Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@06:49:14 GMT

فیلم/ تبدیل شدن خانه جلال و سیمین به موزه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۷۷۱۲

‍‍‍‍‍‍

خانه‌ای که جلال آل احمد و همسرش سیمین دانشور در آن زندگی می‌کردند، روز گذشته به یک موزه برای شناخت بهتر این زوج ادیب تبدیل شد.

دریافت 9 MB.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌تکانی موزه هفت‌تپه برای میزبانی از گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، عاطفه رشنویی عنوان کرد: تعدادی از اشیای نمایشگاه، در طرح مرمتی که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، انتخاب و برای مرمت به آزمایشگاه موزه منتقل شدند و این در حالی بود که بعضی از اشیا مانند ظرف با چهره بس و خدای مصری برای نخستین بار از زمان کاوش و کشف مرمت می‌شدند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با بیان این‌که تابلو‌های موزه هفت‌تپه نیز دوباره بازبینی و چاپ شد و در ویترین‌های موزه قرار گرفت افزود: ویترین بقایای جانوری نیز از این خانه‌تکانی دور نماند و استخوان‌های جانوری از ویترین خارج و در آزمایشگاه تمیز شدند و برای نمایش دوباره روی تابلو‌های مخصوص این ویترین چیده شدند.

او گفت: بعضی از ویترین‌ها با افزایش اثر همراه بود و بر محتوای آنها افزوده شد؛ ضمن این‌که نظر به علاقه مردم و بازخورد آنان راجع به ترجمه‌های آجرنوشته‌ها، تابلو‌هایی بر این بخش افزوده شد.

رشنویی اضافه کرد: محتوای موردنیاز برای معرفی دقیقتر ماکت‌های منظر چغازنبیل، سازه آبی و کاخ آرامگاه نیز تدوین و در موزه کنار ماکت‌ها نصب شد.

او ادامه داد: ویترین‌ها نیز به‌طور کامل تمیز شد، پایه‌های پلکسی، طبقات شیشه‌ای و درب‌های ویترین‌ها پاک شدند و تجهیزات کنترل رطوبت و دما در ویترین‌ها نصب شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه یادآور شد: همه این اقدامات در راستای آماده‌سازی موزه برای نوروز انجام گرفت تا بتوانیم میزبان بازدیدکنندگان گرامی در روز‌های تعطیلات نوروز باشیم.

دیگر خبرها

  • خانه پدری جلال آل‌احمد؛ از «خانه باستان‌شناسان» تا «پاتوق معتادان» و...(+عکس)
  • (تصاویر) خانه پدری جلال آل‌احمد؛ از «خانه باستان‌شناسان» تا «پاتوق معتادان» و...
  • تصاویر وحشتناک از یک موزه پزشکی در آمریکا 
  • آغاز تور‌های رایگان تهران گردی از امروز + جزئیات
  • هنگام خانه‌تکانی لوازم بازیافتی را دریابید
  • آغاز تورهای رایگان تهران گردی از فردا
  • خانه‌تکانی موزه هفت‌تپه برای میزبانی از گردشگران نوروزی
  • احیای صنایع مستظرفه در حوض‌خانه باغ قاجاری
  • ویدیو/ احیای صنایع مستظرفه در حوض‌خانه باغ قاجاری
  • موزه ‌هفت‌تپه‌ خانه‌تکانی شد