Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اقدام تاسف‌بار عوامل اداره کل راهداری استان نسبت به تخریب و جمع آوری تابلو و تمثال شهدای روستای قراخیل قائم‌شهر، موجی از نگرانی‌ها و تاثر آحاد مردم بویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران منطقه و خصوصاً اهالی حزب‌الله قراخیل را در بر گرفته است‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قائم آنلاین، در شرایطی که خصوصاً در ایام سپری شده تعطیلات نوروزی دیار علویان بعنوان استان گردشگری، پذیرای خیل عظیم مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران بوده است و جای جای این استان با نصب تابلوهای گوناگون رنگارنگ اقتصادی و تجاری در بهترین نقاط و مکان‌ها با همکاری اداره کل راهداری استان جلب توجه می کنند، براستی بموازات معرفی و توسعه گردشگری استان مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی مازندران در معرفی داشته‌ها و مشاهیر و مفاخر علمی و فرهنگی و دینی و علی‌الخصوص شاهدان همیشه جاوید و حافظان امنیت و آرامش جامعه یعنی شهدای والا مقام چکار کرده‌اند؟
در حالی که یک فوتبالیست جوان در زمین ورزشی باخلق زیباترین صحنه ورزشی یعنی به ثمر رساندن گل، آن را در عملی زیباتر و در خور تحسین تقدیم شهیدان می‌کند‌، براستی مسئولان فرهنگی ‌و دینی و متولیان امور ایثارگری و شهادت درکجای این عرصه قرار دارند؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیا پائین کشیدن‌ تمثال شهدا در یکی از محورهای جاده‌ای و در مسیر ورودی روستای بزرگ قراخیل قائم‌شهر، که ۴۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، نتیجه سکوت و بی‌تفاوتی این دستگاه‌ها نیست؟ که اینگونه به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام یعنی شهیدان جلیل‌القدر اهانت و بی حرمتی می‌شود!.

بی تردید غفلت و بی توجهی مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی زمینه ساز چنین عمل تاسف‌بار و جسارت و گستاخی افراد نسبت به شهدا شده است و بایستی از سوی نهادهای مسئول، این غفلت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد تا دیگر شاهد چنین گستاخی‌ها از سوی فرد یا افراد مرتبط با یک دستگاه دولتی نسبت به مقام و جایگاه والای شهدا در این شهرستان و استان شهید‌پرور مازندران نباشیم.

فراموش نکنیم مازندران با بیش از ۱۰هزار شهید در عرصه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی ایران و شهرستان قائم شهر با تقدیم بیش از ۱۰۰۰ شهید و بیش از ۳۰ سردار شهید در مقام فرماندهان دوران دفاع مقدس، جایگاه و سهم والائی در استان و کشور اسلامی ایران داشته است و مردم ولائی این دیار به هیج وجه این بی‌حرمتی به شهدا و آنهم شهدای روستائی که به تنهائی ۴۴ شهید بزرگوار تقدیم نظام‌جمهوری اسلامی کرده است، رابر خود نمی تابانند.
جمعی از ایثارگران وخاندان معزز شهدا از متولیان امر و دستگاه‌های مسئول خواستند تا دیر نشده اقدام لازم را در برخورد با این هتاکان و هنجارشکنان به آرمان‌های مقدس شهدا در منطقه داشته‌ باشند و با عذرخواهی و جبران و استیفای حقوق ارزشی از دست رفته شهروندان از سوی دستگاه مربوطه، بخشی از آلام و نگرانی‌های خانواده‌های بزرگوار شهدا و مردم قدر‌شناس پیرو شهیدان تسکین یابد.
کجائید ای شهیدان خدائی بلا جویان ..‌‌‌‌‌‌‌.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و با اقشار مختلف مردم، عصر شنبه همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مصلی جمعه گناوه برگزار شد.

در این آئین باشکوه و معنوی مردم ولایتمدار بار دیگر با این شهید هشت سال دفاع مقدس که بعد سال‌ها بار دیگر به دیار خود بازگشته بود تجدید میثاق کردند.

در این مراسم پیام استاندار بوشهر به همین مناسبت قرائت شد.

در متن پیام «احمد محمدی زاده» آمده است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹

هرگز گمان مکنید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند بلکه آنان زنده‌اند، و در نزد خدای خویش روزی می خورند»

شهادت اوج منتهای آرمان همه پیامبران و اولیا خداست و شهدا مهاجران و دلاور مردانی از قبیله نورند که در نبرد با ظلمت به دشت روشنایی هجرت نمودند تا چونان ستاره‌ای در آسمان تیره بدرخشند و هدایتگر به سوی بهشت جاوید باشند.

در ادامه این پیام بیان شده است: شهدا با تقدیم جان خود، دین خود را به ایران و اسلام و انقلاب ادا کردند و پاسداشت یاد و نام این عزیزان وظیفه تک تک مسئولان و مردم است.

در ادامه پیام استاندار بوشهر یادآور شد: بازگشت این شهید عزیز پس از ۳۷ سال به دیار خود در کنار در کنار مردم و خانواده صبور را ارج می نهیم، بی شک حضور باشکوه مردم در استقبال و تشییع این شهید بزرگوار، نشانه فدر شناسی مردم از قهرمانان دفاع مقدس است،

در پایان پیام بیان شده است: خانواده شهدا با صبر زینبی، برای موفقیت و سربلندی نظام اسلامی ایستادگی کردند و ما مدیون این خانواده‌ها هستیم.

مداحی و عزاداری و اقامه نماز میت بر پیکر مطهر شهید به امامت حجت الاسلام رکنی حسینی امام جمعه گناوه از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود، سپس پیکر مطهر شهید تا گلزار شهدا گناوه بدرقه شد.

کد خبر 6096651

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • شهدا رفتند تا مستکبران جرأت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند