Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@03:14:44 GMT

فایل کامپیوتردختر مرد محکوم به مرگ را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۹۹۸۲۵

فایل کامپیوتردختر مرد محکوم به مرگ را نجات داد

ساعت24 -مرد جوانی به جرم تعرض به یک دختر در دادگاه به اعدام محکوم شد اما هنگامی که برای اجرای حکم در برابر چوبه دار قرار گرفته بود وکیل مدافع این محکوم 29 ساله توانست سندی از رایانه دختر به‌دست بیاورد و متهم را از اعدام نجات دهد.

این دختر جوان اردیبهشت سال 94 شکایت کرده بود که مرد 29 ساله‌ای به نام غلام او را ربوده و در خلوتگاهش واقع در ماهدشت کرج به وی تعرض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این شکایت متهم جوان دستگیر شد در حالی که گزارش پزشکی قانونی هم نشان می‌داد متهم با دختر جوان رابطه داشته است براین اساس غلام به اتهام تجاوز به عنف در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد و قضات دادگاه او را به اعدام محکوم کردند.
این حکم مورد تأیید قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت و در حالی که جوان محکوم قرار بود هفته گذشته در ندامتگاه کرج اعدام شود اما سرنوشت وی با تلاش وکیل تسخیری‌اش طور دیگری رقم خورد. غلام را یک شبانه روز قبل از اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل کرده بودند اما وکیلش با جمع‌آوری اطلاعاتی از سیستم رایانه دختر جوان توانست به قضات اجرای احکام ثابت کند جوان محکوم به مرگ مرتکب تعرض به زور نشده است.
بسرعت پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری یک استان البرز به ریاست قاضی رنجبر ارجاع شد و نمایش فیلمی که از رایانه دختر به‌دست آمده بود نشان داد این دختر با رضایت کامل خود تن به ارتباط داده است و به این ترتیب غلام از اعدام نجات یافت.
وی گفت: زندگی دوباره‌ام را مدیون وکیلم هستم و در این چند روز که برای اعدام با خودم خلوت کرده بودم فرصتی بود که توبه کنم وحالا بدون هیچ تردیدی دریافته‌ام که خداوند توبه مرا پذیرفته است من کارگر ساختمان هستم وتقریباً ده سالی است که از افغانستان به ایران آمده‌ام و نمی‌دانستم با یک هوس شیطانی چه بلایی سرم می‌آید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اعدام دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند

دو کلیه و کبد جوان ارومیه‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، فرهنگ اهدا عضو سنت حسنه‌ای است که هم برای بیماران با شرایط مرگ مغزی به عنوان باقیات صالحات محسوب شده و هم باعث نجات بیمارانی می‌شود که در صف انتظار برای مرگ بر اثر نرسیدن عضو هستند.

طبق آیه شریفه قرآن هرکسی جانی را نجات دهد انگار کل جامعه و انسان‌ها را نجات داده و این می‌تواند نصب‌العین برای همه ما در خصوص ضرورت فرهنگ‌سازی برای اهدا عضو و نجات جان انسان‌ها باشد.

در جدیدترین مورد از اهدا عضو، اعضا بیمار مرگ مغزی اهل ارومیه با ایثارگری و اجازه خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

در این راستا دو کلیه و کبد جان‌بخش شادروان امیر محمودی موجب نجات جان سه بیمار نیازمند پیوند شد.

جان‌بخش امیر محمودی متولد سیزدهم خرداد ۱۳۷۷ بود که در شهر کرج دچار مرگ مغزی شده و والدین وی اجازه اهدا اعضایش را دادند.

آن مرحوم امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فاز دوم قطعه ۴۹ باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

کد خبر 750394

دیگر خبرها

  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد
  • دختر گرفتار در حوض‌انبار چرمه سرایان نجات یافت
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره