Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@14:43:34 GMT

مغز فرد باهوش چه فرقی با کم‌هوش دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۲۰۲

رویداد۲۴-مغز افراد باهوش اتصالات نورونی کمتر اما موثرتری دارد. بنابراین در سطح پایین فعالیت نورونی، عملکرد مغزی بالایی دارند.

قبلا گفته می‌شد افراد باهوش مغزهای بزرگ‌تری دارند و فرض بر این بوده است که مغزهای بزرگ‌تر نورون‌های بیشتری دارند و در نتیجه قدرت محاسباتی بیشتری دارند.

اما مطالعات دیگر نشان دادند که به رغم تعداد بسیار زیاد نورون‌ها، مغز افراد با هوش در قیاس با مغز افراد کم هوش‌تر، فعالیت نورونی کمتری در جریان آزمایش بهره هوشی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون محققان از مطالعه جدید در مجله Nature Communications نتیجه گرفتند که مغز افراد باهوش اتصالات نورونی کمتر اما موثرتری دارد؛ بنابر این در سطح پایین فعالیت نورونی، عملکرد مغزی بالایی دارند. بنابراین افرادی که بهره هوشی بالاتری دارند، اتصالات میان نورون‌ها در لایه خارجی مغز آنها کمتر است

منبع: رویداد24

کلیدواژه: هوش مغز رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی سطح کلسیم شما به اندازه کافی بالا نباشد، بدن شما این ماده معدنی را از منبع ذخیره خود یعنی استخوان‌ها خارج می‌کند.

یک رژیم غذایی مناسب برای استخوان به بدن شما کمک می‌کند تا سطوح کلسیم سالم را بدون تأثیر بر استخوان‌ها حفظ کند.

به گزارش همشهری، غالبا به محصولات لبنی به عنوان منبع اصلی کلسیم در فکر می‌کنیم. با این حال در کمال تعجب، مطالعات انجام شده در سال ۱۹۸۳ نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آسیایی که شامل مقادیر زیادی سبزیجات، کلم بروکلی و کلم است، نسبت به افرادی که مقادیر زیادی شیر گاو مصرف می‌کنند، کمتر دچار شکستگی می‌شوند.

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامت استخوان، ایمنی و سلامت روان مورد نیاز است.

اکثر آمریکایی‌ها به ویژه آن‌هایی که در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند، سطح ویتامین D خونشان بسیار کمتر از ۵۰ تا ۶۴ نانوگرم در میلی لیتر است که برای سلامتی مطلوب در نظر گرفته می‌شود.

قارچ‌ها تنها منبع گیاهی ویتامین D هستند. اما آن‌ها منبع ویتامین D ۲ هستند نه ویتامین D ۳ که بدن ما به طور طبیعی تولید می‌کند.

از آنجا که ویتامین D یک عنصر حیاتی برای سلامت استخوان است، لازم است به سایر منابع غذایی حاوی این ویتامین اشاره کرد.

ویتامین D مانند آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین D هستند. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D می‌تواند نیاز روزانه بدن به این ماده را تامین کند، اما بهترین منبع ویتامین D بیرون خانه‌ شما است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901737

دیگر خبرها

  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر