Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - غني گفت: رنج و درد مردم فلسطين، ما را به اينجا کشانده است. آنها از ما تنها همدردي نمي‎خواهند، بلکه خواستار حمايت ما هستند تا زندگي با عزت خود را داشته باشند.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، «اشرف غني» رئيس جمهور افغانستان که براي شرکت در نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاري‌هاي اسلامي در استانبول ترکيه شرکت کرده بود، سخناني را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشرف غني در اين نشست گفت: در جريان هفته گذشته، افغان‌هاي زيادي نسبت به فلسطيني‌ها جان‌ خود را از دست داده‌اند. اما، من خود را مکلف دانستم تا در اين نشست فوق‌العاده براي اظهار همدردي و همدلي هموطنانم با مردم فلسطين، شرکت کنم.
وي افزود: به منظور رسيدگي به مسأله فلسطين و جستجوي راه‌ حل‌هاي پايدار به منازعه بين اسرائيل و اعراب، بايد کوشش‌هاي طولاني مدت و مستمر صورت گيرد.
رئيس‌جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: رنج و درد مردم فلسطين، ما را به اينجا کشانده است. آنها از ما تنها همدردي نمي‎خواهند، بلکه خواستار حمايت ما هستند تا زندگي با عزت خود را داشته باشند.
وي تصريح کرد: ما براي بررسي يک تراژدي غم‌انگيز اينجا گرد هم آمده‌ايم، زيرا غيرنظاميان فلسطيني به‌دليل داشتن حقوق اساسي سياسي و بشري کشته مي‌شوند.
رئيس‌جمهور افغانستان تاکيد کرد: بي‌عدالتي که به مردم فلسطين تحميل مي‌شود تکرار خشونت و تبعيضي است که عليه يهوديان در قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم در اروپاي شرقي و غربي صورت گرفته است.
اشرف غني در ادامه گفت: اندازه و تداوم خشونت منجر به ايجاد بي‌پروايي شده است و بي‌باوري نسبت به آينده و جهتي که جهان به سوي آن در حرکت است، بر شرايط حاضر سايه افکنده است.
وي افزود: خلائي که ميان ارزش‌هاي حقوق بشر و حقوق سياسي، عدالت و انصاف خصوصا در جهان اسلام ايجاد شده؛ باعث افزايش بي‌اعتمادي به توانايي نهادهاي بين‌المللي براي تحقق صلح و ثبات شده است.
رئيس‌جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: ما با يک بحران تفاهم و همکاري مواجه هستيم که منتج به اتخاذ راه‌حل‌هاي باخت-باخت به جاي راه‌حل‌هاي برد-برد مي‌شود.
وي بر ايجاد چارچوب جهت دستيابي به ثبات سياسي، ايجاد يک مکانيزم همکاري دولت با دولت ميان کشورهاي همسايه‌اي که در آنها انگيزه حضور در جنگ‌هاي نيابتي و ايجاد قلمروهاي نفوذ عوامل جنگ و منازعه وجوددارد، تأکيد کرد.
رئيس‌جمهور افغانستان تصريح‌ کرد: بايد از نمونه‎هاي موفق همکاري منطقه‌اي از طريق توافق بر روي تقويت ظرفيت سازمان همکاري‎هاي اسلامي استفاده شود.
وي سازمان مذکور را بستري براي بحث بر روي چالش‌هاي جمعي و مکانيزم صلح‌سازي بين کشورهاي عضو عنوان کرد.
رئيس‌جمهور افغانستان خاطرنشان‌ کرد: بايد براي تشريح اسلام به عنوان يک تمدن و فرهنگ عظيم براي نسل‌هاي جوان مسلمان، تصوير کلي ارائه شود و نياز به گفتگوي تمدن اسلامي با ديگر تمدن‌ها است.
وي افزود: ما در يک برهۀ تاريخي زندگي مي‎کنيم که مملو از خطر و فرصت است و رهبري و مديريت درست در چنين شرايطي مي‌تواند باعث ايجاد تغييرات مثبت شود.
رئيس جمهور افغانستان از رئيس‌جمهور ترکيه، اردوغان به خاطر ابتکار برگزاري نشست سران سازمان همکاري کشورهاي اسلامي اين نشست قدرداني کرد.
/انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی

رئیس‌جمهور چین در پیامی افتتاحیه پانزدهمین نشست کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیام روز شنبه خود خاطرنشان کرد: سازمان همکاری اسلامی نماد وحدت و استقلال کشورهای اسلامی است و کمک‌های مهمی در تقویت همکاری‌های کشورهای اسلامی و همچنین حفظ انصاف و عدالت بین‌المللی داشته است.

او با بیان اینکه چین و کشورهای اسلامی دوستان و شرکای خوبی با سابقه دوستی طولانی هستند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر چین و کشورهای اسلامی در زمینه مسائل مربوط به منافع و دغدغه‌های اصلی یکدیگر از یکدیگر حمایت کرده‌اند و در همکاری‌های عملی به نتایج ثمربخشی دست یافته‌اند و روابط دوستانه خود را به طور مستمر ارتقاء بخشیدند و نمونه خوبی از همکاری جنوب جهانی بوده‌اند.

شی جین‌پینگ گفت چین آماده ادامه همکاری با کشورهای اسلامی برای تداوم دوستی سنتی، تقویت اعتماد متقابل سیاسی، تعمیق همکاری‌های عملی، گسترش مبادلات بین تمدن‌ها، اجرای مشترک ابتکار توسعه جهانی، ابتکار امنیت جهانی و ابتکار تمدن جهانی است و مشارکت بیشتر در ساختن جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان