Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:53:16 GMT

سرود تیم ملی نماد پیوند هنر و ورزش است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۶۰۵

سرود تیم ملی نماد پیوند هنر و ورزش است

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد فرهنگ و هنری رودکی با بیان اینکه، «امیدوارم سرود رسمی تیم ملی پیشکش قابلی برای مردم و تیم ملی فوتبال باشد.» گفت: این سرود نمادی از پیوند پرشکوه هنر و ورزش است.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، «علی اکبر صفی پور» غروب یکشنبه در آیین رونمایی از سرود رسمی تیم ملی فوتبال و بدرقه نمادین فوتبالیست ها به جام جهانی که در تالار وحدت برگزار شد، افزود: مراسم امروز آیین باشکوه پیوند بین هنر و ورزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در 5 ماه گذشته بنیاد رودکی با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قوت و صلابت کار تولید سرود تیم ملی را انجام داد.
صفی پور گفت: برای نخسین بار چنین اتفاقی می افتد که ارکستر سمفونیک تهران با ارکستر ملی ایران دست به دست هم داده و آثاری با سلایق مختلف تولید می کنند.
وی با بیان اینکه 4 قطعه موسیقی تولید شده است، توضیح داد: دو قطعه را شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران ساخته که «زنده باد تیم ملی» و «سرود قهرمانان» نام دارند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی اظهار داشت: قطعه سوم را فریدون شهبازیان ساخته و شعر آن از عبدالجبار کاکایی است و خوانندگی آن را سالار عقیلی انجام داده است.
صفی پور در توضیح قطعه چهارم نیز، گفت: این قطعه «یازده ستاره» نام دارد که آهنگسازی آن را بابک زرین و شعرش را احسان افشاری سروده است. خوانندگی این قطعه را نیز سالار عقیلی بر عهده دارد.
وی افزود: امشب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران هدیه ای را نیز برای کارلوس کی روش خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بر اساس تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مسوولیت تهیه سرودهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه بر عهده این بنیاد گذاشته شده بود.
تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم جام جهانی 2018 روسیه با تیم های فوتبال اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه است، مراحل آماده سازی خود را برای حضور قدرتمند در این رویداد مهم ورزشی پشت سر می گذارد.
جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیرماه در 11 شهر روسیه برگزار می شود.
فراهنگ**9012**1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بنياد رودكي سرود تيم ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌های سپاهان پشت باشگاه و هواداران (عکس)

به گزارش ورزش‌سه، رقابت دو تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال ایران که هر دو از مکتب شاهین بیرون آمده‌اند همچنان پر از حاشیه است و اخبار پیرامون آن با توجه به اتفاقاتی که در ورزشگاه آزادی رخ داده ادامه دارد.
در آخرین اظهارنظر درباره این مسابقه رضا فتاحی مصاحبه‌ای با سایت ورزش سه انجام داده و باشگاه پرسپولیس را به دلیل عدم برخورد با هواداران خودی مورد انتقاد قرار داده است.
در ادامه حواشی این مسابقه حالا بازیکنان تیم فوتبال سپاهان استوری مشترکی منتشر کرده‌اند و با توجه به هجمه هایی که علیه سپاهان با توجه به توهین یک هوادار منتسب به این تیم در ورزشگاه آزادی ایجاد شده، به حمایت از هواداران زن و مرد سپاهانی و مجموعه باشگاه پرداخته اند.

دیگر خبرها

  • تاج: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • استیلی: اوسمار خوب است، ولی صبر کنید!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • استیلی: اوسمار خوب است ولی صبر کنید!
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • ستاره‌های سپاهان پشت باشگاه و هواداران (عکس)