Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:44:17 GMT

سه تصفیه خانه فاضلاب در هرمزگان احداث می شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۲۸۱۸

سه تصفیه خانه فاضلاب در هرمزگان احداث می شود

بندرعباس - معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان از احداث سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای میناب، جاسک و بندرعباس(شهرک پیامبر اعظم) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از آب و فاضلاب شهری هرمزگان، سعید صادقی بیان داشت: اصلاح و توسعه ۱۵۸.۳کیلومتر از شبکه توزیع آب شهرهای استان در سال گذشته انجام شده است و امسال نیز طرح توسعه و بازسازی ۱۱۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب استان را با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال در دست اجرا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی افزود: همچنین در بخش فاضلاب علاوه بر بهره برداری از ایستگاه پمپاژ شماره ۶ بندرعباس(شهرک نبوت)، ۲۱.۶کیلومتر توسعه شبکه و ۱.۳ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب اجرا شده است و امسال نیز پیش بینی می شود ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتبار ۱۶۷ میلیارد ریال اجرایی شود.

این مقام مسئول همچنین از احداث سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم، میناب و جاسک در مجموع به ظرفیت ۲۷ هزار ۵۹۵ متر مکعب در شبانه روز و بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس را در دست اجرا داریم.   

صادقی گفت: پیش بینی می شود با تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۷ ، تصفیه خانه فاضلاب میناب نیز با ظرفیت ۱۵ هزار و ۲۴۰ متر مکعب در شبانه روز تا پایان  امسال  به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: سال گذشته فاز اول طرح فاضلاب رودان شامل تصفیه خانه، خط انتقال به طول ۳.۷ کیلومتر و شبکه اصلی و فرعی به طول ۳۰.۸ کیلومتر بهره‌برداری شد.

معاون مهندسی و توسعه آبفای استان در ادامه اظهار داشت: در بخش احداث مخازن ذخیره آب نیز، تعداد ۱۴ مخزن در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه،بشاگرد، سیریک، فین، تخت، فرامرزان، هرمز و میناب در مجموع به حجم ۶۳ هزار مترمکعب در حال ساخت است.

به گفته وی؛ تعداد سه مخزن نیز در شهرهای ابوموسی، درگهان و کهتوئیه به حجم ۶۰۰۰ مترمکعب و ایستگاه پمپاژ آب مرکزی شهر ابوموسی طی سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

صادقی افزود: همچنین ۵ حلقه چاه کف شکنی و ۴ حلقه چاه حفر و تجهیز شده است که حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه دیگر نیز در دست اجراست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس