Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال، پروژه‌های مختلفی در روستاهای و مناطق محروم استان اردبیل اجرا می‌کند که در نهایت منجر به حل مشکلات مردم مناطق محروم و اشتغالزایی می‌شود. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خبرنگاران خبرگزاری‌های استان اردبیل بازدیدی از روند اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان داشتند که این پروژه‌ها شامل اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای اردبیل، اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک تولیدی و نوسازی و بهسازی مدارس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر یک روزه، خبرنگاران از مزرعه پرورش بوقلمون، کارگاه تولیدی لوازم آشپزخانه، نوسازی یکی از مدارس در محلات حاشیه شهر اردبیل و احداث آب انبار، برای تأمین آب شرب اهالی روستای امیرآباد بازدید کردند که پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی و طرح‌های تولیدی نیز با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط این مجموعه، در حال اجرا و فعالیت بودند.

اجرای 62 پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج ناحیه شهرستان اردبیل

فرمانده بسیج ناحیه شهرستان اردبیل در جریان بازدید خبرنگاران از روند نوسازی یکی از مدارس اردبیل که توسط بسیج سازندگی شهرستان در حال انجام بود،‌ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و روستایی، سال گذشته 60 پروژه توسط بسیج ناحیه شهرستان اردبیل اجرا شد.

سرهنگ پاسدار حسن دهقانی گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله پل‌ سازی، ساخت خانه عالم، ساخت خانه محروم و سایر حوزه‌ها بود که یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه‌ها با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی هزینه شد.

وی افزود: برای نوسازی مدرسه واقع در یکی از محلات حاشیه شهر اردبیل، 150 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی ناحیه شهرستان اردبیل هزینه می‌شود که اجرای این پروژه با سرعت قابل قبول در حال انجام است.

فرمانده بسیج ناحیه شهرستان اردبیل تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال بسیج ناحیه اردبیل تسهیلات اقتصادی مقاومتی به متقاضیان ایجاد کارگاه‌های کوچک تولیدی واگذار می‌کند که این تسهیلات برای هر نفر تا سقف 15 میلیون تومان بوده و برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی نیز، بسیج ناحیه اردبیل به تولید کنندگان کمک می‌کند.

پرداخت 730 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال گذشته

مسئول بسیج سازندگی بسیج ناحیه شهرستان اردبیل نیز در این بازدید به خبرنگاران گفت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی با نرخ 10 درصد توسط بسیج ناحیه شهرستان اردبیل برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک تولیدی پرداخت می‌شود که پرداخت این تسهیلات توسط بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال است.

جواد نوحی افزود: با توجه به تجربه‌ای که در چند سال گذشته کسب کردیم، پرداخت تسهیلات به طور کنترل شده انجام می‌شود و تنوع در ایجاد کارگاه‌ها برای پرداخت تسهیلات مورد توجه بوده چرا که راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد در زمینه تولید یک محصول مشترک، نتیجه مثبتی به دنبال ندارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 730 میلیون تومان و سال 95 نیز 4 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی بسیج ناحیه شهرستان اردبیل پرداخت شد و امسال نیز پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های کوچک تولیدی و مشاغل خانگی ادامه دارد.

مسئول بسیج سازندگی بسیج ناحیه شهرستان اردبیل اظهار داشت: در راستای محرومیت‌زدایی نیز پروژه‌های عمرانی و معیشتی توسط بسیج سازندگی شهرستان اردبیل در مناطق محروم و روستاها اجرا می‌شود،‌ که احداث آب انبار برای تأمین آب شرب روستای امیرآباد اردبیل، از این پروژه‌ها است.

نوحی بیان کرد: برای احداث این آب انبار لوله آب در فاصله 5 هزار متری کار گذاشته شده که 48 مترمکعب ظرفیت این آب انبار بوده و بیش از 50 میلیون تومان نیز هزینه می‌شود که تا پایان ماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

بیش از 10 سال در انتظار آب شرب بودیم

فرهاد نجفی، یکی از اهالی روستای امیر آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات آب شرب این روستا اظهار داشت:‌ روستای امیر آباد در 40 کیلومتری شهر اردبیل واقع شده و از سال 85 برای تأمین آب شرب روستا به دستگاه‌های متولی نامه‌نگاری کرده بودیم که بی نتیجه ماند.

وی گفت: در نهایت با مراجعه به سپاه استان اردبیل و درخواست از بسیج سازندگی، با توجه مسئولان بسیج سازندگی شهرستان اردبیل، خوشبختانه آب انبار برای تأمین آب شرب اهالی این روستا در حل احداث است.

نجفی بیان کرد: تعداد 7 خانوار در روستای امیر آباد زندگی می‌کنند که بسیاری از مردم روستا به دلیل نبود امکانات کافی مهاجرت کردند که امیدواریم با تأمین زیرساخت‌های روستا، شاهد حضور دوباره اهالی روستا و جوانان در روستای امیر آباد باشیم.

راه‌اندازی مزرعه پرورش بوقلمون و کارگاه تولیدی با کمک سپاه

با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان اردبیل، مزرعه پرورش بوقلمون در روستای حسن باری که نیمه فعال بود، راه‌اندازی شده و ماهیانه 5 هزار جوجه یک روزه توسط این مزرعه تولید می‌شود.

با راه‌اندازی این مزرعه پرورش بوقلمون، برای 4 نفر به طور مستقیم و 20 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده و بنا به اذعان مسئولان این مجموعه، وی در حال حاضر از درآمد کافی و مناسب برخوردار است.

یکی دیگر از کارگاه‌هایی که از تسهیلات حمایتی بسیج سازندگی بهره‌مند شده بود،‌ کارگاه تولیدی لوازم آشپزخانه از جمله دمکن، زیرظرفی و سفره بود که در این کارگاه نیز برای 5 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده و صادرات به جمهوری آذربایجان نیز انجام می‌شود.

پرداخت تسهیلات اقتصادی مقاومتی برای 489 نفر در سطح استان

سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران در جریان این بازدید اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه استان در سه بخش محرومیت‌زدایی اردوهای جهادی و اشتغال‌زایی و ایجاد کارگاه‌های کوچک تولیدی فعالیت می‌کند که در حوزه محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های عمرانی سال گذشته 268 فعالیت عمرانی با هزینه کرد 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اجرا شد.

وی افزود: یک میلیارد و 100 میلیون تومان از این مبلع از اعتبارات ملی استانی و دو میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از طریق مشارکت‌های مردمی و نیز فعالیت گروه‌های جهادی انجام شد که این حجم از کارهای عمرانی در سایر دستگاه‌های دولتی و نهادها بی‌سابقه بوده که با با مشارکت مردم و گروههای جهادی به اجرا رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل گفت: سال گذشته 489 نفر تسهیلات اقتصاد مقاومتی را دریافت کرده‌اند که حدود 5 میلیارد و 318 میلیون تومان به متفاضیان مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک تولیدی پرداخت شد.

پیرجاهد تصریح کرد: پرداخت این مقدار برای 438 نفر به طور مستقیم و 730 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و امسال نیز پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی تا سقف 15 میلیون تومان برای هر نفر در استان ادامه خواهد داشت.

گزارش از: محمدرضا فرض اللهی

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است