Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک در اصفهان با حضور مریم سعادت و جمعی از هنرمندان نمایشی افتتاح شد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نخستین مرکز دائمی تخصصی نمایش عروسکی در اصفهان شامگاه یکشنبه در خانه هنرمندان با حضور مریم سعادت و جمعی از هنرمندان نمایشی در خانه هنرمندان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آئین مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری اصفهان اظهار داشت: مدت‌ها بود در صدد بودیم تا حرکت خوبی برای تئاتر کودک و نوجوان ایجاد کنیم شرایط فراهم شد و امروز نخستین مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک در اصفهان را افتتاح می‌کنیم.

وی افزود: البته تنها به این حرکت بسنده نمی‌شود و یک مجموعه برنامه برای کودک داریم که  این نخستین برنامه در این راستا است تا در زمینه تخصصی نمایش عروسکی از این مرکز آن چه ما پیش‌بینی کرده‌ایم صورت بگیرد.

رئیس حوزه هنری اصفهان بیان کرد: در این مورد 2 هدف داریم یکی پرورش نیروهایی که در عروسک‌سازی و نمایش عروسکی کار کنند و دوم ساخت برنامه‌های نمایش عروسکی خوب در اصفهان است.

وی گفت: از برنامه‌های دیگر افتتاح نخستین مرکز هنر کودک در اصفهان است که در چند ماه آینده ایجاد می‌شود، آن مرکز برای آموزش تمام رشته‌های هنری و رشته عروسکی و دفتر دوم نیز در آنجا افتتاح می‌شود.

نمایش عروسکی در اولویت است

مریم سعادت هنرمند مطرح کشور در این مراسم گفت: اصفهان را خیلی دوست دارم، تئاترعروسکی اولویت و انتخاب من در هنر است و خوشحالم که برای افتتاح تنها مرکز دائمی نمایش عروسکی در اصفهان هستم.

وی افزود: مریم عرب مسئول این مرکز همت کرد و با علاقه به تئاتر عروسکی و با پیگیری حوزه هنری این مرکز راه‌اندازی شد و این اتفاق خوبی در حوزه تئاتر عروسکی است.

سعادت بیان کرد: عروسک‌سازی و نمایش عروسکی تنها مختص کودکان نیست و در دنیا سنگین‌ترین و فلسفی‌ترین کارها با تئاتر عروسکی اجرا می‌شود زیرا کاری است که فراتر از صحنه انسان‌ها در آن قدم بر می‌داریم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: بزرگترها هم می‌توانند از این مرکز استفاده کنند در نمایش عروسکی خلاقیت حرف نخست را می‌زند و در پرورش این استعداد به کودکان کمک زیادی می‌کند امیدوارم روزی برسد که مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک به قدری پرکار شود که وقت نداشته باشد و کارهای زیادی در نوبت داشته باشد.

مریم عرب مسئول مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک در سخنانی کوتاه گفت: استقبال گرم پس از این افتتاح ادامه داشته باشد تا کارهای خوب در اصفهان داشته باشیم تا نمایش عروسکی در اصفهان تخصصی کار کند.

وی افزود: در اینجا از هنرمندان خواستارم ما را برای رشد این مرکز تنها نگذارند و کمک کنند.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

به گزارش خبرنگار مهر، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان امروز جمعه ٧ اردیبهشت ماه با یکی از نمایش‌های عروسکی پرمخاطب خود در سال جاری به نام «استخوان ماهی جادویی» مهمان مردم رفسنجان است.

این نمایش عروسکی امروز جمعه ساعت ۱۷:۳۰ در پارک مادر واقع در بلوار طالقانی برای مردم شهر رفسنجان اجرا خواهد داشت.

کد خبر 6089001

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی