Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:35:36 GMT

وزیر علوم: رویکرد دانشگاه ها تبدیل دانش به ثروت است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۶۴۳۴

وزیر علوم: رویکرد دانشگاه ها تبدیل دانش به ثروت است

اصفهان - ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: تبدیل دانش به فناوری و فناوری به توسعه و خلق ثروت، از مهمترین برنامه های دانشگاه های کشور است.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی عصر سه شنبه در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: یکی از وظایف و راهبردهای آموزش عالی حرکت در این مسیر است و در سال 97 نیز این رویکرد را با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در چهل سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب، دستاوردهای باارزش و گرانقدری در حوزه علم و دانش بدست آمده است که باید قدر آنها را بدانیم و برای گسترش بیش از پیش آن تلاش کنیم.
غلامی تاکید کرد: تبدیل و انتقال دانش و کاربرد آن در سطح جامعه گامی مهم راستای رشد و اقتدار کشور است و این امید را به همه جامعه می دهیم که پای همه تلاش هایی که برای سرافرازی ایران لازم است، ایستاده ایم و از هیچ کوششی نیز فروگذار نخواهیم کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جوانان را باید به آینده امیدوارتر کنیم، گفت: ما نیاز به حمایت تک تک جوانان کشور داریم و نباید اجازه دهیم فضای مسموم و مایوس کننده ای بین جوانان جامعه گسترش پیدا کند.
وی گفت: باید به جوانان توجه داشته باشیم و مسیر را درست را به آنها نشان دهیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تاسیس شهرک علمی تحقیقاتی در اصفهان را حرکتی بنیادین برای رشد علمی و پیشرفت کلان کشور توصیف کرد و افزود: تلاش ما این است که این رویکرد را که در استان اصفهان شکل گرفته است در همه دانشگاه های کشور با همت اساتید و دانشجویان توسعه دهیم.
غلامی اظهار کرد: 43 پارک علم و فناوری و تعداد زیادی مراکز رشد در کشور داریم که انتقال تجربیات از مراکز موفق می تواند سرعت عمل و تحقق اهداف را بسیار جلو بیندازد.
وی از برگزاری مراسم چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان اقدامی ارزشمند یاد کرد و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان، جایگاه بین المللی خوبی در سطح دانشگاه ها دارد و در بین دانشگاه های صنعتی کشور نیز از جایگاه خاصی برخوردار است.
در این مراسم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد.
امروز همچنین ضمن افتتاح 2 طرح عمرانی دانشگاه صنعتی اصفهان، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشکده ها و پژوهشکده های این دانشگاه نیز گشایش یافت.
این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشگران این دانشگاه در پیشبرد مرزهای دانش و تجاری سازی یافته های پژوهشی برپا شده است.
دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود 500 عضو هیأت علمی و 11 هزار دانشجو در سه حوزه فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی در 14 دانشکده و هشت پژوهشکده، یکی از دانشگاه های برتر کشور محسوب می شود.
این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح چند طرح دانشگاهی، دیدار با مسئولان استان، دانشگاه ها و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و همچنین حضور در مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، روز سه شنبه وارد این شهر شد.
ت/6994/6027/7150

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزير علوم دانشگاه صنعتي اصفهان بزرگداشت چهلمين سالگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد