Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:51:29 GMT

تراز دریاچه ارومیه طی هفته گذشته 5 سانتی متر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۹۲۹

تراز دریاچه ارومیه طی هفته گذشته 5 سانتی متر افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ارتفاع امروز دریاچه ارومیه از آب های آزاد را یکهزار و 270 متر و 82 سانتی متر اعلام کرد و گفت: ارتفاع این دریاچه طی یک هفته گذشته پنج سانتی متر افزایش یافته است.

فرهاد سرخوش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی ها مناسب و ورود آب از آبراهه ها و رودخانه ها به پیکره دریاچه از دلایل افزایش تراز در نگین آبی آذربایجان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به عملکرد موفق این ستاد در جلوگیری از ادامه روند خشک شدن دریاچه ارومیه، گفت: ارتفاع دریاچه ارومیه در مقایسه با کمترین تراز ثبت شده برای آن حدود 78 سانتی متر فاصله دارد و این مهم، نتیجه تلاش های دولت تدبیر و امید در تحقق وعده احیای دریاچه است.
وی با اعلام اینکه مساحت فعلی نگین آبی آذربایجان به 2 هزار و 367 کیلومتر مربع رسیده است، افزود: مساحت دریاچه ارومیه نسبت به هفته گذشته 56 کیلومترمربع افزایش یافته است.
سرخوش ابراز امیدواری کرد که با حمایت های ویژه دولت تدبیر و امید اعتبار لازم برای تکمیل طرح های احیای دریاچه ارومیه تخصیص یابد.
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این ستاد نقش هماهنگی برای اجرای طرح های احیای نگین آبی آذربایجان را دارد، اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته به این ستاد برای اتمام طرح های احیای دریاچه در اختیار دستگاه های اجرایی دخیل از جمله شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار می گیرد.
وی با اعلام اینکه حوضه آبریز دریاچه ارومیه توسط 21 رودخانه دائمی و 39 رودخانه دوره ای سیراب می شود، گفت: دریاچه ارومیه یک حوزه آبی بسته است که آب آن از محل بارش مستقیم و روان آب ورودی از آب راهه ها و رودخانه ها تامین می شود.
به گفته وی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گام نخست مطالعاتی برای احیای این دریاچه آغاز کرد و در سریع ترین زمان ممکن طرح های 44 گانه نهایی برای احیای این دریاچه در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح احیای دریاچه ارومیه قرار است ظرف مدت 10 سال به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شمسی شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی در حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
3214/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي درياچه اروميه افزايش تراز ستاد احيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه

آبگیری مجدد دریاچه ارومیه حس و حال خوبی را به ساکنان منطقه آذربایجان و گردشگرانی داده است که خود را از نقاط مختلف به کنار این دریاچه رسانده‌اند.

کد خبر 748712

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد