Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:16:06 GMT

برنامه های کاخ نیاوران در هفته میراث فرهنگی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۴۹۱۲

برنامه های کاخ نیاوران در هفته میراث فرهنگی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سید رحمت اله رئوف حنان مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه کفش اقوام مختلف ایران با عنوان "پای پوش های دیروز، از یاد رفته های امروز" در کوشک احمد شاهی، رونمایی از مجموعه ای از آثار نقاشی هنرمندان هنر نوگرای ایران با عنوان " نادیده ها " در کاخ اختصاصی نیاوران و نمایش مجموعه آثار نقاشی هنرمند معاصر عبدالرضا دریابیگی در موزه جهان نما که همگی از مخازن این مجموعه خارج می شوند از جمله این برنامه ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نمایش نسخه خطی رباعیات خیام و سه جلد کتاب چاپی شامل ترجمه این دیوان به زبان های فارسی، فرانسه، انگلیسی، آلمانی، اردو و عربی در موزه کتابخانه سلطنتی از دیگر آثاری هستند که به مناسبت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام و هفته میراث فرهنگی از آن ها برای نخستین بار رونمایی می شود.

رئوف در خصوص ویژه برنامه های کودک در این هفته گفت: مجموعه نیاوران به عنوان یک مجموعه دوستدار کودک با نگاهی ویژه به کودکان در این ایام با نقاشی و قصه خوانی با محوریت آثار موزه های مجموعه و برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی از بناهای تاریخی در اولین روز از هفته میراث فرهنگی میزبان میراث بانان کوچک خواهد بود. همچنین نقالی و شاهنامه خوانی همراه با اجرای نمایش گروهی توسط کودکان با محوریت داستان "زال و سیمرغ" در آخرین روز از این هفته فرهنگی از دیگر برنامه های این مجموعه است.

مدیر مجموعه نیاوران خاطر نشان کرد: برگزاری نشست هم اندیشی با نگاهی بر موزه های دوستدار کودک با همکاری کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) با حضور اعضای ایکوم و نمایندگان موزه ها و مؤسسات فعال در زمینه کودک به منظور تبادل افکار و تجربیات در زمینه کار با کودک در تاریخ دوم خرداد از دیگر برنامه هایی است که این مجموعه در این ایام تدارک دیده است.

وی در ادامه گفت: این مجموعه برای دومین سال متوالی در هفته میراث فرهنگی با دعوت از موزه‌های سازمانی و خارج از حوزه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقدام به برگزاری سلسله نشست هایی با عنوان «مروری بر تجارب موزه‌ها» خواهد کرد. بر همین اساس "باغ موزه قصر" با موضوع معرفی باغ موزه و اقدامات فرهنگی آن، "موزه ملی ایران" با تجربه برگزاری نمایشگاه لوور در  تهران، "مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک" با موضوع شیوه ها و گرایش های راهنمایی در موزه و "موزه علوم و فناوری" با تجربه برگزاری نمایشگاه های سیار، به ترتیب از ۲۹ اردیبهشت ماه تا اول خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۱ تجارب ارزشمند و موفق موزه ای خود را در اختیار موزه داران و علاقه مندان به موزه و میراث فرهنگی قرار می دهند.

 در کنار نمایشگاه های دایر در موزه های این مجموعه، نمایشگاه گزارش اهم فعالیت های دو ساله مدیریت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در حوزه های مختلف فنی و عمرانی، مرمتی، پژوهشی و ... در گالری جهان نما و نمایشگاه  "آثار هنرمندان انجمن اتیسم ایران" حاصل همکاری مشترک این مجموعه با ایکوم و انجمن اتیسم ایران از ۲۸ اردیبهشت به مدت یک هفته در گالری هنر این مجموعه برپا می شود.

موزه های این مجموعه در هفته میراث فرهنگی همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای عموم بازدیدکنندگان است و علاقه مندان جهت بهره مندی از برنامه های مذکور می توانند بر اساس تاریخ و ساعات اعلام شده در این خبر به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی مجموعه به شماره های ۲۲۲۸۷۰۱۲-۰۲۱ و ۲۲۲۸۲۰۵۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

کد خبر 4297630 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی کاخ نیاوران نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی ادبیات مصلی ترجمه بازار نشر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مصلی تهران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان نهاد کتابخانه های عمومی کشور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه‌های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا (یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است