Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@20:39:49 GMT

تاثیر حمله موشکی آمریکا به سوریه بر بورس‌های دنیا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۰۷۳۶

تاثیر حمله موشکی آمریکا به سوریه بر بورس‌های دنیا

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه موجب افت و ریزش بیشتر شاخص‌ها در بورس‌های جهان شد.

خبرگزاری تسنیم: حمله آمریکا و متحدانش (فرانسه و انگلستان) به سوریه در حالی در بامداد روز گذشته اتفاق افتاد که این رخداد در کمترین زمان ممکن بر بورس‌های دنیا تاثیر گذاشته و موجب افت و ریزش بیشتر شاخص‌ها شده است که در این راستا بورس آمریکا در صدر این ریزش‌ها قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است حمله محدود به سوریه به رهبری آمریکا بیش از چند ساعت به طول نینجامید، اما همین چند ساعت برای از بین رفتن آرامش سرمایه‌گذاران و اثرگذاری این شوک موشکی در بورس‌های دنیا کافی بود.

بر اساس آخرین تحولات و آمار‌های معاملاتی، بازار‌های اروپایی در پی آشفتگی‌های خاورمیانه افت شدیدی را متحمل شدند به طوری که شاخص استاکس اروپا پس از این که تمام متغیر‌های معاملاتی از توکیو تا سیدنی روند منفی را تجربه کردند، با روند نزولی مواجه شد.

علاوه بر این بورس اوراق بهادار مسکو نیز با افت شاخص RTS رو به رو شد و این متغیر نسبت به ماه گذشته ۲/۱۱ درصد کاهش را به ثبت رساند. شاخص MOEX نیز کاهش ۵/۳ درصدی را نسبت به ماه گذشته از آن خود کرد.

در بازار‌های آسیایی، شاخص آسیا پاسیفیک با کاهش ۵/۰ درصدی همراه شد در حالی که تاپیکس ژاپن افت ۴/۰ درصدی را از آن خود کرد.

در این میان، بورس اوراق بهادار مسکو نیز با افت شاخص RTS رو‌به‌رو شد و این متغیر نسبت به ماه گذشته ۲/۱۱ درصد کاهش را به ثبت رساند.

شاخص MOEX نیز کاهش ۵/۳ درصدی را نسبت به ماه گذشته از آن خود کرد. اما بیشترین صنعت منفی در این بازار، صنعت حمل‌و‌نقل بود که با افت ۰۵/۸ درصدی نسبت به ماه قبل رو‌به‌رو شد. پس از آن صنعت فلزات و معدنی‌ها با افت ۷/۷ درصدی، صنعت مالی با افت ۱/۷ درصدی، مخابرات با افت ۵/۵ درصدی و صنعت الکترونیک با افت ۹/۴ درصدی نسبت به ماه قبل به معاملات ادامه دادند.

از سویی دیگر بازار‌های بورس استرالیا پس از اعلام حمایت این کشور از تهدید دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا علیه سوریه شاهد افت شاخص‌های سهام بود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Mda

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت