Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:48:58 GMT

۴۱ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۲۰۱۰

۴۱ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا سهرابی عصر یکشنبه در بازدید از روستاهای مرزی جلاران و رزه شهرستان درمیان اظهار کرد: از پنج میلیون و ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی موجود در کشور دو  میلیون و ۱۶۵ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه با تصویب دولت طرح ویژه بهسازی وبازسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ اجرایی شده است، گفت: بر این اساس از سال ۸۴ به بعد مصوب شده سالانه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی و بهسازی منازل روستایی تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور افزود: تا سال ۱۴۰۵ باید ۷۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شود.

سهرابی تصریح کرد: تا سال ۸۴ تنها هفت درصد از این واحدها مقاوم سازی شده بود اما تا امروز ۴۱ درصد از این واحدها که معادل یک میلیون و ۶۴۰ هزار واحد مسکن روستایی می شود مقاوم سازی شده است.

وی یادآورشد: در مناطقی که از محرومیت بالایی برخوردار هستند و نمی توانند تسهیلات ارزان قیمت را تامین کنند با همکاری نهادهای حمایتی از منبع بلاعوض بنیاد مسکن و کمک مالی نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی خانوارهای محروم مسکن آنها تامین اعتبار و طی یک سال آینده این منازل ساخته خواهد شد.

فرماندار درمیان نیز در این بازدید با بیان اینکه وضعیت مسکن روستایی شهرستان درمیان مطلوب نیست خواستار کمک بیشتر بنیاد مسکن برای بازسازی و بهسازی این منازل شد.

محمد بشیری زاده با اشاره به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی شهرستان درمیان و قرار گرفتن در نوار مرز وخط مقدم جبهه فرهنگی گفت: توجه به مرزنشینان و تامین احتیاجات اولیه آنها سبب ماندگاری جمعیت و به تبع آن امنیت مرزها خواهد بود.

کد خبر 4295738

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان درمیان بوشهر گرگان کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اشتغال یاسوج برجام بارش باران مشهد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت دولت بوده و در این راستا در این استان می‌توان از ظرفیت بنیاد مسکن نهایت بهره‌برداری را کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود و روستاها نیز ظرفیت بزرگی هستند که می‌توان از این بخش نیز استفاده لازم را کرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های مسکن در روستا به‌صورت ویلایی ساخت بوده و این امر اشتیاق متقاضیان ساکن روستا را نیز بیش از پیش افزایش می‌دهد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره کل آمادگی لازم را دارد تا در اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن روستایی شرایط لازم را فراهم کند.

عطایی تاکید کرد: اجرای این طرح نیازمند همکاری بیش از پیش بنیاد مسکن بوده تا شاهد اجرای متناسب طرح نهضت ملی مسکن روستایی در آذربایجان غربی باشیم.

کد خبر 748891

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد