Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:28:16 GMT

بازدید 32285 نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۰۳۷۵

بازدید 32285 نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: در ایام نوروز امسال 32285 مسافر نوروزی از خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، حسن حسینی ظهر امروز 19 فروردین ماه در نشست خبری اظهار کرد: از 25 اسفند96 تا 15 فروردین 97 تعداد 125 هزار نفر از ابنیه تاریخی، جاذبه های طبیعی و سایت های گردشگری رفسنجان بازدید نموده و در این بازه زمانی تعداد 12 هزار نفر در شهرستان رفسنجان اقامت شبانه داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان رفسنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد و بازدید از خانه حاج آقا علی بزرگترین بنای خشتی جهان 70 درصد رشد داشته است.
       
وی تصریح کرد: در ایام نوروز 32285 نفر از خانه حاج آقا علی، 37000 نفر از دهکده تاریخی و گردشگری اودرج، 10000 نفر از دره راگه و 7500 نفر از موزه ریاست جمهوری بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان به آمار اسکان در ایام نوروز پرداخت و یادآور شد: از 12 هزار مسافری که اقامت شبانه در نوروز در رفسنجان داشتند 3 هزار نفر در کلاسهای درس و و مابقی در 3 هتل، یک مهمانپذیر، واحدهای بوم گردی، زائرسراها، مهمانسراها و کمپ های موقت(چادر) اسکان یافتند.

حسینی در خصوص اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 40 هزار برگ اقلام راهنما شامل نقشه، بروشور، تراکت و... بین گردشگران نوروزی توزیع و حدود 500 مترمربع بنر خوشامدگویی و پیام های نوروزی توسط دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در مبادی ورودی شهرستان نصب شده است.
       
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان از برپایی 50 غرفه فروش سوغات و صنایع دستی و محصولات محلی در  جاذبه های شهرستان در نوروز 97 سخن به میان آورد و افزود: این غرفه ها در کاروانسرای شاه عباسی، خانه حاج آقا علی، دهکده اودرج و کمپ های ورودی شهر رفسنجان برپا و به ارائه خدمات به گردشگران پرداختند.

حسینی همچنین به برگزاری تورهای رفسنجان گردی و استقبال گردشگران نوروزی در ایام نوروز در رفسنجان اشاره کرد.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست