Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل مهرانه این مرکز را نماد اقتصاد مقاومتی و درخشش بخش خصوصی می داند و ادامه می دهد ساخت مهرانه از سال 91 آغاز و این مرکز در سال 93 به بهره برداری رسید و هم اکنون 6 هزار و 600 بیمار سرطانی با هر توان مالی تحت حمایت و درمان این مرکز هستند. گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،زهرا مهران راد؛به همراه تیم رسانه ای دولت با هدف بازدید از مراکز خصوصی که با استفاده از تسهیلات دولتی جان و پری تازه گرفتند  عازم استان زنجان شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل دیدارمرکز خیریه بیماران سرطانی   120هزار خیر زنجانی «مهرانه» را هدایت می کنند/ نسخه 50میلیونی درمهرانه روی زمین نمی ماند اسم خیریه شان را گذاشته اند «مهرانه» منسوب به «مهران» به معنی «مهر، محبت و خورشید»مهندس اصغر وثوق از آن مردان نیک روزگار است که بهشت را در همین سرا برای خود دست و پا کرده است در بدو ورود به مرکز مهرانه هدایت کار را به دست می گیرد و تمام و کمال برایمان از رسالت این مرکز می گوید از اینکه مهرانه مرکز درمانی بیماران سرطانی ابتدا با حضور چند خیر زنجانی راه اندازی شد و تا امروز تعداد این خیرین به 120 هزار نفر از اهالی زنجان رسیده است با علاقه خاصی حرف می زند که حکایت از ایمانی دارد که برای کارش قائل است با اقتدار از فعالیت های مهرانه می گوید و این که اگر کسی نسخه ای 50 میلیون تومانی هم به مهرانه بیاورد دست خالی بیرون نخواهد رفت از این می گوید که مهرانه بنا بود تنها یک مرکز درمانی باشد اما الان بیشتر شبیه یک مرکز توریستی است تا آب در دل بیماران و همراهانشان تکان نخورد.  
  وثوق از هزینه کرد دو میلیارد تومان از مراکز اسکانی که به همت مهرانه در تهران و در نزدیکی بیمارستان امام خمینی ساخته شده است نیز برایمان گفت می گوید خواستیم بیمارانی که به واسطه سرطان به تهران می آیند آواره و چادر خواب نبینیم و از طرفی آنها هزینه اسکان هم نپردازند بلکه در میهمان سرای مهرانه اسکان داده شوند.   مهرانه نماد اقتصاد مقاومتی ودرخشش بخش خصوصی است
مدیر عامل مهرانه این مرکز را نماد اقتصاد مقاومتی و درخشش بخش خصوصی می داند و ادامه می دهد ساخت مهرانه از سال 91 آغاز و این مرکز در سال 93 به بهره برداری رسید و هم اکنون 6 هزار و 600 بیمار سرطانی با هر توان مالی تحت حمایت و درمان این مرکز هستند.
نکته جالب شیوه مدیریت مهرانه است مهندس وثوق میگوید مرکز ما مرکز پیشرفته ای است که تنها تعلق به افراد ضعیف جامعه ندارد و هر کس با هر توان مالی در مهرانه رایگان مداوا می شود اما مسئله دارو فقط برای بیماران زنجانی کاملا رایگان است و این خواست خیرین زنجانی بوده است که به این روش عمل شود اما سایر بیماران به فراخور توان مالی شان از سطوح A تا E مشمول دریافت رایگان دارو می شوند و سطح E به طور کامل داروی رایگان دریافت می کند حتی اگر زنجانی نباشد.   امروز 75درصد موارد مربوط به سرطان درمان پذیر است
مدیر عامل مهرانه می گوید سرطان اصلا به وحشتناکی گذشته نیست و با پیشرفت علم پزشکی و یاری خداوند امروز 75 درصد موارد مربوط به سرطان درمان کامل دارد.      
مهندس وثوق مهربان است و این از نگاه پدرانه و دلسوزانه اش کامل مشهود است.
با لبخند، نگاهی به مهندس جواد گرانمایه می اندازد فراموش کردم او را معرفی کنم وی مسئول کلینیک تخصصی مهرانه است صبور و دوراندیش، ظاهرا مهندسی پزشکی خوانده و به خوبی از دستگاه های تخصصی رادیوتراپی و سایر دستگاه ها شناخت دارد.   مهرانه علاوه بر مرکز درمان مرکز اسکان هم برای بیماران دارد
ادامه توضیحات را مهندس گرانمایه تکمیل می کند و می گوید مهرانه در تهران یک ساختمان و در زنجان شش ساختمان دارد و در زنجان به غیر از مردم این شهر به مردم سایر شهرها از جمله کردستان، قزوین، شمال، سیستان و بلوچستان خدمات می دهد این را در بازدید از مجموعه داشتیم نیز به خوبی مشاهده کردیم با این توضیحات بازدید تیم رسانه ای از مهرانه آغاز شد ابتدا از مرکز اسکان و سوئیت های موجود بازدید کردیم روند خدمات به بیماران در این مرکز به این گونه است که به دلیل طولانی شدن پروسه درمان معمولا این بیماران باید یک بازه زمانی حداقل یک ماهه را هر روز به مرکز درمانی مراجعه کنند و این رفت و آمد را برای آنها که از شهرهایی غیر از زنجان آمده اند با مشکل مواجه می کند لذا مهرانه در کنار مرکز درمانی شامل یک مرکز اسکان با 21 سوئیت سه خوابه نیز دارد و بیمارانی که وضعیت سخت تری دارند می توانند در طول پروسه درمان یک نفر همراه نیز با خود داشته باشند.           مهندس گرانمایه می گوید حداکثر تلاش ما ایجاد رفاه برای این عزیزان و خانواده شان است چون بعد از رنج بیماری سخت ترین مرحله در سرطان هزینه های درمان و مسائل روحی روانی این بیماران است لذا برای آنکه این افراد که در زنجان هم غریب هستند احساس غربت نکنند کتاب خوانی از کتابهای اهدایی مردم زنجان در این مرکز راه اندازی و به بیماران و همراهان آنها امانت داده می شود. جدایی از این اقدام در ایام سوگواری واعیاد نیز برنامه های ویژه ای برای ساکنین مهرانه در نظر گرفته شده و حتی تورهای رایگان زنجان گردی برای بازدید از مراکز دیدنی این شهر راه اندازی شده است.
مهندس گرانمایه ادامه می دهد هدف ما راه اندازی مرکزی با متراژ دو هزار متر برای خدمت رسانی به بیماران سرطانی بود که به همت خیرین زنجانی این دو هزار متر به 42 هزار متر رسید و تمام تلاش ما در احداث مرکز این بود که بیمار تصور نکند به بیمارستان آمده است بلکه حس کند به هتلی پنج ستاره آمده البته این ادعا را کم و بیش می شد از در و دیوار مجلل مهرانه فهمید این مرکز به غیر از برخورداری از قسمت های مجهز شیمی درمانی، رادیو تراپی، تاسیسات، آزمایشگاه، آموزش و پیشگیری، شبیه موزه ای بود که در و دیوار آن از آثار زیبا و منحصر به فرد هنرمندان زنجانی پر بود عتیقه جات و مس های زیبایی که کار دست زنان و مردان زنجان بود و باعث شده مهرانه بیش از آنکه شبیه بیمارستان باشد شکل و شمایل موزه و گردشگاه به خود بگیرد.           مسئول کلینیک مهرانه سخاوتمند به نظر می رسد و این را می توان از پاسخی که به سوال دوستان در مورد پرداختی به پزشکان این مرکز می دهد فهمید این که دریافتی متخصصین مهرانه به مراتب بیش از دریافتی شان از مراکز بیمارستان های دولتی است و مثلا یک متخصص رادیو تراپی در ماه 30 میلیون از این مرکز دریافت می کند و ما هیچ توقعی از پزشکان مرکز برای عملکرد خیرانه نداریم البته در این بین تعدادی از پزشکان به طور خودجوش جزو خیرین مهرانه هستند. بزرگترین خیر مهرانه، بانویی تحت کمیته امداد است
در ادامه به اتاقی می رسیم که عکس بانویی در آن به چشم می خورد مهندس وثوق می گوید این تصویر بانویی است که بزرگترین خیر مهرانه محسوب می شود بانو «ربابه صادقی» وی همه دارایی خود را به مهرانه بخشیده است.
وی با وجود اینکه مستمری بگیر کمیته امداد بوده و با سختی زندگی می گذرانده توانسته بود خانه ای 52 متری از همین مجرا خریداری کند اما وصیت کرده بود پس از فوتش این خانه به مهرانه برسد البته مهندس وثوق معتقد است برکت کار بانو صادقی به مراتب بیش از قیمت یک خانه 52متری بود چون پس از این اقدام وی کلیپی تحت عنوان «قهرمان من» از این اقدام این خیر زنجانی ساخته و پخش و باعث شد تعداد خیرین مهرانه افزایش یابد و حتی ایرانیان مقیم اروپا و امریکا مهرانه را بشناسند و کمک های شایان توجهی به این مرکز داشته باشند.          
در ادامه بازدید به محل درمان و تزریق بیماران یا همان بخش شیمی درمانی رفتیم برعکس انتظارمان آرامش و سکوت خاصی در این بخش حاکم بود در و دیوار اتاق با رنگ های آرامش بخشی تزیین شده بود که خواه ناخواه انسان را آرام می کرد قبل از این که سوالی بپرسیم مهندس گرانمایه توضیح داد رنگ آمیزی اتاق ها براساس اصول روان شناسی انجام شده تا استرس بیمار و همراهانش را کاهش دهد علاوه بر این پس از تشخیص اولیه بیماری و اقدام فوری برای بستری بلافاصله روان شناسان مرکز به گفت و گو با بیمار می پردازند تا بیمار از لحاظ روانی امید خود را از دست ندهد.     یا «الرحم الراحمین» حسن ختام بیماران بخش شیمی درمانی است وی معتقد است بحث سرطان هراسی در این بازه زمانی به شدت اثار مثبتی روی بیمار دارد. البته خلاقیت بخش جدایی ناپذیر مهرانه است در قسمت درخروجی زنگی شبیه زنگ زورخانه ها منقش به ذکر«یاالرحم الراحمین» به چشم می خورد از مسئول بخش درمورد ضرورت آن سوال میکنم ،می گوید هر بیماری که جلسه آخر شیمی درمانی را با موفقیت انجام میدهد هنگام خروج برای همیشه از این بخش زنگ را به نشانه پیروزی بر بیماری به صدا در می اورد.      
در ادامه بازدید از دستگاه های خریده شده برای مهرانه دیدن کردیم دستگاه تخصصی که سال گذشته به همت دو خیر زنجانی به قیمت 51 میلیارد تومان برای این مرکز خریداری شده است و دستگاه دیگری که جنبه تشخیص بیماری را دارد و موسوم به لیزر پنج نقطه است که در خاورمیانه تنها دو نمونه از آن وجود دارد که یک نمونه آن در مهرانه بود.         دستگاه بعدی دستگاه آماده سازی بیمار برای شیمی درمانی است و روش کارش به این شکل است که دمای محل تومور را تا 42 درجه بالا می برد تا این محل مستعد دریافت خون بیشتری در زمان شیمی درمانی باشد که این دستگاه نیز به قیمت یک و نیم میلیارد تومان خریداری شده و در ایران تنها دو نمونه از این دستگاه وجود دارد.       در ادامه این بازدید به بخش سالن های آموزش و پیگیری رفتیم مهندس وثوق معتقد است در بحث سرطان پیشگیری خیلی ساده تر و ارزانتر از درمان تمام میشود به همین منظور ورزش های همگانی در این مرکز با حضور 200 الی 300 نفر به منظور پیشگیری از این بیماری در روزهای سه شنبه و جمعه برگزار می شود.    
در خاتمه هم بازدید از سالن اجتماعات مهرانه داشتیم که با بهترین امکانات از جمله ابزار ترجمه همزمان همایش ها به 4 زبان زنده دنیا برخوردار بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهرانه سرطان پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ مباشری گفت: در هفته جهادسازندگی بیش از ۴۰ طرح محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی در این شهرستان اجرا شده است.

او افزود: از دیگر برنامه های  این هفته نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت، اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، کلاس‌های تقویتی ویژه دانش آموزان، کلاس خاتم کاری و بازدید از خانواده‌ی شهدا جهادگر است.

فرمانده ناحیه سروستان ادامه داد: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نقش اساسی آلودگی ناشی از ترافیک در سرطان کودکان / عمده موارد قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان