Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست گروه جهادی بشری دانشگاه خوارزمی کرج گفت: در طی ۲ سال در روستای سیاهکلان فعالیت خواهیم داشت و اگر بودجه کافی در اختیار داشتیم می‌توانستیم در طول مدت یکسال نیز کار را به نتیجه برسانیم.

محمدجواد فروغی سرپرست گروه جهادی بشری دانشگاه خوارزمی کرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه کار جهادی و سازندگی باید مستمر انجام شود، گفت: طرحی با عنوان «اعتلای بسیج سازندگی» در داخل بسیج مطرح شد که کلیت آن اینطور بود که یک گروه جهادی داخل یک روستا نشود و ده روز را صرف ساخت و ساز کند بلکه هفته‌ای یکی دو روز، اما مستمر این برنامه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروغی ادامه داد: گروه‌های جهادی طبق این طرح از یکسال تا ۴ سال به صورت مستمر در روستا‌های هدف خود فعالیت می‌کنند.
سرپرست گروه جهادی بشری دانشگاه خوارزمی کرج تصریح کرد: ما نیز یک برنامه افتتاحیه در روستای سیاهکلان همزمان با عید مبعث رسول اکرم (ص) برگزار کردیم که هم برنامه عید مبعث انجام شد و هم مسابقه‌ای در این افتتاحیه انجام شد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی از جمله مولودی خوانی به مناسبت مبعث پیامبر برگزار شد افزود: برگزاری مسابقاتی همچون ماست خوری، بادکنک و... برای نوجوانان برگزار شد و در پایان قرعه کشی برای بزرگسالان برگزار گردید.
فروغی با بیان اینکه برای مردم روستا توضیح دادم که نحوه فعالیت‌های ما در این روستا به چه صورت خواهد بود، بیان داشت: در گروه جهادی بشری ۵ تا کارگروه داریم اعم از کارگروه سازندگی و عمرانی، کارگروه فرهنگی، کارگروه آموزشی، کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه بهداشت و درمان.
سرپرست گروه جهادی بشری اظهار داشت: از بین ۵ کارگروه فوق شاید بتوان گفت که سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین کارگروه مربوط به سازندگی باشد.
وی با بیان اینکه کار‌هایی برای پایگاه بسیج و کتابخانه روستا انجام شده گفت: زیربنا و پی آن کنده شده و قرار است برای این دو مورد فضایی ساخته شود که طبقه اول پایگاه بیج و طبقه دوم کتابخانه خواهد شد.
فروغی با اشاره به اینکه قرار است در طی ۲ سال در این روستا فعالیت داشته باشیم، ادامه داد: اگر بودجه کافی در اختیار داشتیم می‌توانستیم در طول مدت یکسال نیز کار را به نتیجه برسانیم و و بحث سازندگی و آموزشی و فرهنگی روستا را متحول کنیم.
سرپرست گروه جهادی بشری خاطرنشان کرد: روستای سیاهکلان فقط ۲ کیلومتر از شهر فاصله دارد و می‌توان گفت: بالای گوهردشت و دانشگاه آزاد واقع شده و کاملا بافت روستایی دارد و دارای چشمه بسیار خوبی بوده و بافت سنتی روستا را در خود حفظ کرده است.
وی با بیان اینکه مردم این روستا بسیار مذهبی و سنتی هستند، اما در بحث آموزشی و فرهنگی مخصوصا اقتصاد مقاومتی دارای جای کار است و برگزاری اردو برای بچه‌های مدرسه این روستا بسیار جذاب بود.
فروغی در پایان اظهار داشت: با وجود اینکه قبلا توسط فردی خیر مدرسه روستا بازسازی شده، اما همچنان دربازه برای زمین فوتبال و نیاز‌های بسیار ابتدایی از جمله کاستی‌های مدرسه روستا است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ گروه خبر از تحریریه، امروز به روستای فوشه شهرستان فومن رفتند و گلایه مردم این منطقه را در خصوص جاده نامناسب و پُر از دست انداز این روستا شنیدند.

آسیب به خودرو‌ها، رفت و آمد پر زحمت مردم و مشکل برای انتقال محصولات روستاییان تنها بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی مردم روستای فوشه بود.

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد