Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: بودجه فرهنگی استان در راستای ترویج فرهنگ نماز به‌کار گرفته شود. ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، قاسم سلیمانی دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز اظهار داشت: همه ادارات  باید از بودجه فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ نماز هزینه کنند، هزینه در ترویج فرهنگ نماز سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی برای نسل جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام گفت: برنامه‌ریزی ستاد اقامه نماز استان ایلام  در قالب هنر به‌ویژه فیلم‌های کوتاه، مستند، پویانمایی، تئاتر در همه بخش‌ها ازجمله رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای برای فرهنگ‌سازی نماز استفاده لازم داشته باشد.

سلیمانی دشتکی توجه به امور معنوی را از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: هر چه در راستای ترویج فرهنگ نماز هزینه شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و این عزم در استانداری برای هزینه در این زمینه در حد توان وجود دارد.

استاندار ایلام تأکید کرد: بخش خصوصی را باید برای ساخت مجتمع‌های بین‌راهی و به‌ویژه نمازخانه‌ها تشویق کنیم تا زائرانی که در مسیرهای منتهی به مرز مهران حضور پیدا می‌کنند برای انجام این فریضه با مشکل کمتری روبه‌رو شوند.

سلیمانی اضافه کرد: سازمان حمل‌ و نقل و پایانه و میراث فرهنگی و گردشگری باید یک حرکت قوی در این زمینه انجام دهند و از منابع مالی آستان قدس و بنیاد برکت در این حوزه بهره بگیریم.

وی یادآور شد: باید نوآوری‌هایی درزمینهٔ فرهنگ‌سازی نماز در سطح جامعه داشته باشیم، توجه به فضای مجازی می‌تواند در این حوزه بسیار راهگشا باشد.

استاندار ایلام همچنین بر توجه بیشتر مسئولان امر درزمینهٔ برپایی نمازهای جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/ح

R7718/P1357/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر