Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرز تهیه کیک پتی بور ساده و خوشمزه / طرز تهیه کیک پتی بور با رویه فوندانت / کیک پتی بور / کیک پتی بور با رویه فوندانت / فوندانت مایع / فوندانت / پتی بور /

کیک پتی بور با رویه فوندانت

اگر می خواهید یک کیک جدید فانتزی و خوشمزه و البته ساده درست کنید به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را از دست ندهید و با این اموزش یک کیک فوندانتی خوشمزه برای میان وعده ی خود اماده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیک پتی بور

مواد لازم برای تهیه کیک

تخم مرغ 4 عدد

شکر نصف فنجان

آرد یک فنجان

عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری

مربای تمشک یا توت فرنگی ( به دلخواه) نصف فنجان

مارسیپان 225گرم

پودر شکر به میزان لازم

طرز تهیه کیک پتی بور ساده و خوشمزه

کاسه ی پیرکس برداشته و تخم مرغ و شکر را با سرعت متوسط هم زن ، هم بزنید تا یک دست شود. سپس کاسه را روی حرارت بخار آب نگه داشته و با هم زن هم بزنید تا مایع غلیظ وحجیم شود.

کاسه را از روی حرارت بردارید ، وانیل را به ان اضافه کرده و دوباره شروع به هم زدن کنید. ان قدر هم بزنید تا مایع سرد و غلیظ شود به طوری که جای هم زن روی مایع شما باقی بماند.

حالا وقت اضافه کردن ارد به مایع می باشد. بعد از اضافه کردن آرد و هم زدن مجدد آن مایع باید یک دست  شود.

سینی ای بردارید و کف ان را با روغن چرب کنید و سطح سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را داخل ان بریزید.

حالا سینی را به مدت 7 الی 10 دقیقه در فری که از قبل در دمای 180 درجه گرم شده بگذارید و صبر کنید تا کیک بپزد از ان جایی که این کیک خیلی زود میسوزد بهتر است که حواستان تا زمان پخت به کیک باشد . اگر کیک را از فر در اوردید، انگشتتان را در وسط ان فرو ببرید و اگر به حالت اولیه بازگشت، یعنی کیک شما پخته.

صبر کنید کیک سرد شود، سپس کیک را در سینی برگردانده و به مربع های یک اندازه برشش بزنید ( می توانید از قالب های دایره ای یا قلبی و .. نیز برای برش زدن استفاده کنید. )

مربای تمشک یا توت فرنگی را روی حرارت بگذارید تا مربا روان شود.

سپس با استفاده از یک قلم مو مربا را روی سطح کیک های برش زده بزنید و کیک ها را دوتا دوتا روی هم بچسبانید.

روی سطح کیک را پودر شکر بریزید و با استفاده از وردنه مارسپیان را به قطر نیم سانتی باز کرده و روی سطح کیک ها بچسبانید.

کیک هارا کنار بگذارید تا فوندانت آماده شود.

فوندانت

مواد لازم جهت تهیه فوندانت :

شکر۲ و نیم فنجان

آب نصف فنجان

سیروپ ذرت یک چهارم فنجان

رنگ خوراکی، عصاره وانیل یا عصاره دلخواه و بی رنگ به میزان لازم

طرز تهیه فوندانت مایع :

ظرفی بردارید و شکر و آب  سیروپ ذرت را در ان بریزید و با هم مخلوط کنید سپس ان را روی حرارت متوسط رو بالا بگذارید و صبر کنید تا مایع شما بجوشد و به دمای 238 درجه فارنهایت برسد ( از دماسنج آشپزخانه استفاده کنید )

حالا شربت به دست آمده را داخل یک مخلوط کن که تیغه ی استیل دارد بریزید و دما سنج را پس از تمیز کردن داخل سیروپ قرار دهید و 35 الی 40 دقیقه صبر کنید تا دمای آن به 150 درجه فارنهایت برسد.

بعد از اضافه کردن رنگ خواراکی اسانس دلخواهتان به شربت، ان را به مدت 2 الی 3 دقیقه هم بزنید تا شربت از حالت شفاف به حالت مایع تبدیل شود و بعد فوندات را در یک کاسه ی مناسب بریزید.

طرز تهیه کیک پتی بور با رویه فوندانت

یک توری سیمی که زیرش سینی هست بگذارید و بعد کیک هایی که اماده کرده بودید را در کاسه ی فوندانت فرو کنید و ان را کاملا اغشته به فوندانت کنید تا دور تا دور کیک فوندانتی شود.

سپس کیک را روی توری سیمی بگذارید و بعد دوباره با قاشق روی ان فوندانت بریزید. حواستان به فوندانت باشد و هر چند دقیقه یک بار ان را سریع هم بزنید و در صورت سفت شدن ان را در ماکرویو گرم کنید تا دوباره رقیق شود.

تمام تکه های کیک را به همین روش به فوندانت اغشته کنید وصبر کنید تا کیک فوندانتی شما کاملا خشک شود و اگر کیک ها روی توری سیمی چسبید با چاقو از ان جدا کنید.

کیک شما اماده ی سرو کردن می باشد.

برای زیباتر شدن کیک هم میتوانید روی هر کیک را با مربا یا گل های فوندانتی اماده تزئین کنید.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، میلیاردها سال طول می‌کشد تا الماس‌های طبیعی در نتیجه فشار لایه‌های زمین و دمای شدید در اعماق زمین شکل بگیرند. فرم‌های مصنوعی را می‌توان خیلی سریع‌تر تولید کرد؛ با این وجود برای این کار نیز دست‌کم باید چند هفته منتظر ماند.

دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار ۱ اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند. 

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی