Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:15:15 GMT

آزمون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خراسان رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۸۸۸۰

آزمون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خراسان رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مرحله دوم آزمون پیشرفت تحصیلی در مدارس متوسطه اول این استان امروز با شرکت دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم برگزار شد.

رضا صابری تولایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 280 هزار نفر از دانش آموزان پایه های سه گانه متوسطه اول مدارس خراسان رضوی در این آزمون شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آزمون پیشرفت تحصیلی به منظور ارتقا کیفیت آموزشی در دو مرحله طی سال تحصیلی برگزار می شود که مرحله نخست اول آن پارسال اجرا شد. بررسی میدانی در خصوص این آزمون و نیز نظرسنجیهای انجام شده با حضور همکاران فرهنگی و دانش آموزان نشانگر رضایت نسبی جامعه هدف از برگزاری آزمون و کیفیت خوب روند برگزاری آن است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به اذعان معلمان و دانش آموزان این آزمون مفید و موثر برای آنان است که موجب یادآوری آموزه ها و بازخوانی مواد آموزشی می شود.
وی افزود: نتایج این آزمون ظرف 10 روز آینده اعلام خواهد شد ضمن اینکه جمع بندیها نشان می دهد برگزاری این آزمونها توانسته در سطح استان باعث افزایش شاخصهای آموزشی شود.
450 هزار نفر از مجموع یک میلیون و 200 هزار دانش آموز خراسان رضوی در مقطع متوسطه اول و دوم فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش آزمون سنجش تحصيلي خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند