Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان -مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان بابیان اینکه یک‌چهارم ظرفیت مدارس استان در بخش غیردولتی فعالیت دارد، گفت: این مدارس ۸۷.۵ میلیارد تومان بار مالی آموزش و پرورش را کاهش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز سمنان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه مدارس غیردولتی استان سالانه باعث کاهش ۸۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان بار مالی آموزش‌وپرورش می‌شوند، ابراز داشت: بالغ‌بر پنج هزار نفر در مراکز و مدارس غیردولتی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه ارتقاء آموزش‌های علمی در سطح مدارس استان سمنان دنبال می‌شود، افزود: با توجه به فعالیت یک‌چهارم ظرفیت مدارس و دانش آموزان در بخش غیردولتی و کمبود منابع و اعتبارات دولتی لذا ورود خیران مدرسه‌ساز به این بخش می‌تواند در راستای افزایش کیفی و کمی سطح آموزش در استان اثرگذار باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه در سنوات اخیر خیران ورودی بسیاری خوبی در مقوله مدرسه‌سازی داشتند، بیان کرد: با توجه به نقش و اهمیت آموزش‌وپرورش عضویت این سازمان در کارگروه رونق تولید و اشتغال می‌تواند نقش مهمی در این مقوله داشته باشد.

دستورانی بابیان اینکه درمجموع ۲۴ هزار و ۹۸۰ دانش‌آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه راهبرد اصلی آموزش‌وپرورش کیفیت‌بخشی به سطح آموزش‌ها است و بیش از سه هزار دانش‌آموز استان سمنان تحت پوشش خرید خدمات آموزشی قرار دارند بنابراین توسعه فضاهای آموزشی در به‌صورت جد پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه ۲۱۳ مرکز پیش‌دبستانی در استان سمنان فعالیت دارند، افزود: بالغ‌بر ۱۰ هزار و ۲۵۰ نوآموز در استان مشغول به تحصیل هستند و بیش از هشت هزار و ۱۳۰ نفر در دوره ابتدایی ثبت‌نام کردند که ورود خیران می‌تواند در ارتقا سطح آموزش علمی دانش آموزان اثربخش باشد

 ۶۸ واحد آموزشی دوره ابتدایی و ۳۴ واحد آموزشی متوسطه اول، ۴۱ واحد متوسطه دوم در استان سمنان وجود دارد.

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش وپرورش سمنان خیران مدرسه ساز محمد دستورانی مدارس غیر انتفاعی مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز شهرکرد خرم آباد بارش باران خطبه های نماز جمعه بارش برف هفته سلامت بیرجند تبریز کهگیلویه و بویراحمد ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس را جایگاه تحقق عدالت آموزشی دانست و بر افزایش سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص، تأکید کرد.  
رضا مراد صحرایی نگاه رئیس جمهور مبنی بر لزوم ارتقاء کیفیت و تقویت مدارس دولتی را یادآوری کرد و گفت: باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم و این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.
وی برای تقویت مدارس دولتی، تأمین نیروی مورد نیاز این مدارس، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تحقق این امر، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت این مدارس و تدریس معلمان خاص در آنها را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: برای تقویت و ارتقاء جایگاه مدرسه که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید برخی محدودیت‌ها رفع و اختیاراتی به مدارس تفویض شود.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است