Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: دانشجویان به برخی مسائل صنفی گلایه دارند و مطالبات خود را هم به مسئولان دانشگاه گفته‌اند و اگر این مطالبات عملی نشود، تجمع اعتراضی برگزار خواهیم کرد.   به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از ارومیه، نزدیک به سه ماه است که دانشگاه ارومیه در یک فضای ملتهب با مشکلات صنفی متعددی از جمله به تاخیر افتادن تشکیل شورای صنفی به علت مسائل قومیتی یا سیاسی کاری شورای قبلی دسته پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در طول این چند سال نیز اعتراضات، تجمعات دانشجویی و بیانیه‌هایی علیه تشکیل نشدن شورای صنفی رخ می‌داد که گویا یک سری از اتفاقات مانع پایمال شدن حقوق دانشجویان در زمینه صنفی و رفاهی شده است.

حال بعد چندین سال و گذراندن اتفاقات ناگوار در سال ۱۳۹۶ شوررای صنفی دانشگاه ارومیه با هزاران موانع تشکیل و از همان روز اول پرچم مطالبه گری خود را بر دست گرفته و در راستای فراهم کردن رفاه دانشجویان و حل شدن مشکلات صنفی این دانشگاه قدم بر می‌دارد.

اما طبق اخبار از دانشگاه ارومیه تعداد از دانشجویان ارشد و دکتری نزدیک به سه ماه پیش در یک اعتراضی با موضوعیت «نه به دانشگاه پولی»، سطح مطالبه گری را به شورای صنفی بسنده نکرده و به همراه شورای صنفی در باز پس گرفتن حق و حقوق دانشجویی در زمینه رفاهی و صنفی اعتراضات خود را با تجمعات در جلوی درب ریاست و سطح این دانشگاه به مسئولین استانی و دانشگاهی نشان دادند.

بعد گذشت ۳ ماه از اعتراضات دانشجویان ارشد و دکتری، این اعتراضات وارد فضای گسترده تری از مطالبه گری دانشجویی شده و اعلام کرده‌اند اگر مسئولین دانشگاه ارومیه پیشنهادات قانونی شورای صنفی را قبول نکنند اعتراض خود را بار دیگر به همراه دانشجویان اعلام خواهیم کرد.

در همین رابطه گفت‌وگویی داشتیم با سید سامان موسوی، نماینده دانشجویان معترض که در ادامه می خوانیم:

خبرگزاری دانشجو: در مورد وضعیت صنفی دانشگاه ارومیه در طول این چند سال که دانشجو هستید، توضیح مختصری بدهید؟

موسوی: مشکلات صنفی موجود در دانشگاه ارومیه بصورت چندین سال است که وجود دارد با تشکیل شورای صنفی با پیگیری مشکلات اصلی، مشکلات دیگری هم پدید می‌آید که حق دانشجویان می‌باشد، شورای صنفی دانشگاه یک سری مسائلی را با مسئولین بلند پایه دانشگاهی مطرح نکرده است و اگر مطالبات کامل ما دانشجویان عملی نشود اعتراض خود را به این مشکلات اعلام خواهیم نمود.

خبرگزاری دانشجو: یک رویدادی با موضوعیت "نه به دانشگاه پولی" در دانشگاه ارومیه رخ داد در این باره توضیح دهید؟

موسوی: در همین اول به دانشجویان بصورت قاطع بگویم که دانشگاه ارومیه با تصویب قوانین جدید در حیطه آموزشی باعث این التهاب در دانشگاه شده است بدین گونه که اخذ شهریه غیرقانونی از دانشجویان به ازای هر واحد ۲۰۰ هزار تومان از دانشجویان ارشد روزانه و ۵۰۰ هزار تومان از دانشجویان دکتری روزانه چه برای دروس افتاده و حذف اضطراری و چه برای حذف پزشکی باعث ایجاد موج نارضایتی تمامی دانشجویی مرتبط با این قضیه شد و لازم به ذکر است که این آیین نامه خلاف قوانین مجلس شورای اسلامی است.

خبرگزاری دانشجو: آیا با گذشت چند ماه از اعتراضات دانشجویان به این مسئله دانشگاه ارومیه قدمی بر حل این موضوع برداشته است؟

موسوی: بله، ولی نه آن حد که مورد رضایت ما باشد، ما اکیدا تاکید داریم که باید همه حق و حقوق دانشجویان به حالت اولیه خود بازگردد.

خبرگزاری دانشجو: آیا اعتراضات دانشجویان فقط به اخذ شهریه غیرقانونی است؟

موسوی: خیر، چند مورد را ما به شورای صنفی ارائه داده‌ایم تا برای حل این مشکلات با مسئولین دانشگاهی ارتباط برقرار کنند که عدم جذب هیئت علمی از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه ارومیه یک مشکل بزرگ برای فارغ التحصیلان دکترای دانشگاه است و باید این آیین نامه هرچه سریعتر حذف شود.

یکی از اشتباهات رایج دانشگاه ارومیه درباره جریمه غذا‌های نخورده است، که برابر با هزینه غذای رزرو شده، دانشجویانی که بدلیل مشکلات خانوادگی یا کاری یا اصلا مریض شده نمی‌تواند غذا را سرو کنند جریمه می‌شوند که این آیین نامه هیچ جای ایران وجود ندارد غیرقابل قبولی است.

نامناسب بودن زمان سرویس‌های رفت و برگشت دانشجویان به مرکز شهر که در ترم بهار از جمله مشکلاتی است که دانشجویان با آن مواجه هستند.

عدم توانایی کافی مدیریت هیئت رئیسه دانشگاه در پیشبرد اهداف چشم انداز ۲۰ ساله که باعث شده دانشگاه به جای پیشرفت، پس رفت داشته باشد و رتبه دانشگاه در رنکینگ دانشگاه‌های ایران افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بیانیه‌ای در حمایت از اعتراضات بین المللی دانشجویی علیه جنایات صهیونیست‌ها صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» (آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مساله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.

کد خبر 6089667 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل