Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه درمان افراد دارای اتیسم در ماه به طور میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که از این رقم بخشی توسط سازمان و بخشی توسط خانواده‌ها تامین می‌شود. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ اجتماعی تهران نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز با حضور اصغر باقری - مدیر کل بهزیسیتی استان تهران و محمدرضا اسدی - معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، نخستین کافه دانتیست در شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کافه توسط تعدادی از کودکان اتیسم و سندروم دان اداره خواهد شد.

محمدرضا اسدی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در مراسم افتتاح کافه دانتیست بیان کرد: این نخستین کافه ویژه افراد اتیسم‌دار است که به صورت خودگردان توسط این افراد اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: نمونه‌ای از اینگونه کافه در منطقه خاورمیانه وجود ندارد و بهزیستی استان تهران برای نخستین بار اقدام به راه‌اندازی این مجموعه کرده است.

باقری با بیان اینکه این کافه با حمایت بهزیستی استان تهران و NGO های فعال راه‌اندازی شده است، گفت: رویکرد ما فرهنگسازی و انجام مسئولیت اجتماعی است و امیدواریم در آینده نزدیک نیز تعداد این مراکز را افزایش دهیم.

وی همچنین به راه‌اندازی کافی‌شاپ‌های ویژه افراد ضایع نخاعی و همچنین کافی سالمندان اشاره کرد و گفت: در سال جاری بنا داریم دو کافی شاپ ویژه کارمندان و همچنین یک کافی‌شاپ ویژه افراد ضایع نخاعی توسط همین افراد راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر 4 هزار نفر افراد مبتلا به اتیسم در استان تهران شناسایی شدند که از این تعداد هزار نفر در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده‌ داده‌اند.

اسدی افزود: از هزار نفری که در سازمان تشکیل پرونده داده‌اند 240 نفر از آنها در هفت مرکز آموزشی، خدمات مورد نظر را دریافت می‌کنند.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته تا پایان خرداد ماه تعداد این مراکز به 10 مرکز افزایش خواهد یافت.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به  هزینه‌های افراد مبتلا به اتیسم گفت: به طور میانگین این افراد یک روز در میان خدمات گفتاردرمانی و فیزیوتراپی دریافت می‌کنند و با توجه به اینکه این خدمات تحت پوشش بیمه نیست، سازمان بهزیستی هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود.

وی افزود: طبق برآورد صورت گرفته هزینه کار درمانی و فیزیوتراپی برای هر یک از افراد دارای اوتیسم در ماه حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه درمان دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت دولت خدمات توانبخشی به افراد معلول و به‌ویژه افراد دارای اتیسم تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

R1491/P1014143/S24,1417,2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند