Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:20:10 GMT

کرامت امام موسی کاظم و عابد و زاهد شدن کنیز صاحب جمال

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۵۴۳۶۱

کرامت امام موسی کاظم و عابد و زاهد شدن کنیز صاحب جمال

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله جاودان گفت: کرامت عظیم امام موسی کاظم(ع) کنیز صاحب جمال را که برای گمراهی ایشان فرستاده شده بود به شخصی عابد و زاهد تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد حوزه علمیه در مراسم سوگواری امام موسی کاظم(ع) که در حسینیه شیخ زاهد برگزار شد، به سخنرانی پرداخته و گفت: انسان هر عمل نیک یا بدی را انجام بدهد سود و زیان آن را در آخرت به صورت ابدی دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعمال نیک ما برای رضای خداوند است اما خداوند از آن سودی نمی‌برد، آنچه ما در آینده داشته باشیم نتیجه زحمتی است که در مسیر درست کشیده باشیم، انسان وقتی از دنیا برود دیگر نمی‌تواند هیچ کار خیری انجام بدهد و همه چیز تمام می‌شود مگر اینکه جریان خیر ماندگاری را بنا نهاده باشد که ثواب آن را دریافت کند.

استاد حوزه علمیه با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) درباره حضرت، عنوان کرد: زمانی که امام را زندانی کرده بودند روزی یکی از کنیزان صاحب جمال را نزد ایشان فرستادند که نظر امام را به سوی خود جلب کرده و به خیال خود او را گمراه کنند، پس از یک، دو یا شاید ده روز دیدند که این کنیز در حالی که عابد و زاهد شده بود پشت سر امام کاظم(ع) نماز می‌خوانند.

آیت‌الله جاودان افزود: حضرت یوسف وقتی با چنین چیزی برخورد کردند برای نجات از گناه فرار کردند و آن زن رسوا شد که در تاریخ از آن زن به بدی نام بردند اما امام موسی کاظم(ع) کاری کردند که آن زن نه تنها آبرویشان نرفت بلکه اهل نجات و بهشت شدند و این مساله کرامت عظیم اهل‌بیت(ع) را به نمایش می‌گذارد.

وی ابراز کرد: روزی در مراسم حج حضرت امام موسی کاظم(ع) در شلوغی ایستاده بودند و نماز می‌خواندند شخصی به ایشان اعتراض کرد که چرا در این موقعیت نماز می‌خوانید؛ امام فرمودند من نزدیک بودند خداوند را حس می‌کنم در حقیقت ایشان وقتی نماز می‌خواندند چنان حواسشان به پروردگار عالم بود که اصلاً شلوغی و ازدحام و عبور مردم را حس نمی‌کردند.

استاد حوزه علمیه در پایان درباره حالات امام موسی کاظم(ع) در ایام محرم خاطرنشان کرد: ایشان در این دهه هیچ گاه نمی‌خندیدند چراکه عزادار جدشان امام حسین(ع) بودند، این در حالی است که ما عزاداری را بخشی از زندگی خود می‌دانیم و بیشتر سرگرم زندگی خود هستیم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد مجلس دولت شهید مدافع حرم حمایت از کالای ایرانی خبرگزاری شبستان آذربایجان غربی بیرجند ارز روز ملی فناوری هسته ای امام کرامت انسانی کرامت کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر

فریدون بندری فرماندار ماهشهر گفت: در جلسه ستاد برگزاری مراسمات دهه کرامت در شهرستان مصوب شد جشن‌های زیر سایه خورشید دهه کرامت در تاریخ ۲۶و۲۷ اردیبهشت باحضور خادمان امام رضا (ع) شهرستان بندر ماهشهر برگزار شود.

او می‌گوید: جشن های دهه کرامت با استقبال از خادمان امام رضا (ع) و غبارروبی گلزار شهدا با حضور مسئولان شهرستان آغاز می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • تفال به حافظ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به آب روشن می‌عارفی طهارت کرد..