Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@22:21:11 GMT

۵ شیرینی بینظیر بدون نیاز به فر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۷۴۲۹

۵ شیرینی بینظیر بدون نیاز به فر

کیک فنجانی با یک روش جذاب و خلاقانه تهیه می‌شود و شما با کم‌ترین امکانات می‌توانید آن را بپزید. اول یک فنجان را داخل قابله خالی بگذارید و بعد قابلمه را تا نیمه فنجان، آب کنید. حالا فنجان را بردارید و قابلمه را روی شعله بگذارید تا آب جوش بیاید.

سرویس سبک زندگی فردا:  پخت شیرینی در خانه ممکن است کمی دردسر ساز باشد به خصوص زمانی‌که بخواهیم خمیر آماده کنیم و آن را در فر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا شاید به همین خاطر است که ترجیح می‌دهیم شیرینی را حاضر و آماده از قنادی‌ها تهیه کنیم!به نقل از جیم اما در بین انواع شیرینی‌ها، هستند تعدادی که بشود بی‌دردسرتر تهیه‌شان کرد. شیرینی‌های بدون فر از همین‌ها هستند. شیرینی‌هایی که تهیه‌شان ساده‌تر، سریع‌تر و صد البته کم دلپذیر است.

 

 

شیرینی شکومالد

حتما بار‌ها جعبه آماده شیرینی‌های رنگارنگ را در قنادی دیده‌اید. شیرینی‌هایی کوچک و دوست‌داشتنی که در سینی‌هایی پهن و کم ارتفاع ردیف به ردیف و در نهایت سلیقه کنار هم چیده شده‌اند. شیرینی شکومالد یکی از همین شیرینی‌ها است که خودتان در منزل قادر به درست کردنش در انواع طعم‌های پسته‌ای، نارگیلی، کاپوچینو و گردویی هستید. اول از همه ۲۰۰ گرم شکلاتی شکلات تخته‌ای سفید را به روش بن‌ماری ذوب کنید. سپس ۱۰۰ گرم شیر عسلی و ۱۶۰ گرم پودر نارگیل آسیاب شده را به شکلات مایع اضافه کنید. هم بزنید تا کاملا به حالت خمیری درآید، سپس خمیر را داخل قالب‌های شکلات بریزید و یک ربع در فریزر قرار دهید.

پیشنهاد پسته‌ای: اگر خواستید از پودر پسته استفاده کنید این مقدار را به ۱۲۰ گرم و شیرعسلی را به ۷۰ گرم کاهش دهید.

شیرینی توت

شیرینی توت بادامی را می‌توانید به اشکال و رنگ‌های مختلفی درست کنید، اما چون نسخه اصلی آن سفید و شبیه توت است، این اسم را برایش انتخاب کرده‌اند. ۱۰۰ گرم بادام را چند ساعتی داخل آب ولرم بگذارید و پوست بگیرید و پودرش کنید. پودر بادام را با ۸۰ گرم پودر قند و دو قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. خمیر به‌دست آمده را به شکل و اندازه یک توت درآورده، در شکر بغلتانید. حالا یک خلال پسته داخل شیرینی‌های کوچک تان قرار دهید و در ظرف مناسبی بچینید.

پیشنهاد رنگی رنگی: می‌توانید در خمیر شیرینی از آب لبو یا زعفران استفاده کنید تا شیرینی‌هایتان رنگارنگ باشند.

کیک فنجانی

این کیک با یک روش جذاب و خلاقانه تهیه می‌شود و شما با کم‌ترین امکانات می‌توانید آن را بپزید. اول یک فنجان را داخل قابله خالی بگذارید و بعد قابلمه را تا نیمه فنجان، آب کنید. حالا فنجان را بردارید و قابلمه را روی شعله بگذارید تا آب جوش بیاید. در این مدت ۴ قاشق آرد، ۲ قاشق پودر کاکائو، ۴ قاشق شکر و یک قاشق بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سپس یک تخم مرغ به آن اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن ۳ قاشق روغن مایع و ۵ قاشق شیر است.

خمیر به‌دست آمده را داخل فنجان‌هایی که داخل‌شان را چرب کرده‌اید بریزید. حواس‌تان باشد تنها یک دوم فنجان پر شود. فنجان‌ها را داخل آب جوش آمده قابلمه بگذارید و با دم کنی سر قابلمه را بپوشانید. به مدت یک ربع در قابلمه را برندارید و شعله را هم در حداقل درجه قرار دهید. سپس در قابلمه را بردارید و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر هم فنجان‌ها در همان وضعیت بمانند.

پیشنهاد با سلیقه‎طور: اگر اهل نسکافه هستید، مقدار کاکائو را نصف کرده و به جای آن از نسکافه استفاده کنید. همچنین اگر کیک شکلاتی نمی‌خواهید، به جای کاکائو آرد ریخته، مقدار شیر را کم کرده و گلاب اضافه کنید. حتی می‌شود از آب پرتقال استفاده کنید.

ساق عروس

اگر شیرینی‌های قطاب‌طور را دوست دارید، شیرینی ساق عروس را حتما امتحان کنید. یک عدد زرده تخم مرغ، نصف قاشق چای‌خوری وانیل، یک قاشق روغن مایع، یک قاشق چای خوری پودر هل، دو قاشق گلاب، نصف پیمانه شیر و پودر قند را باهم مخلوط کنید. سپس یک پنجم پیمانه آراد و یک قاشق چای خوری بکینگ پودر الک شده را کم کم به مخلوط اضافه کنید و یک ساعت در یخچال قرار دهید. سطح خمیر را آرد بپاشید و آن را به قطر ۳ میلی متر پهن کنید و مستطیلی برش بدهید و دور یک جسم لوله شکل بپیچید. داخل خمیر لوله شده را با یک پیمانه پودر بادام یا گردو یا مخلوطی از هر دو پر کنید و دو سر خمیر را ببندید و در روغن داغ سرخ کنید.

پیشنهاد شگفت انگیز: می‌توانید داخل شیرینی را با تکه‌های گردو و پسته پر کنید و پودر پسته را برای زیبا شد شیرینی روی سطح آن بپاشید.

رول محلبی ترکی

این شیرینی ساخته شده برای کدبانو‌هایی که می‌خواهند خانواده‌شان را با یک شیرینی بسیار خوشمزه غافلگیر کنند. اول از همه یک بسته بیسکویت شکلاتی را به خوبی پودر کنید و کف یک ظرف مستطیلی پهن پخش کنید. ۵ قاشق پودر نشاسته را با ۵۰۰ میلی لیتر شیرسرد مخلوط کنید روی حرارت هم بزنید و کم کم یک قاشق گلاب،۴ قاشق شکر و یک قاشق چای خوری هل را به مخلوط اضافه کنید و ۱۰ دقیقه تا ملایم شدن مخلوط روی شعله کم گاز هم بزنید. حالا مواد را به آرامی روی پودر بیسکویت‌ها بریزید و بعد از سرد شدن و بستن مواد محلبی، با کارد مواد را نوار نوار برش بزنید و رول کنید.

پیشنهاد خوشمزه: اگر دوست داشتید یک حلقه موز داخل رول‌ها قرار دهید. همچنین روی رول‌های بیسکوییتی را با خلال یا پودر پسته تزئین کنید.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003NEf

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان؛ حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سی امین سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، در اولین سفر مأموریتی خود در این استان، برای بررسی وضعیت قضائی و اداری، تحویل اسناد مالکیتی و دیدار و گفتگو با ملوانان و صیادان، به شهرستان بندر خمیر رفت.

وی در بدو ورود به این شهرستان و بعد از ادای احترام به مقام شهیدان در گلزار شهدای این بندر، با حضور در شورای اداری، ۱۴۸۳ فقره سند نهضت ملی مسکن و یک هزار سند مالکیت اراضی کشاورزی و املاک روستایی و شهرک اقماری «علوی» با اتمام حدنگاری ۱۰۰ درصدی این شهرک به عنوان تنها شهرک اقماری استان را به مردم و متولیان واگذار کرد.

رئیس سازمان ثبت در این مراسم که در شورای اداری این شهرستان با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، امامان جمعه اهل تشیع و تسنن و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد با ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، روز کارگر و روز معلم، با اشاره مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مسئولین این شهرستان گفت: بسیاری از موارد مطرح شده مرتبط با مباحث ملی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی توسعه دریا محور است چرا که دریا و بندر یک فرصت بزرگ برای توسعه این مناطق و کشور است که باید تبدیل به قوانین و مقررات شود و قابلیت اجرایی پیدا کند و اگر ظرفیت‌هایی برای ملوانان و مرزنشینان تعریف شده می‌بایست عدالت رعایت گردد و برای همه این مناطق یکسان عمل شود.

وی در این جلسه با صدور دستور تهیه نقشه و مستندسازی تمامی اراضی و املاک باقیمانده این شهرستان به صورت رایگان و از محل اعتبارات سازمان ثبت و بدون هیچ گونه هزینه‌ای برای مردم جهت تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد، از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خواست تا هرچه سریع‌تر این اقدام را به بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های مشاور طرف قرارداد با این سازمان، در خصوص تصرفات قانونی و فاقد معارض با پای کار آمدن جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های متولی در استان به انجام برسانند.

معاون رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: نسبت به طرح مشکلات این شهرستان و ارائه گزارش ترک فعل‌های صورت گرفته و پیگیری چاره اندیشی و رفع آن‌ها در جلسه شورای عالی قضائی با حضور رئیس دستگاه قضا در بندرعباس اقدام خواهد کرد.

بابایی بعد از این دیدار و با همراهی اعضای شورای تأمین شهرستان، در بازدید از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی فرماندهی انتظامی بندر خمیر، روند اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی این پارکینگ و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی را بررسی کرد.

اطمینانی رئیس دادگستری بندر خمیر در جریان این بازدید با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح ساماندهی پارکینگ‌های توقیفی گفت: قبل از اجرای این طرح، تعداد یک هزار و ۲۹ دستگاه موتورسیکلت در این پارکینگ وجود داشت که با صدور همین تعداد دادنامه توسط دادگاه اصل ۴۹، تمامی این موتورسیکلت‌ها فروخته شدند.

وی افزود: از تعداد ۴۹۱ دستگاه خودروی موجود نیز با صدور ۱۹۶ دادنامه تا کنون ۲۹ دستگاه از این خودروها به فروش رفته است.

بابایی در ادامه، کلنگ احداث ساختمان اداره ثبت این شهرستان را در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۵۰ متر مربع بر زمین زد.

این شهرستان فاقد اداره ثبت بوده و در حال حاضر نمایندگی ثبتی با فعالیت سه نیروی ثبت بندرعباس در دادگستری استقرار یافته و جوابگوی حجم پرونده‌ها و میزان اراضی و املاک این شهرستان بندری نیست.

همچنین حسن بابایی در دیدار مردمی که در دادگستری این بندر برگزار شد به درخواست‌های ۲۰ نفر از مراجعین رسیدگی کرد.

وی در ادامه در نشست با تعدادی از ملوانان و صیادان این شهرستان، مسائل و مشکلات آن‌ها را استماع و نسبت به طرح موضوع و چاره اندیشی در شورای عالی قضائی برای رفع این مسائل قول مساعد داد.

اصلاح فهرست ۹۷ قلم کالای مجاز تعیین شده ملوانی و ته لنجی به جهت ایجاد مشکل معیشتی برای ملوانان، راه اندازی پارکینگ ساحلی قایق‌های ماهیگیری، افزایش تعداد سفرهای ملوانان همچون سایر استان‌های ساحلی و به رسمیت شناختن گمرک بندر خمیر به عنوان گمرک رسمی از جمله درخواست‌های ملوانان و صیادان در این دیدار بود.

معاون رئیس قوه قضائیه در این شهرستان همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری و نمایندگی ثبت اسناد و املاک، با کارکنان این حوزه‌ها دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است بندر خمیر اولین شهر ملی تالابی با بزرگترین تالاب دریایی ایران است که در فاصله ۷۵ کیلومتری از غرب مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

کد خبر 6094685

دیگر خبرها

  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد