Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیت فارس گفت: نیمی از صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف مربوط به فضای عبادتی و زیارتی است که تا پایان تیرماه تمام بخش زیارتی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس امروز (27 فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کار بازسازی عتبات عالیات از سال 81 در عراق توسط این ستاد شروع شد،‌ گفت: امروز به نقطه ای رسیده ایم که می توان گفت بازسازی حرمین مطهر رو به اتمام است و با توجه به نیازسنجی و حضور پرشور عاشقان اهل بیت (ع) در حرمین مطهر عتبات عالیات، طرح توسعه حرمین مطهر در نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری مطلب که طرح توسعه حرم مطهر امام علی (ع) در قالب ساخت صحن حضرت زهرا (س) با مساحتی 220 هزار متر مربع از مهمترین برنامه های توسعه ای بود که در حال اجراست، اظهار داشت: این صحن مطهر در چهار طبقه و چندین رواق بزرگ ساخته شده و فضاهای روباز و سبز هم در این پروژه در نظر گرفته شده است، این پروژه در ضلع غربی حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) و تا امتداد مقام امام زین العابدین (ع) گسترده شده است و شامل بخش های موزه، ساختمان بخش های اداری و مجهز به ترمیم نسخ خطی و همچنین شبستان بزرگ خواهد بود که نیمی از صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف مربوط به فضای عبادتی و زیارتی است که تا پایان تیرماه تمام بخش زیارتی را تحویل خواهیم داد و این بخش بالغ بر یکصد هزار نفر گنجایش دارد و در این پروژه بیش از سه هزار نفر روزانه کار می کنند.

 

قاسمی با اشاره به اینکه هنرمندان، آینه کار و مقرنس کار از استان فارس به عتبات عالیات اعزام شده اند، یادآور شد: طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) به شکل بلند مدت در نظر گرفته شده است که در چهار فاز و 38 هکتار اجرایی می شود و نخستین فاز آن با عنوان صحن «عقلیه بنی هاشم (س)» در پنج هکتار طی پنج سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و با توجه به اینکه سطح آب در کربلای معلی بالاست برای گودبرداری ابتدا لازم بود یک هزار و 527 متر دیوار سدبند آماده شود تا بتوان کار صحن را اجرایی کرد، این صحن مطهر در پنج طبقه شامل 2 طبقه روی زمین و سه طبقه زیر زمین و با استفاده از طراحی های ایرانی و اسلامی طراحی شده است و صحن مرتفع تر از حرم مطهر نخواهد بود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با یادآوری این مطلب که توسعه حرمین مطهر تاثیر به سزایی در افزایش حضور زائران خواهد داشت و پس از به پایان رسیدن کار صحن «عقیله بنی هاشم (ع)» در کربلای معلی 230 هزار مترمربع بنا در اختیار حرم قرار می گیرد،  اظهار داشت: این صحن در ایام ویژه همچون دعای عرفه، ایام محرم و اربعین در اختیار زائران قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه فارس با حرکت خوب مردم، جز استان های پیشرو در بحث بازسازی و توسعه حرمین مطهر عتبات عالیات است، تاکید کرد: تمام کارهای ما مردمی است و کار پشتیبانی را مردم انجام می دهند و مردم نقش بسزایی در ساخت این حرم ها دارند.

 

قاسمی با یادآوری این مطلب که ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس 85 پروژه را در بازسازی عتبات انجام داده است، افزود: پروژه های ضریح «خیمه گاه امام سجاد (ع)» در کربلای معلی توسط این ستاد در حال اجراست که تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است و طی ماه های آینده این سازه به کربلای معلی ارسال می شود و هم اکنون برای بازدید عموم در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) قرار دارد.

 

وی افزود: 6 پنجره چوبی 2 جداره برای حرمین امامین کاظمین (ع) در فارس آماده شده که 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین پروژه صندوقچه حضرت مسلم (ع) که در مسجد کوفه به روی آرامگاه حضرت مسلم (ع)، نصب می شود 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با خاتم کاری ناب شیراز مهیا شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با تاکید بر اینکه هنرمندان بسیار چیره دستی در فارس وجود دارد که شهره جهانی دارد و تمام نقوش این ضریح ها و درب ها توسط هنرمندان شیرازی و فارسی انجام شده است، یادآور شد: طرح توسعه صحن در حرم مطهر امامین کاظمین (ع) با عنوان صحن «امام رضا (ع)» با 30 هزار متر مربع در جوار باب المراد و صحن «صاحب الزمان (عج)» با وسعت 48 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است و صحن «امام محمدباقر (ع)» هم برای توسعه حرمین کاظمین در حال مطالعه است.

 

وی با اشاره به اینکه ترفیع گنبد امام حسین (ع) به متراژ هشت مترمربع را خواهیم داشت و در این پروژه 2 استاد شیرازی، پروفسور قهرمانی و استاد بنان فعالیت دارند که این طرح جز طرح هایی است که برخی از دانشگاه های به نام جهانی توان اجرای آن را نداشته اند، افزود: طراحی لاغرسازی و مقاوم سازی ستون توسط این 2 نفر انجام شده است که فاصله دیوار با ضریح مقدس امام حسین (ع) از یک متر به چهار متر افزایش یافته است و اکنون آمادگی دارد بیش از یک هزار و 200 کیلوگرم بنای گنبد مطهر روی آن ایجاد شود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با تاکید بر اینکه این ستاد ستاد معین سامرا است و تامین کننده نیروی انسانی برای سامرا به عهده این ستاد است، یادآور شد: علاقمندان می توانند با شماره گیری #71*5*110*780* از طریق تلفن همراه در پروژه های بازسازی و توسعه حرمین مطهر ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس، همکاری داشته باشند.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید مدافع حرم بیرجند شبستان یزد آمریکا مسجد بستری دولت شهید اردبیل خبرگزاری شبستان پروژه ترفیع گنبد امام حسین علیه السلام حرمین امامین جوادین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور حرم مطهر امام حسین علیه السلام پروژه ساخت و ترفیع گنبد امام حسین علیه السلام کربلای حرم مطهر امام علی ع حرم کاظمین حرمین امامین عسکریین ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس بازسازی حرمین امامین عسکریین نجف اشرف سامرا کربلای معلی حرم مطهر امامین جوادین طرح ترفیع گنبد امام حسین کاظمین شیراز کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است

تین نیوز

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن گفت: ۲۰ لکوموتیو تحویل گرفته شده از شرکت مپنا، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، هادی یارجی درباره تجربه واگذاری لوکوموتیو به شرکت مپنا به روشROO گفت: قراردادی ۵ ساله در سال ۱۳۹۵ با شرکت مپنا منعقد شد که ۵۰ لوکوموتیو آلستوم که متوقف بودند برای بازسازی و بهره برداری در اختیار شرکت مپنا قرار داده شود و پس از بهره برداری مالکیت لوکوموتیوها به شرکت مپنا واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ لکوموتیو، بازسازی و وارد شبکه ریلی شده و ۳۰ لکوموتیو همچنان در اختیار مپنا است و در حال سپری کردن فرایندهای مختلف مونتاژ، دمونتاژ و بازسازی قرار دارد.

یارجی تصریح کرد: ۲۰ لوکوموتیو تحویل گرفته شده، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد یعنی روزانه ۱۰ تا ۱۲ لکوموتیو آماده به کار داریم و مابقی، در چرخه بهره برداری و تعمیرات است که همان ها هم قابلیت اطمینان بسیار پائینی دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این پروژه می توانست به شکل بهتری عمل شود زیرا بیشتر کاری که انجام شده دمونتاژ بوده نه بازسازی و علت اینکه در آماده به کاری این لکووموتیوها و قابلیت اطمینان آنها اتفاق خوبی نیفتاده این است که سرمایه گذاری خاص و ویژه ای از سمت سرمایه گذار در این پروژه اتفاق نیفتاده است.

حجم ویدیو: 52.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی