Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:25:43 GMT

بندر لاور ساحلی از شیلات به بنادر و دریانوردی واگذار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۷۷۹۷

بندر لاور ساحلی از شیلات به بنادر و دریانوردی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نادری صبح پنج شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای لاور ساحلی که با حضور اعضاء شورا، دهیار و معتمدین در مسجد این روستا برگزار شد، اظهار داشت: روستای لاور ساحلی بدلیل همجواری آن با دریا از ظرفیت خوبی برای توسعه برخوردار است که می طلبد توجه جدی به آن صورت گیرد.

وی افزود: راه اندازی بندر لاور ساحلی یکی دیگر از ظرفیت های بالقوه این روستا و شهرستان به شمار می رود که با پیگیری‌های به عمل آمده و عنایت ویژه استاندار و معاون عمرانی ایشان و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی این بندر از شیلات به بنادر واگذار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری بیان کرد: در همین راستا در جلسه اخیر در مرکز استان تفاهم نامه اولیه بین شیلات و اداره کل بنادر امضاء و به تهران ارسال شده که مراحل نهایی واگذاری به زودی انجام می شود.

وی  ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی دولت ایجاد شغل برای جوانان جویای کار است که درهمین راستا ما نیز در سطح شهرستان اقدامات خوبی از جمله توسعه صنایع دستی در روستاها شروع کردیم که در این مدت کوتاه اشتغال زایی خوبی در برخی از روستاها ایجاد شده است.

نادری یادآور شد: تلاش داریم با تقویت گمرک و بندر لاور ساحلی زمینه صادرات در این بندر فراهم شود که خروجی آن نیز ایجاد شغل و فضای کسب و کار خواهد بود.

فرماندار دشتی افزود: شورا و دهیار ظرفیت های اشتغال روستا را شناسایی و نسبت به ایجاد فضای کسب و کار اهتمام ویژه داشته باشد.

وی گفت: با توجه به بارش کم باران و خشکسالی های متعدد کشور، استان و شهرستان با کمبود آب و برق مواجه است که انتظار داریم مردم در مصرف آن صرفه جویی کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

نادری خاطر نشان کرد: در زمینه ورزش نیز با توجه به همجواری این روستا با دریا باید در زمینه ورزش‌های آبی و ساحلی اهتمام ویژه صورت بگیرد.

وی گفت: در زمینه پسماند نیز مقرر شد اداره محیط زیست با همکاری منابع طبیعی و امور اراضی هر چه زودتر مکان مشخصی را تعیین و در اختیار دهیاری قرار دهند.

نادری تصریح کرد: در برخی از مناطق شهرستان وضعیت اینترنت، همراه اول و ایرانسل مطلوب نیست که با پیگیریهای به عمل آمده باتفاق نماینده انشالله این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

کد خبر 4299231

منبع: مهر

کلیدواژه: دشتی مشکلات روستاها بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خرم آباد بارش باران اشتغال برجام مشهد بیرجند یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟