Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - رییس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از اقدام چند نفر از نمایندگان در به آتش کشیدن پرچم ایالات متحده در صحن علنی، تاکید کرد که باید پاسخ بدعهدی و بداخلاقی ترامپ را به زبان دیپلماسی بدهیم، نه با حرکاتی خارج از عرف و گفت: نامه‌نگاری رهبری برای جوانان اروپایی و امریکایی نشان‌دهنده احترام ایشان به ملت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروانه سلحشوری با اشاره به خروج ایالات متحده از برجام و آتش زدم پرچم این کشور ازسوی چند نفر از نمایندگان اصولگرا در جلسه علنی چهارشنبه مجلس که در واکنش به این اقدام صورت گرفت، اظهار داشت: رییس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب با بدعهدی و در تضاد با توافق ۵+۱، از برجام خارج شد تا به‌زعم خود مردم ایران را در فشار اقتصادی قرار دهد.

وی افزود: پیش از اعلام ترامپ در خروج از برجام، خواندم که براساس یک نظرسنجی، دو سوم مردم آمریکا مخالف خروج از برجام هستند. واقعیت این است که باوجود آن‌که از ۴۰ سال پیش تاکنون، حکومت ما نسبت به سیاست‌های دولت و کنگره امریکا در قبال ایران معترض بوده و دولت‌های دو کشور با یکدیگر اختلافاتی اساسی داشته‌اند اما اکثریت مردم امریکا با ایران و مردمانش اختلافی ندارند؛ کمااینکه در تمام این سال‌ها همواره شاهد حضور گردشگران امریکایی در کشورمان بودیم و جالب آن‌که آن‌ها نیز جز میهمان‌نوازی ایرانیان خاطره‌ای از ما ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم یادآور شد: برای تمامی ملت‌ها، پرچم نماد هویت کشورهاست و آتش‌زدن پرچم به معنای ضدیت با نماد ملی مردم آن کشور. در تمام این سال‌ها جایی نشنیده و ندیده‌ام که مردم آمریکا، پرچم ایران را آتش بزنند؛ چراکه اختلافات میان دو کشور ایران و آمریکا در سطح حکومت‌ و دولت‌هاست، نه ملت‌ها.

نامه‌نگاری رهبری برای جوانان اروپایی و امریکایی

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته شاهد به آتش کشیدن پرچم امریکا در صحن مجلس بودیم، حال آن‌که نمایندگان مجلس، نمایندگان ملت هستند و این‌گونه رفتارهای تند، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که مردم ایران با ملت آمریکا در تضاد هستند، آن هم در شرایطی که چنان‌چه پیش‌تر گفته شد، اکثر آمریکایی‌ها مخالف خروج دولت‌شان از برجام بودند.

وی ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم که مقام معظم رهبری برای جوانان اروپایی و امریکایی نامه نوشتند و به این اعتبار، ایشان نشان دادند که به مردمان آن کشورها احترام می‌گذارند. ما باید با دیپلماسی پاسخ آنها را بدهیم، نه اینکه با حرکات خارج از عرف، از چارچوب اخلاق خارج شویم.

کسانی پرچم آمریکا را در مجلس آتش زدند که از روز تصویب برجام مخالف بودند

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ سه‌شنبه‌شب بار دیگر با رفتار و گفتاری کینه‌ورزانه، به‌دور از اخلاق و متانت دیپلماتیک، علیه ملت ایران وارد عمل شد و بار دیگر بدعهدی‌اش را ثابت کرد و اقدام به اعمال تحریم‌هایی کرد که مشخصاً ملت ایران را نشانه می‌گیرد اما ما با مردم امریکا دشمنی نداریم و اینکه دوسوم این ملت از خروج دولتشان از برجام و بدعهدی به یک توافق بین‌المللی ناراضی‌اند، دیگربار اثبات کرد که ملت‌ها همواره خواهان جهانی عاری از خشونت هستند و جالب آن‌که در ایران هم امروز همان کسانی پرچم آتش می‌زنند که از همان رور تصویب برجام، آهنگ مخالفت سردادند و پرچم را آتش زدند.

2727

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی یادآور شد که انتقاد از جنایت های غزه ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست