Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:28:25 GMT

سفیران و رایزنان فرهنگی 9 کشور از کاشان دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۷۰۵۸۱

سفیران و رایزنان فرهنگی 9 کشور از کاشان دیدن کردند

کاشان- ایرنا- سفیران، کارداران و رایزنان فرهنگی 9 کشور جهان روز شنبه از گلستان های محمدی و اثرهای تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها در منطقه فرهنگی کاشان در این زمینه گفت: سفیر مالزی، معاونان سفیران سنگال و روسیه، سفیر تام الاختیار داغستان، رایزن فرهنگی سفارت ونزوئلا و رئیس انجمن فرهنگی سفارت کره جنوبی همچنین از موزه گلاب شهر قمصر دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبی حمیدی افزود: نمایندگانی از سفارتخانه های هندوستان، اندونزی، ترکیه و قرقیزستان نیز در قالب این هیات به بازدید برخی خانه های تاریخی از جمله طباطبایی ها و مجموعه جهانی باغ فین رفتند.
وی بیان کرد: قرار است این هیات 25 نفره پس از دیدن مسجد آقا بزرگ و مجموعه هتل سنتی راهب، کاشان را به مقصد تهران ترک کنند.
شهردار کاشان نیز در ادامه از این خطه به عنوان یکی از مهدهای تمدن ایرانی یاد کرد و گفت: نخستین ساختمان خشتی جهان در کاشان جای گرفته و در مجموع احترام به انسان و طبعیت و حفظ منابع محیط زیست به عنوان الگوهای توسعه پایدار از صدها سال پیش در این شهر مشاهده می شود.
سعید ابریشمی راد اضافه کرد: توسعه در دنیا مبتنی بر تعاملات جامعه های بشری است و در عصر ارتباطات هرچه پیوندهای فرهنگی بین ملت ها نزدیکتر باشد، امکان ارتباط و بهره مندی از ظرفیت ها بیشتر و توسعه میسرتر خواهد شد که در این راستا امید می رود برنامه هایی از این دست استمرار یابد.
بازدید از نمایشگاه صنایع و هنرهای سنتی منطقه و شرکت در شاهنامه خوانی از دیگر برنامه های سفر یکروزه سفیران، کارداران و رایزنان فرهنگی 9 کشور جهان به کاشان است.
به گزارش ایرنا، جمعی 30 نفره از همسران سفیران کشورهای عضو اکو و نمایندگی های دیپلماتیک خارجی مقیم تهران نیز چهارشنبه هفته گذشته در سفری یکروزه از بناهای تاریخی نیاسر و کاشان دیدن کرده و با آئین سنتی گلابگیری آشنا شدند.
کاشان با بیش از هفت هزار و 500 سال پیشینه به عنوان یکی از مهمترین خاستگاه های تمدن بشری شناخته می شود و اثرهای جدید شناسایی شده مربوطه به دوره پارینه سنگی، قدمت این منطقه را به بیش از 100 هزار سال پیش می رساند.
افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی ارزشمند در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد تا کنون 320 اثر در فهرست ملی ثبت شده است.
کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سفيران خارجي اثرهاي تاريخي كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد