Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@03:06:01 GMT

حاجی دلیگانی:دولت باید در بازار ثبات ایجاد کند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۷۱۶۲

حاجی دلیگانی:دولت باید در بازار ثبات ایجاد کند

به گزارش«نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما در کشور بیش از هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم، گفت: مسئله اینجاست که بخش عمده‌ای از این میزان نقدینگی دراختیار درصد بسیار اندکی از جامعه است و بیش از 90 درصد مردم از دارایی اندکی در این میان برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برخی از این افراد صاحب ثروت‌های کلان متأسفانه از طریق رانت و یا نابسامانی‌هایی که در نرخ ارز ایجاد شده و تلاطم‌هایی که در این حوزه به وجود آمده، یک‌شبه صدساله را طی کردند و به ثروت‌های بادآورده‌ای دست یافتند. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به نابسامانی‌های موجود در موضوع اقتصادی، کسانی که ثروت هنگفتی دارند آن را تبدیل به ارز خارجی کرده و از کشور خارج می‌کنند تا ثروت و دارایی‌شان از تلاطم‌های بازار در امان بماند. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در این شرایط بهترین راهکار این است که دولت اعتماد از دست رفته خود بین مردم را بازسازی کند و با اعتمادسازی، با این وضعیت مقابله کند. دولت برای ایجاد این اعتماد باید آمارهای صحیح بدهد، مردم از مسئولین اگر رفتار صادقانه ببینند قبول می‌کنند و بی‌صداقتی‌ها را نمی‌پذیرند. 

وی افزود: دولت باید در بازار ثبات ایجاد کند و شرایطی را ایجاد کند تا هر چند وقت یکبار یک مسئله حاشیه‌ای در جامعه التهاب ایجاد نکند. 

وی در پایان گفت: برخی مسئولین دولتی بعضی اوقات برای فرار از پاسخگویی به مطالبات اصلی مردم، به جای ارائه پاسخ جواب صادقانه، به حواشی‌ای متوسل می‌شوند که این حواشی، خود موجب بی‌اعتمادی می‌شود و کمکی به دولت نمی‌کند و پیام بی‌ثباتی و عدم ثبات را به جامعه القا می‌کند. 

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولیّ‌فقیه در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌ بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. بنا بر این آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق، جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

او افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روز‌های گذشته بیش از دو هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها