Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:49:04 GMT

چشم انداز اقتصادی جزیره قشم تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۱۰۲۴

چشم انداز اقتصادی جزیره قشم تدوین می شود

قشم - ایرنا - عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برنامه ریزی علمی و آگاهانه از شرایط اقتصادی روز جامعه و جهان کلید توسعه پایدار است و این رو چشم انداز اقتصادی این جزیره بر اساس طرح های آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن تدوین می شود.

به گزارش ایرنا، علی یدقار روز چهارشنبه در سومین نشست ارائه گزارش عملکرد سه ماهه طرح های جایکا در جزیره قشم افزود: براساس بررسی ظرفیت های جغرافیایی جزیره قشم و نیازسنجی جوامع محلی، امکان توسعه صنایع نفت و گاز در جنوب غربی جزیره و ایجاد صنایع شیلاتی در شمال غربی آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، شمال جزیره قشم برای فعالیت های صنعتی، جنوب جزیره برای توسعه گردشگری و شرق آن محلی مناسب برای توسعه تجارت و بازرگانی است.
یدقار، ارتقای دانش فردی تمام اعضای جامعه را جزء مهترین راهبردهای طرح جایکا در توسعه مردم محور قشم دانست و افزود: جامعه یکپارچه و مشتاق به پیشرفت که دانش فردی در تمام اعضای آن ارتقا یافته باشد با سرعت بیشتری در مسیر توسعه حرکت خواهد کرد.
موسسه جایکا فعالیت های خود را در کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه پیگیری می کند و از حدود 40 سال پیش تاکنون طرح های مشترک خود را در ایران آغاز کرده است.
وی آموزش بانوان به عنوان نیمی از جمعیت تاثیر گذار در جامعه را یکی دیگر از ارکان مهم برنامه های جایکا برشمرد و بیان کرد: بانوان در نهادینه سازی و انتقال داده ها به خانواده و نسل های بعد نقش مستقیم و مهمی دارند و می توان از این نقش در جهت شکوفایی جامعه استفاده کرد.
سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) به درخواست سازمان منطقه آزاد قشم از چهار سال گذشته طرحی با عنوان تهیه طرح جامع قشم را در این جزیره به اجرا گذاشته است. این طرح با رویکرد خاص به مسائل گردشگری و محیط زیستی در قالب طرح جامع، راهکارها، پیشنهادها و برنامه‌هایی را با هدف توسعه پایدار مردم محور جزیره قشم به سازمان منطقه آزاد قشم ارائه می‌کند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جايكا چشم انداز اقتصادي قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی