ بازی این جام وارد به ثمر رسید تا میانگین ۲/۲۷ گل به ازای هر بازی ثبت شود. ضمن این که ۳/۱۷۸/۷۵۶ نفر بازی‌های جام نوزدهم را در با حضور در ورزشگاه‌های آفریقای جنوبی تماشا کردند تا آمار ۴۹۶۷۰ تماشاگر در هر بازی به ثبت برسد.

توماس مولر (آلمان) دیه گو فورلان (اروگوئه) داوید ویا (اسپانیا) و وسلی اشنایدر از آلمان چهار بازیکنی بودند که با پنج گل زده مشترکا آقای گل این رقابت‌ها لقب گرفتند، اما جایزه کفش طلا به مولر رسید.

همچنین دیه گو فورلان هم جایزه بهترین بازیکن جام جهانی را کسب کرد.

تنها تیم بدون باخت در مسابقات فوتبال جام‌جهانی این دوره نیوزیلند بوده است. نیوزیلند در مسابقات مورد اشاره در سه بازی خود، سه تساوی به دست آورد. آن‌ها با تیم‌های ایتالیا، اسلواکی و پاراگوئه به تساوی رسیدند تا در این بازی‌ها حتی یک باخت هم نداشته باشند.
نکات جالب درباره جام جهانی ۲۰۱۰

در آخرین دقایق وقت اضافی مسابقه اروگوئه و غنا، سوارز توپی را که بازیکنان غنا به سمت دروازه فرستادند روی خط دروازه با دست مهار کرد. داور مسابقه لوئیس سوارز را از زمین اخراج کرد و به تیم غنا پنالتی داد. اما پنالتی آسامواه ژیان به تیر دروازه اروگوئه اصابت کرد و سرنوشت مسابقه به ضربات پنالتی کشید که در آن اروگوئه با نتیجه چهار بر 2 به پیروزی رسید.

القاعده در پیام‌های ویدیویی هشدار داده بود که جام جهانی را به حمام خون بدل می‌کند. احتمال خرابکاری در جام جهانی، بار‌ها از سوی سران القاعده در عراق، افغانستان، پاکستان و عربستان تایید شده بود. در عین حال، ارتش‌های نیجریه و آفریقای جنوبی، پلیس بین‌الملل، نیرو‌های ناتو و سربازان داوطلب بار‌ها بر امنیت کامل جام جهانی آفریقای جنوبی صحه گذاشتند.

در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰، همانند جام ملت‌های اروپا، بازار پیش‌بینی‌ها و شرط‌بندی‌ها بسیار گرم بود. در این میان، «پُل»، اختاپوسی که نتایج بازی‌های تیم ملی فوتبال آلمان را پیش‌بینی می‌کرد، توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

انتهای پیام/

ماتادور‌ها قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ

 کیلیان ام‌باپه تا تابستان سال جاری با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد. طبق قانون، ام‌باپه شش‌ماه قبل از پایان قراردادش می‌تواند با هر باشگاهی که دوست دارد، وارد مذاکره شود، اما به شرط اینکه باشگاه را در جریان قرار دهد. بیشتر رسانه‌های معتبر فوتبال جهان از نهایی‌شدن توافق کیلیان ام‌باپه با رئال مادرید خبر داده‌اند که البته خود این بازیکن هم هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده است.

به گزارش اسپورت بازر، جمال موسیالا درباره اینکه فکر می‌کند ام‌باپه به کدام تیم می‌رود، گفت: اگر دست من بود، به او توصیه می‌کردم که به بایرن بیاید. چنین بازیکنی می‌تواند هر تیمی را تقویت کند، پس بهتر است برای شما بازی کند نه رقیبتان.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بهترین بازیکنان جهان چه کسانی هستند نیز گفت: کیلیان ام باپه و هری کین مثل جود بلینگهم فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنند. دیدن چنین رقابتی خوب است. در حال حاضر سخت است بین این بازیکنان یکی را انتخاب کنید.

از ستاره بایرن در پایان سوال شد اولویت او بین قهرمانی در لیگ قهرمانان با بایرن یا قهرمانی در جام جهانی با آلمان کدام است که این بازیکن افزود: اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم، فکر می‌کنم جام جهانی را بگویم، چون تورنمنت بزرگ‌تری است. جام جهانی با ارزش‌ترین جام است و هر بازیکنی رویای آن را دارد. هواداران بایرن هم طرفدار تیم ملی آلمان هستند، پس من را خواهند بخشید.

با این حال آلمان باید قبل از جام جهانی به فکر یورو باشد که تابستان در این کشور برگزار می‌شود. آلمان سال ۱۹۸۸ میزبان یورو بود و اکنون برای دومین بار میزبانی یورو را بر عهده دارد و امیدوار است بتواند بعد از عملکرد ضعیف در جام جهانی قطر بتواند در خانه و در حضور هوادارانش جبران مافات کند. البته کارش برای قهرمانی سخت است. آنها همچنین در سال‌های ۱۹۷۴ و ۲۰۰۶ میزبانی بزرگترین رویداد جهانی فوتبال یعنی جام جهانی را بر عهده داشتند. آلمان در یورو با اسکاتلند، مجارستان و سوئیس همگروه است.

منبع: ایسنا

tags # جمال موسیالا ، بایرن مونیخ ، کیلیان امباپه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰
  • اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • در انتظار آخرین معجزه؛ نادال هوادارانش را غافلگیر می‌کند؟
  • در انتظار آخرین معجزه | نادال هوادارانش را غافلگیر می کند؟
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید