Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حالي که مقام هاي صهيونيستي همچنان مدعي مشارکت ايران در حملات موشکي ارتش سوريه به جولان اشغالي هستند، يک مقام امنيتي آمريکا اين ادعا را رد کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، در تازه ترين اظهارنظرها پيرامون تبادل آتش روز گذشته ميان ارتش سوريه و رژيم صهيونيستي، بنيامين نتانياهو مدعي شد: ايران از خط قرمز عبور کرده است و پاسخ اسرائيل مناسب بود!
 نخست وزير رژيم صهيونيستي ضمن ادعا عليه ايران و خودداري از هدف قرار گرفتن مواضع راهبردي نظامي اش در جولان اشغالي سوريه، تجاوز اخير اين رژيم را به سوريه- که با پاسخ قاطع و شديد دمشق روبرو شد- پيامي روشن به رهبران سوريه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنيامين نتانياهو مدعي شد: ايران از خط قرمز عبور کرده و پاسخ اسرائيل مناسب بود.
وي از اشاره به دهها فروند موشک و گلوله اي که از سوريه به مواضع نظامي و اطلاعاتي تل آويو در جولان اشغالي و اطراف آن شليک شد و اشغالگران اسرائيلي را به تقويت گسترده نظامي در جولان اشغالي سوريه مجبور کرد خودداري کرد.
اشغالگران اسرائيلي به استقرار سامانه ضد موشکي گنبد آهنين و پدافند هوايي و خودروهاي نظامي و زرهي از جمله تانکهاي از نوع مرکاوا اقدام کردند.

واکنش مقام امنيتي آمريکا به شايعه ضدايراني رژيم صهيونيستي
مقام سابق امنيت ملي آمريکا گفت: ما شايعاتي مي‌شنويم که اسرائيلي‌ها فلان مدارک و شواهد را در اثبات اين مسئله دارند، اما ما خودمان چيزي نديده ايم.  
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، مقام سابق امنيت ملي آمريکا تاکيد کرد هيچ مدرکي دال بر مشارکت ايران در حملات موشکي به جولان اشغالي وجود ندارد.
مان لورت در گفتگو با اين شبکه درباره حملات موشکي از داخل اراضي سوريه به سوي منطقه اشغالي جولان گفت به نظر من اين حملات گسترش مي يابد. من روزها و حتي هفته هاست که مي شنوم اسرائيليها درباره حملات قريب الوقوع نيروهاي تحت حمايت ايران در سوريه دچار نگراني هستند. البته شواهدي براي اثبات اين حرف صهيونيستها وجود ندارد. آنچه ما مي شنويم در حد شايعات است. ما شايعاتي مي شنويم که اسرائيليها فلان مدارک و شواهد را در اثبات اين مسئله دارند اما ما خودمان چيزي نديده ايم.
مان لورت گفت در واقع ايران خيلي درباره خروج آمريکا از برجام نگران نيست که بخواهد به حمله به اسرائيل متوسل شود. آنها همچنين مي دانند که در قضيه خروج آمريکا از برجام ، ايران از نظر اخلاقي، سياسي و اقتصادي دست بالاتر را دارد. اروپاييها، روسها و چينيها در اين قضيه در کنار ايران هستند بنابراين هيچ مدرکي هم وجود ندارد که ثابت کند ايراني ها حملات به جولان اشغالي را برنامه ريزي کرده باشند.

رژيم صهيونيستي بعد از اين حملاتي چه پيامي به ايران فرستاد؟
زارعي در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: در حين و پس از اين حمله نتانياهو و وزير جنگش ليبرمن از طريق اروپايي‌ها به ما پيغام دادند «دست برداريد، ما به شما اطمينان مي‌دهيم ديگر به پايگاه‌هايتان ضربه نزديم».
کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: رژيم صهيونيستي فکر کرد با حمله به جولان، «جنگ آخر» آغاز شده و قرار است طومار اين رژيم درهم بپيچد به همين علت به روسيه گفت مانع اقدام ايران شود.
سعدالله زارعي کارشناس مسائل بين الملل در سخنان پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اوضاع منطقه اظهار داشت: منطقه ما در معرض تحول مهم و راهبردي است. اتفاقي که ديروز در جولان افتاد و شکست بسيار بزرگي را بر رژيم صهيونيستي وارد کرد از نشانه‌هاي تحول استراتژيک است.
وي افزود: آنچه که در لبنان رخ داد و پيروزي بزرگ حزب‌الله در انتخابات اخير نيز نشانه تغيير بزرگ راهبردي در منطقه است.
زارعي با بيان اينکه آنچه در جولان اتفاق افتاد يک غافلگيري بزرگ اطلاعاتي براي اسرائيل بود، گفت: اسرائيل سه شکست بزرگ اطلاعاتي،‌ نظامي و سياسي را متحمل شد. اسرائيلي‌ها يک ماه است که از احتمال قوي عمليات نظامي از سوي نيروهاي ايراني در سوريه سخن مي‌گويند و خودشان اين عمليات را حتمي مي‌دانستند.
اين کارشناس مسائل سياسي تاکيد کرد: اسرائيلي‌ها براي آنکه اين اتفاق نيفتد دست به اقدامات مختلفي زدند و نتانياهو به ديدار پوتين رفت و از او خواست که از روابطش با ايران استفاده کند و مانع اقدام تلافي‌جويانه ايران شود. همچنين با مقامات آمريکايي و اروپايي نيز ديدار کرد و عاجزانه درخواست کرد که ايران عليه اسرائيل اقدامي نکند. حتي وزير خارجه آمريکا هم روي خويشتنداري ايران تاکيد کرده بود.
وي خاطرنشان کرد: در منطقه سوريه نيروهاي مقاومت موقعيت‌هايي دارند که اسرائيلي‌ها علي‌رغم حملات مداوم و گسترده خود متوجه شدند که قادر به شناسايي آنها نيستند و از طرفي اينکه اسرائيلي‌ها مي‌ترسند از عمليات نظامي جبهه مقاومت که مي‌خواهند اسم عمليات ايراني روي آن بگذارند خود يک عجز است.
زارعي در ادامه تصريح کرد: اسرائيلي‌ها سيستم‌هاي اطلاعاتي و تجهيزات قوي دارند و هزينه‌هاي زيادي براي آن کرده‌اند و روي آن مانور مي‌دادند و از زمان حمله به پايگاه T4 سيستم‌هاي نظامي و اطلاعاتي‌شان در آماده باش کامل بود و هر حرکت مقاومت را رصد مي‌کردند اما با همه اينها وقتي موشک‌ها و کاتيوشاهاي مقاومت به جولان شليک شد و ظرف دو ساعت اين منطقه زير آتش شديد رزمندگان اسلام بود اسرائيلي‌ها هيچ کاري نتوانستند بکنند.
اين کارشناس مسائل سياسي اظهار داشت:‌ در اين حمله مراکز اصلي جمع‌آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل اسرائيلي‌ها کاملا نابود شد و دهها عضو موثر آن به هلاکت رسيدند و سيستم اطلاعاتي اسرائيل در برابر سيستم حفاظت اطلاعات جبهه مقاومت ناکام ماند.
وي افزود: در حين و پس از اين حمله نتانياهو و وزير جنگش ليبرمن از طريق اروپايي‌ها به ما پيغام دادند «دست برداريد، ما به شما اطمينان مي‌دهيم ديگر به پايگاه‌هايتان ضربه نزديم». دليلش اين است وقتي اين حمله صورت گرفت اسرائيلي‌ها فکر کردند جنگ آخر آغاز شده و قرار است طومار اسرائيل در هم بپيچد به همين جهت به روس‌ها گفتند که مانع اقدام ايران شوند. اما آنچه که اسرائيل در روز پنج‌شنبه ديد يک واکنش محدود عليه جنايات اسرائيل بود.
زارعي خاطرنشان کرد: عمليات روز پنج‌شنبه در آستانه يوم‌النکبه و انتقال سفارت آمريکا به بيت‌المقدس بود و نشان داد که اقدامات آمريکا براي اسرائيل امنيت آور نيست. آنچه که در روز پنج‌شنبه اتفاق افتاد و همچنين انتخابات لبنان نشان دهنده پيروزي نظامي، امنيتي، اطلاعاتي و سياسي جبهه مقاومت بر رژيم صهيونيستي و پشتيبانان آنان است.
اين کارشناس ارشد مسائل بين الملل گفت: ايران با برخورداري از قدرت سياسي، اجتماعي،‌ فرهنگي و نظامي در منطقه جايگاه ويژه‌اي در بين ملت‌ها بدست آورده است و ديگر دشمنان نمي‌توانند ايران را تهديد منطقه نشان دهند.
زارعي در پايان تصريح کرد: زمان اخراج آمريکا از منطقه فرا رسيده است و اين امر به زودي محقق مي‌شود و منطقه‌اي آباد و آزاد خواهيم داشت.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احتمال جنگ ايران رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند!

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند!
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه در دویست و یکمین روز جنگ
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه