Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@02:14:59 GMT

ابطال عوارض جایگزین نقل و انتقال املاک

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۵۱۹۲

ابطال عوارض جایگزین نقل و انتقال املاک

اخذ عوارض نقل و انتقال املاک توسط شهرداری‌ها در شهرهای مختلف پیشتر از سوی دیوان عدالت اداری باطل شده بود و مجدد با تغییر نام و تحت عنوان عوارض “صدور پاسخ استعلام واگذاری” بها دریافت می‌گردید که این بار هم در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد.

 

 

ایران آنلاین / به دنبال شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر شیراز و در خواست ابطال مصوبه شماره ۶۷۶۷/۹۵ مورخ ۱ /۱۲ /۹۵ در خصوص هزینه های مربوط به بهای خدمات صدور و پاسخ استعلام واگذاری املاک و واحدهای تجاری از متقاضیان، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این مورد مقرر کرد: با توجه به این‌که در آراء متعدد هیأت عمومی وضع عوارض برای نقل و انتقال املاک مسکونی، تجاری، سرقفلی و غیره در مصوبات شوراهای اسلامی شهرها مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات تشخیص و ابطال گردیده اند و با تغییر عنوان اخذ وجه برای نقل و انتقال تحت عنوان بهای خدمات “صدور پاسخ استعلام واگذاری” تجاری، مسکونی و سرقفلی و غیره ماهیت موضوع را عوض نمی کند، بنابراین اخذ وجه تحت عنوان بهای خدمات صدور پاسخ استعلام واگذاری در مصوبه مورد شکایت به دلائل مندرج در رأی شماره ۲۴۳ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و به جهت این‌که در نقل و انتقال، شهرداری خدمات مستقیمی به مالکین ارائه نمی کند تا مشمول بند ۲۶ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر شود، مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات بوده و ابطال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که بر اساس ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری چنانچه مصوبه‌ای در هیأت عمومی ابطال شود، رعایت مفاد رأی هیأت عمومی در مصوبات بعدی، الزامی است./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید

به گزارش "ورزش سه"، این روزها سوالات زیادی در مورد انتقال قریب الوقوع آرنه اسلوت به لیورپول مطرح می شود، در حالی که سرمربی هلندی تمرکزش را روی بازی های باقیمانده فاینورد در فصل جاری گذاشته است.

اسلوت روز یکشنبه صدمین بازی خود را با فاینورد جشن خواهد گرفت ولی بار دیگر پرسش ها در مورد انتقال قریب الوقوع او به لیورپول برای جانشینی یورگن کلوپ در نشست خبری، بر هر چیزی دیگری غالب بود.

اسلوت گفت: «برای بیست و پنجمین بار، من واقعاً نمی توانم به این سوال پاسخ بدهم چون هنوز هیچ چیز رسمی وجود ندارد، زیرا من اینجا با نشان فاینورد روی سینه‌ام، نشسته‌ام. بنابراین دوست دارم که این کنفرانس مطبوعاتی فقط در مورد فاینورد باشد، اما فکر می‌کنم شما سعی کنید دوباره درباره لیورپول سوال بپرسید.»

اسلوت اضافه کرد: «مطمئن هستم که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت، اما واقعا نمی توانم به سوالات دیگری در رابطه با انتقال به لیگ برتر انگلیس پاسخ دهم. اگر این روند ادامه پیدا کند، کنفرانس خبری ناراحت کننده ای برایم خواهد شد. فکر می کنم مناسب است در پایان فصل به این سوالات پاسخ دهم. چون من اینجا تمرکزم روی فاینورد است.»

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند