Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین مربی تکواندو نوجوانان جهان گفت: در روزهای اول عملکرد بسیار خوبی داشتیم به گونه‌ای که نگاه‌ها نسبت به تکواندو ایران تغییر کرد. تاکنون در هیچ رشته‌ای شاهد چنین قهرمانی مقتدرانه‌ای نبودیم.

دوازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان 2018 در تونس برگزار شد و تیم 10 نفره نوجوانان تکواندوکار پسر ایران با کسب 7 مدال طلا و 2 برنز بعد از 8 سال جشن قهرمانی به پا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قهرمانی ارزشمند با کسب عناوین فردی نیز همراه بود و وحید عبداللهی به‌عنوان بهترین مربی جهان انتخاب شد.

وحید عبداللهی به خبرنگار «ایران آنلاین» می گوید: در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان اتفاق خوبی رخ داد چرا که تکواندو ایران توانست قهرمانی 8 سال گذشته خود را تکرار کند آن هم در مسابقاتی که کیفیت بسیار بالایی داشت. این مسابقات برای نخستین بار با حضور 118 کشور برگزار شد و تمام تیم‌ها با بهترین نفرات حضور یافتند.

او بیان داشت: 2 نفر از تکواندوکاران ما به‌دلیل شرایط سنی‌ای که دارند، هم در مسابقات انتخابی المپیک جوانان حضور داشتند و هم در مسابقات قهرمانی جهان به روی تاتامی رفتند که یکی از این تکواندوکاران حامد اصغری بود و توانست به فاصله 3 روز به دو مدال طلای با ارزش دست یابد.

مربی تیم ملی تکواندو نوجوانان ادامه داد: علی اشکوریان یکی دیگر از تکواندوکارانی بود که در هر دو مسابقات حضور یافت، البته اشکوریان در قهرمانی نوجوانان به مدال طلا دست یافت اما در مسابقات انتخابی المپیک جوانان نقره گرفت، گرچه حقش مدال طلا بود اما به‌دلیل ناداوری در فینال مغلوب شد و مسئولان برگزاری مسابقات هم این موضوع را متوجه شدند و داور مسابقات را محروم کردند.

عبداللهی بیان داشت: همه تکواندوکاران عملکرد مناسبی داشتند و تیم ما با 10 تکواندوکار در این مسابقات حضور یافت و موفق شد 70 درصد از مدال‌های طلای این دوره از مسابقات را از آن خود کند. در روزهای اول عملکرد بسیار خوبی داشتیم به گونه‌ای که نگاه‌ها نسبت به تکواندو ایران تغییر کرد و در زمان برگزاری مسابقات سالن پر می‌شد و همه نگاه‌ها به سمت تکواندوکاران ایرانی بود. تاکنون در هیچ رشته‌ای شاهد چنین قهرمانی مقتدرانه‌ای نبودیم.

او در خصوص انتخابش به‌عنوان بهترین مربی جهان گفت: این عنوان را برای خودم نمی‌دانم چرا که کسب چنین عنوانی نیاز به حمایت‌های بیشتری در سطوح بالاتر دارد. در این رده پشتوانه‌سازی خوبی انجام شده و بچه‌ها از شهرهای مختلف کشورمان به دست مربیان پرورش می‌یابند و در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند به همین دلیل باید دست تک تک مربیان پایه را بوسید. هر زمان همدلی در تکواندو ایجاد شده تیم‌های ملی توانسته‌اند به نتایج درخشان دست یابند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختران کشور (انتخابی تیم ملی) با درخشش بانوان کردستانی در روز نخست پایان یافت.

در نخستین روز این پیکارها و در دسته ۵۹ کیلوگرم بخش جوانان، «مهنا عبداللهی» شیر دختر وزنه‌بردار تیم کردستان در جدال با پولاد سرد به مصاف حریفان خود رفت و با ارائه یک نمایش بی‌نظیر موفق به کسب سه نشان زرین طلا شد و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

عبداللهی در حرکت یکضرب موفق به مهار وزنه ۶۵ کیلوگرمی شد، در حرکت دوضرب با غلبه بر وزنه ۹۲ کیلوگرمی به برتری خود تداوم بخشید تا در مجموع با ثبت رکورد ۱۵۷ کیلوگرم و با اختلاف ۲۵ کیلوگرم نسبت به نفر دوم، مقتدرانه عنوان نخست و مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و سه مدال زرین طلا را برای تیم کردستان در این رقابت‌ها به ارمغان بیاورد.

کد خبر 6098268

دیگر خبرها

  • حضور ۴ ورزشکار خوزستانی در مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • بردهای پیاپی نوشاد در مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان