Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از فدراسیون فوتبال مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، کریم انصاری‌فرد که با درخشش خود در لیگ برتر یونان در صدر جدول بهترین گلزنان این لیگ قرار دارد، از آخرین وضعیت خود در المپیاکوس، ادامه رقابت‌های لیگ برتر یونان، هیجان شرکت در مسابقات  جام جهانی و دیدارهای پیش‌روی خودش برای تیم ملی  فوتبال گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*عملکرد خوب شما و حضور در صدر بهترین گلزنان لیگ یونان، در آستانه مسابقات جام جهانی خبر خوبی برای فوتبال ایران است. آینده مسابقات فصل را چگونه تصور می کنی؟

بعد از اتفاقاتی که در ابتدای فصل رخ داد و حواشی که با مربی قبلی تیم داشتیم  خدا را شکر شانس بیشتری پیدا کردم تا در ترکیب تیم قرار بگیرم و با کمک خدا توانستم عملکرد خوبی را از خود ارائه کنم. هم اکنون 15 گل و 5 پاس گل در لیگ و یک گل هم در جام حذفی یونان  به ثمر رسانده‌ام و اکنون در کورس آقای گلی لیگ برتر یونان هستم. همانطور که شما گفتید شاید آقای گلی من در لیگ یونان به عنوان یک بازیکن ایرانی، برای فوتبال ایران هم خوب باشد. من هم تلاشم را می‌کنم در دو هفته باقی مانده لیگ هم عملکرد خوبی از خودم ارائه کنم.

*چقدر از انتخاب المپیاکوس رضایت داری و فصل بعد هم در همین تیم می‌مانی؟

 بازیکن تیم ملی کشورمان اظهار کرد: حقیقتش این است که المپیاکوس تیم خیلی بزرگی است و همیشه یا در لیگ اروپا یا در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته و فصل بعد هم این اتفاق می‌افتد. در اینجا امکانات بسیار خوبی فراهم است و به من کمک کرده تا بتوانم آمادگی‌ام در انجام مسابقات را بالاتر ببرم. من فصل بعد هم با این تیم قرارداد دارم اما هنوز تصمیم خاصی برای فصل آینده نگرفته‌ام و منتظر می‌مانم تا در پایان فصل و بعد از جام جهانی روسیه 2018 ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

*فکر می‌کنی می‌توانی  در دو هفته پایانی پائوک را در رده دوم جدول بگیری؟

در هفته‌های اخیر با کمی بدشانسی  دست به گریبان بودم، اما با این حال تمام سعی خودم را می‌کنم که بتوانم در این دو هفته نتایج خوبی بگیریم.

*دقیقا از امروز تا نخستین بازی تیم ملی  50 روز زمان باقی مانده و اگر در فهرست بزایکنان تیم ملی ایران قرار بگیری دومین جام جهانی‌ات را پشت سر خواهی گذاشت. طبیعتا حس و حالت شنیدنی است برایمان بگو چطور حسی داری؟ 

 لژیونر تیم ملی فوتبال کشورمان در این باره گفت: بله خب جام جهانی با هیچ تورنمنتی در جهان قابل مقایسه نیست و تب این مسابقات از زمان ها قبل از شروع رقابت‌ها تمام جهان را فرا می‌گیرد. همه دنیا چشم‌شان برای یک ماه به جام جهانی و تیم‌هایی است که در این مسابقات حضور دارند. طبیعی است که من هم بخواهم جزو این مسابقات باشم و از این قاعده مستثنی نیستم. انگیزه زیادی دارم که اگر در لیست تیم ملی حضور داشته باشم و بتوانم دومین جام جهانی‌ام را تجربه کنم. در جام جهانی قبلی، گرما و حساسیت این مسابقات را از نزدیک لمس کردم و می‌دانم جام جهانی چقدر برای  تمام دنیا اهمیت دارد. امیدوارم که تیم ملی بتواند در جام جهانی روسیه نتایج خوبی بگیرد و مثل همیشه دل مردم را شاد کند.


*برای هواداران عاشق فوتبال ایران هم جام جهانی چیزی فراتر از یک تورنمنت است

 بازیکن تیم ملی گفت: بله همینطور است. در دوره قبلی جام جهانی یک بار دیگر علاقه مردم و رسانه‌ها به تیم ملی را به خوبی دیدیم. اتحادی که به وجود آمده بود تا تیم ملی بتواند در جام جهانی نماینده شایسته‌ای برای ایران باشد، باعث شد تیم ملی تورنمنت خوبی را پشت سر بگذارد. دیدید که مردم چون عملکرد خوبی را از تیم ملی دیده بودند، از باخت به آرژانتین یا مساوی برابر نیجریه راضی بودند. برای این جام جهانی هم خیلی امیدوارم که مردم، رسانه‌ها، باشگاه‌ها و در مجموع همه با هم همدل و متحد باشند تا ثمره‌اش را در نهایت ایران ببینید. الان وقت انتقاد نیست. تیم ملی در این سال‌ها با حمایت مردم و هواداران نتایج خیلی خوبی کسب کرده است و با عملکردش جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نگذاشته که نماینده با اعتباری برای فوتبال ایران و در کل کشور است.

ما سال‌هاست تیم اول آسیا هستیم و در انتخابی جام جهانی هم به بهترین شکل ممکن نتیجه گرفتیم. ما هوادارانی داریم که همیشه پشت تیم ملی بوده‌اند. ضمن اینکه شما می‌بینید که رسانه‌های بزرگ دنیا، تیم ملی ایران را پرامیدترین تیم آسیایی حاضر در جام جهانی می‌دانند بنابراین امیدوارم با ایجاد همدلی و اتحاد و تداوم حمایت، تیم ملی بتواند این روزهای اندک باقی مانده تا شروع رقابت‌ها را هم به بهترین شکل جلو برود.

او افزود: شاید قبل‌تر خیلی‌ها از گروه ایران فقط درباره اسپانیا و پرتغال صحبت می‌کردند اما اکنون خیلی از نگاه‌ها معطوف به بازی ایران برابر مراکش شده است. باید همینطور باشد. من در مدتی که در فوتبال اروپا حضور دارم با سه، چهار بازیکن مراکشی هم‌بازی بوده‌ام. نظر شخصی‌ام این است که سخت‌ترین بازی ما در جام جهانی دیدار برابر مراکش است. شاید خیلی‌ها ندانند که این تیم چه بازیکنان با کیفیت و بین‌المللی دارد اما حقیقت این است که اکثر بازیکنان مراکش در تیم‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند. آنها از نظر بدنی هم به قول معروف چغر و بد بدن هستند و مراکش قطعا حریف بسیار سختی برای تیم‌های گروه دوم است. ضمن اینکه این بازی، دیدار اول هم به حساب می‌آید، بنابراین برای آنها هم دیدار برابر ایران بازی مهم و تاثیرگذاری است. با این همه من مطمئن هستم با دعای خیر مردم و همت کادر فنی، بازیکنان و همدلی ملی همه چیز شدنی است.

*درباره بازی‌های دوستانه‌ای است که تیم ملی انجام داده و پیش‌رو دارد نظرت چیست؟

انصاری فرد در پایان افزود: طبیعی است که هر چه قدر بیشتر بتوانیم بازی‌های دوستانه بین‌المللی برگزار کنیم، بهتر می‌توانیم آماده حضور در جام جهانی شویم. به طور مثال بازی با تونس و الجزایر خیلی خیلی به ما کمک کرد و به بهترین شکل مقابل این دو تیم برای بازی 25 خرداد برابر مراکش آزمایش شدیم. بازی‌های دوستانه این چنینی قطعا به کادر فنی کمک می‌کند تا بازیکنان را در سطح بین‌المللی آزمایش کنند. امیدوارم با بازی‌هایی که در این پنجاه روز باقی مانده داریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن آماده رویارویی با مراکش، اسپانیا و پرتغال شویم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار

پنجم ماه مه روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

به گزارش ایمنا، رشته مامایی رشته‌ای است از زیرمجموعه رشته‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت که با شرکت در کنکور سراسری علوم تجربی می‌توان انتخاب رشته کرد. رشته مامایی به دلیل نقش گستره‌ای که در جامعه دارد، در بعضی منابع به عنوان یک شغل مقدس و روح‌بخش یاد شده است.

روز جهانی ماما چه روزی است؟ تاریخ دقیق روز جهانی ماما در سال ۱۴۰۳ و تقویم شمسی برابر با یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. تاریخ دقیق روز جهانی ماما در تقویم میلادی مصادف با ۵ می ۲۰۲۴ است. تاریخ دقیق روز جهانی ماما در تقویم قمری مصادف با ٢٦ شوال ١٤٤٥ است. تاریخچه روز جهانی ماما

پنجم ماه می، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین‌المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نام گذاری شده است. برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ این روز به عنوان روز جهانی ماما توصیه و سپس از سال ۱۹۹۲ به صورت رسمی، به افکار عمومی جهان اعلام شد. هدف از بزرگداشت روز جهانی ماما افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای سلامتی مادر و نوزاد است.

تاریخچه‌ی مامایی در ایران

در کشور ایران، رشته مامایی پس از تحصیلات دبیرستان دارای قدمتی ۸۰ ساله به شکل آموزش عالی است. مدرسه قابلگی، اولین آموزشگاه مامایی بود که در سال ۱۲۹۸ با ۱۰ نفر شاگرد، فعالیت خود را در بیمارستان بانوان شهر تهران شروع کرد. سپس نخستین آموزشگاه عالی مامایی در سال ۱۳۰۸ به عنوان یکی از شعب مدرسه طب با اعطای مدرک معادل لیسانس، فعالیتش را شروع کرد.

تأسیس دانشگاه تهران به سال ۱۳۱۳ برمی‌گردد. سپس دانشکده پزشکی در این دانشگاه راه اندازی شد و بیمارستان زنان در سال ۱۳۱۹ به دانشکده پزشکی پیوست. تا سال ۱۳۳۱، مجموعاً ۴۶۲ نفر از این آموزشگاه فارغ‌التحصیل شدند. برنامه آموزشی آموزشگاه از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۸ برای لیسانسیه های پرستاری به برنامه ۱.۵ ساله پرستاری و مامایی تغییر یافت.

سپس این دانشگاه از آغاز سال ۱۳۶۲ با نام «مدرسه عالی مامایی» در طول سه سال تعطیلی انقلاب فرهنگی مشغول به فعالیت شد و مجدداً کاردانان و کارشناسان مامایی را از ورودی دیپلم، تربیت کرد. دانشکده‌های پرستاری و مامایی در سال ۱۳۶۵ و پس از اینکه آموزش گروه‌های پزشکی از آموزش عالی به وزارت بهداشت انتقال پیدا کرد، تأسیس شد و در بهمن ۱۳۶۸ به تصویب رسید و اینک با پذیرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مامایی به تربیت آنها می‌پردازد.

ماما (Midwife) کیست؟

ماما وظیفه مهمی در مشاوره و آموزش بهداشت، نه تنها برای زنان بلکه برای خانواده و جامعه دارد. علاوه بر این وظیفه‌ی اصلی ماما آموزش دوران بارداری و آماده کردن والدین برای پذیرش وظایف پدری و مادری است که می‌تواند به وظایف و مسئولیت‌های بیشتری همچون تنظیم خانواده و مراقبت‌های کودک و در بعضی از موارد موارد، به مشاوره در مورد بیماری‌های زنان نیز گسترش یابد.

رشته مامایی (Midwifery)

یکی از رشته‌های پر طرفدار در علوم تجربی رشته مامایی است. رشته مامایی به انگلیسی Midwifery است و به فرد ماما Midwife گفته می‌شود. ماما به فردی گفته می‌شود که تحصیلات مامایی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سپری کرده است و به صورت رسمی پروانه مامایی دارد. فارغ‌التحصیلان این رشته در زمینه بیماری‌های زنان، نوزادان و مراقبت‌های مربوطه، بهداشت، تشخیص زودرس بیماری‌های دوران بارداری همچنین پی بردن به موارد غیر طبیعی در مادر، جنین، نوزاد و شیرخوار، تغذیه مادر و کودک و تنظیم خانواده، بیماری‌های داخلی و جراحی‌های مربوط به مامایی به فعالیت می‌پردازند. این رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی گرایش خاصی ندارد و به طور عمومی ارائه می‌گردد. طول دوره تحصیل در رشته مامایی در مقطع کارشناسی ۴ سال است. تحصیل در رشته مامایی همانند سایر رشته‌ها، نیازمند ثبت نام در کنکور سراسری و شرکت در آن، سپس کسب رتبه و تراز مناسب است. فارغ‌التحصیلان رشته مامایی می‌توانند در مراکز مختلفی به عنوان فرد کارشناس فعالیت نمایند که مراکز دولتی و مواردی که در ادامه ذکر شده است، شامل آنها خواهد بود.

بیمارستان‌ها درمانگاه‌ها زایشگاه‌ها مراکز بهداشت و درمان کد خبر 747747

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • طیبی: امیدوارم فوتسال ایران در جام جهانی اتفاقات خوبی را رقم بزند
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • شمسایی: تمام تمرکز ما روی بازی با تایلند است/ با کمترین اشتباه نمایش خوبی ارائه می‌کنیم
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم