Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:50:01 GMT

حماس از قطعنامه شورای حقوق بشر درباره غزه استقبال کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۴۳۹۵

حماس از قطعنامه شورای حقوق بشر درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص اعزام بازرسان بین المللی برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان طی روزهای گذشته وکشتار راهپیمایی کنندگان مسالمت جو، استقبال کرد.

در قطعنامه آمده است که تیم تحقیقات باید به موارد تخلف و همچنین مواردی که از ۳۰ مارس (10 فروردین) تاکنون جنایت جنگی علیه غیرنظامیان فلسطینی معترض به شمار می رود، رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز شنبه پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش حماس با صدور بیانیه ای از کشورهای عضو شورای حقوق بشر که به این قطعنامه رای مثبت دادند و همچنین مواضع زید بن رعد بن الحسین کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل که انتقادات شدیدی را در اعتراض به کشتار شهروندان فلسطینی بی گناه متوجه رژیم صهیونیستی کرد و به طور آشکار خواستار پایان دادن به اشغالگری های رژیم صهیونیستی شد، تقدیر کرد.
حماس قطعنامه مذکور و مواضع کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل را گام مهمی در آشکار کردن جنایات واشغالگری های رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین دانست.
حماس از جامعه بین المللی ودادگاه بین المللی کیفری خواست رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایات وموارد مکرر نقض حقوق بشر فلسطینیان مجازات و بار دیگر از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.
این قطعنامه با رأی منفی آمریکا و مخالفت شدید رژیم صهیونیستی روبرو شد.
از میان ۴۷ عضو شورا، آمریکا و استرالیا رأی منفی و ۱۴ کشور از جمله بریتانیا و آلمان به آن رأی ممتنع دادند. این قطعنامه با ۲۹ رأی مثبت تصویب شد.
ده ها هزار تن از مردم غزه روز گذشته در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در مرزهای شرقی نوار غزه راهپیمایی کردند.
در این راهپیمایی که تحت عنوان «جمعه وفاداری به شهدا و مجروحان» برگزار شد، 58 نفر به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی وده ها نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.
در راهپیمایی های بازگشت که از 30 مارس (10 فروردین) آغاز شده است، وهمچنان ادامه دارد ده ها فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که نقطه اوج آن، دوشنبه گذشته همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی بود که 64 فلسطینی از جمله یک نوزاد شهید شدند.
خاورم** 1453 *1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حماس شوراي حقوق بشر غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم

یکی از مقامات ارشد کابینه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متهم کرد که نمی‌خواهد با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه توافقی را منعقد کند و حتی امکان تکمیل آن را با موانعی مواجه می‌کند. 

براساس گزارش عربی پست، رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس گفت: نتانیاهو به هیچ وجه نمی‌خواهد به توافق برسد و مشکلات و موانع بر سر راه آن ایجاد می‌کند.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: امکان دستیابی به توافق (با جناح‌های فلسطینی) ظرف چند روز آینده وجود دارد، اما نتانیاهو خواستار مطالعه یک توافق جامع (غیر از پیشنهاد فعلی طرف مصری) با هدف مانع تراشی در روند دستیابی به توافق در زمان کنونی، شد.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، اوایل روز جمعه، یک هیات امنیتی مصری به تل آویو سفر کرد و پیشنهادی برای رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی تمامی اسرای صهیونیست در غزه، آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی و آتش بس یک ساله را به همراه داشت.

به گزارش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی سرویس‌های امنیتی این رژیم بر این باورند که این آخرین فرصت برای بازگرداندن اسرای صهیوسنیست از غزه است.

همین مقام صهیونیست اشاره کرد که سازمان امنیتی و اکثریت سطح سیاسی می‌خواهند به پیشنهاد جدید مصر چراغ سبز نشان دهند. اما نتانیاهو چندین ملاحظات در مورد چنین توافق موقتی داشت و خواستار مطالعه جامع حل و فصل شد. 

ااین مقام توضیحی نداد که چرا نتانیاهو این موضع را اتخاذ کرد، اما اپوزیسیون رژیم او را متهم می‌کند که برای اهداف سیاسی از دستیابی به توافق با جناح‌های فلسطینی جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم